Oletko ostanut uusia tavaroita Kirppis-Centeristä Turussa? Olikohan varastettuja :(?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hewletin Paccardi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hewletin Paccardi

Vieras
Turkulainen elätti itsensä neljä vuotta myymälävarkauksilla
28.08.2008 06:22

44-vuotias turkulaisnainen elätti itsensä reilun neljän vuoden ajan varastamalla ja myymällä varastamansa tavarat kirpputorilla.

Reilun neljän vuoden aikana nainen ehti tienata puhtaana käteen noin 75 000 euroa. Naisella ei ollut muita tuloja.

Tavarat nainen hankki Turun keskustan tavarataloista. Pääosa tavaroista oli naisten vaatteita. Mukaan mahtui myös Muumi-mukeja ja muuta käyttötavaraa.

Varkaissa nainen kävi päivittäin, sillä hänen tililleen kertyi runsaassa neljässä vuodessa yli 1 500 anastuskertaa. Nainen varasti vain sellaisia tavaroita, joissa ei ollut hälytintä.

Varastetut tavarat nainen myi lähes saman tien turkulaisella kirpputorilla, jossa hänellä oli vakiopaikka. Loppuvaiheessa nainen teki kauppaa myös internetissä.

Naisen mukaan hän kauppasi tavarat tosi halvalla.

- Myin ne 85 prosenttia niiden alkuperäistä hintaa halvemmalla, nainen kertoi poliisille.

Rahat hän käytti opintolainan takaisinmaksuun, matkusteluun ja rotukissan ylläpitoon.

Naisen mukaan kissan ylläpito vei yllättävän paljon rahaa.

Stockmannin tavaratalosta nainen varasti tavaraa 31 000 euron edestä; Wiklundin tavaratalolle naisen käynneistä aiheutui 22 000 euron tappio.

Loput tavaroista nainen varasti keskustan muista tavarataloista ja vaateliikkeistä sekä keskustan ulkopuolella olevista suurista marketeista. Nainen ei jäänyt koskaan kiinni.

Turun käräjäoikeus tuomitsi naisen tiistaina törkeästä varkaudesta yhden vuoden ja kuuden kuukauden pituiseen vankeusrangaistukseen. Tuomio on ehdollinen.
Markku Uotila

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tiiän tuon naisen...tai siis mun äitini vannoutuneena kirppisfanina ja -myyjänä on jo ajat sitten tiennyt kertoa että ko. nainen on kleptomaani.

Miksei ole ilmoittanut poliisille? Itse ilmoitin verottajalle, kun kirpputorilla samalla myyjällä kaksi paikkaa täynnä uusia lastenvaatteita.

"Nainen ei jäänyt koskaan kiinni.

Turun käräjäoikeus tuomitsi naisen tiistaina törkeästä varkaudesta yhden vuoden ja kuuden kuukauden pituiseen vankeusrangaistukseen. Tuomio on ehdollinen"

Nainen ei jäänyt kiinni koskaan mutta tuomittiin kuitenkin...eli siis miten tää nyt oikeen jäi kiinni tuosta?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tiiän tuon naisen...tai siis mun äitini vannoutuneena kirppisfanina ja -myyjänä on jo ajat sitten tiennyt kertoa että ko. nainen on kleptomaani.

Miksei ole ilmoittanut poliisille? Itse ilmoitin verottajalle, kun kirpputorilla samalla myyjällä kaksi paikkaa täynnä uusia lastenvaatteita.

Kaikki tuosta tiesivät, ja joku kai ilmoittikin aika ajoin poliisille.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei jäänyt kiinni siis "verekseltään", jotta olisi siten voinut tuomita. Veikkaan, että on tunnustanut tekonsa. Sellaisiakin ihmisiä on :>

Mä taas veikkaan, että koska "kaikki" tuosta tiesivät, ja poliisi sai vissiin ilmoituksia, niin alkoivat tutkimaan asiaa, vaikka nainen ei myymälävarkauksista koskaan kärynnytkään (siis siten, että olisi jäänyt kiinni varastettua tavaraa kassissaan).

Yhteistyössä