Oletko ostanut talopaketin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miira"

Vieras
Olisin äärimmäisen kiitollinen jos viitsit vastata :)

1. Yllättikö paketin lopullinen hinta? Menikö yli budjetin?

2. Ostitko "avaimet käteen" vai rakensitko osan itse?

3. Miten kauan homma kesti?

4. Oliko hinnassa neuvottelun varaa, kilpailutitko?

5. Mikä oli pahinta rakennusvaiheessa?

6. Onko jälkikäteen joku asia kaduttanut tai toivot että olisit toiminut toisin?

7. Talonne koko ja lopullinen hinta?

Kaikkiin ei tarvitse vastata :) Ollaan keväällä menossa neuvottelemaan lainasta joten siksi täällä kyselen.

1.Hinta ei yllättänyt. budjettia ei ollut.
2.Vesikattoon asti myyjän toimesta, loput osin itse osin rakennusmiehen avulla,
3.Projekti oli pitkä eli 3 vuotta. Ensin piti purkaa vanha talo pois ja raivata tontti (oli kuin sademetsä)
4.Ei kilpailutusta
5.Ei varsinaisesti rakentamisessa, tontin raivaus oli pahinta.
6.Jos olisi miettinyt pikkasen enemmän olisi yksi ovi jäänyt laittamatta (tarpeeton ja ehjää seinätilaa olisi enemmän)
7.Kerrosala 205,5 m2/ huoneistoala 181 m2. Lopullinen kustannus jossain 350 000€ paikkeilla. (siis tuossa on kaikki ei pelkkä talo)

Viimeksi muokattu:
1. Yllättikö paketin lopullinen hinta? Menikö yli budjetin?
- Ei yllättänyt oltiin vertailtu ennen lainan ottoa. Ei ollut oikeastaan budjettia mutta yli 300 000e ei saanut mennä :D

2. Ostitko "avaimet käteen" vai rakensitko osan itse?
- Mies rakensi vähän, eli voidaan sanoa avaimet käteen talo

3. Miten kauan homma kesti?
- Meillä meni alle vuosi

4. Oliko hinnassa neuvottelun varaa, kilpailutitko?
- Ei, eikä tarvinnut

5. Mikä oli pahinta rakennusvaiheessa?
- Hmm.. Ehkä silloin oli se että kun uusi vauva oli syntymäisillään, että saadaanko valmiiksi ajoissa:)

6. Onko jälkikäteen joku asia kaduttanut tai toivot että olisit toiminut toisin?
- Ei ole

7. Talonne koko ja lopullinen hinta?
- Kaksi kerroksinen 130 neliötä, olisikos hinta ollut n. 160 000e?

1. Ei yllättänyt. Selvitettiin kaikki ennakkoon ja vertailtiin. Meillä oli tietty määrä rahaa käytettävissä ja sillä aiottiin pärjätä ja päästiinkiin alle sen ko. lainamäärän. Vaati kyllä puhelimella soittelua ja kilpailutusta eri rakennustarvikkeista.

2. Vesikattoasennuksella otimme. Sen jälkeen kaikki muu itse sukulaisen avustuksella lukuunottamatta ammattilaisten tekemää lattianvalua ja sähkötöitä, putkityötkin teimme osittain itse. Meillä oli hyvä vastaava mestari, joka neuvoi meitä eri vaiheissa.

3. 2 vuotta. Tosin ensimmäisenä talvena emme tehneet juuri mitään. Tehokas rakennusaika siis noin 1,5 vuotta. Ja vielä puuttuu talosta jotain pientä, jota ei ole jaksanut alkaa laittamaan...

4. Saatiin alennusta. Kilpailutettiin myös samaa talomallia useilla talomyyjillä sekä kummankin nimellä. Tästä ei tosin myyjät tykänneet, kun saivat tietää. Mutta kaikillapa täällä on oikeus kilpailuttaa asioita.

5. Se oli pahinta, kun näytti siltä, että talo ei tule sen valmiimmaksi vaikka siellä kaiken aikansa vietti. Niitä töitä riittää ennenkuin on seinät lopullisessa kuosissa. Sitä ei ymmärrä, mitä kaikkea talon valmiiksi saattaminen sisältää ennenkuin itse sen kokee.
Myös rahan riittäminen on yksi painajainen.

6. Olen tyytyväinen taloon, mutta ainahan sitä jonkun asian olisi toisin tehnyt. Toisen vessan laittaisin järkevämpään paikkaan sekä lattiamateriaali olisi muu kuin laminaatti.

7. Asuinpinta-ala 130 neliötä ja talon hinta ilman tonttia 135 000.

[QUOTE="näin meillä";22787942]1. Ei yllättänyt. Selvitettiin kaikki ennakkoon ja vertailtiin. Meillä oli tietty määrä rahaa käytettävissä ja sillä aiottiin pärjätä ja päästiinkiin alle sen ko. lainamäärän. Vaati kyllä puhelimella soittelua ja kilpailutusta eri rakennustarvikkeista.

2. Vesikattoasennuksella otimme. Sen jälkeen kaikki muu itse sukulaisen avustuksella lukuunottamatta ammattilaisten tekemää lattianvalua ja sähkötöitä, putkityötkin teimme osittain itse. Meillä oli hyvä vastaava mestari, joka neuvoi meitä eri vaiheissa.

3. 2 vuotta. Tosin ensimmäisenä talvena emme tehneet juuri mitään. Tehokas rakennusaika siis noin 1,5 vuotta. Ja vielä puuttuu talosta jotain pientä, jota ei ole jaksanut alkaa laittamaan...

4. Saatiin alennusta. Kilpailutettiin myös samaa talomallia useilla talomyyjillä sekä kummankin nimellä. Tästä ei tosin myyjät tykänneet, kun saivat tietää. Mutta kaikillapa täällä on oikeus kilpailuttaa asioita.

5. Se oli pahinta, kun näytti siltä, että talo ei tule sen valmiimmaksi vaikka siellä kaiken aikansa vietti. Niitä töitä riittää ennenkuin on seinät lopullisessa kuosissa. Sitä ei ymmärrä, mitä kaikkea talon valmiiksi saattaminen sisältää ennenkuin itse sen kokee.
Myös rahan riittäminen on yksi painajainen.

6. Olen tyytyväinen taloon, mutta ainahan sitä jonkun asian olisi toisin tehnyt. Toisen vessan laittaisin järkevämpään paikkaan sekä lattiamateriaali olisi muu kuin laminaatti.

7. Asuinpinta-ala 130 neliötä ja talon hinta ilman tonttia 135 000.[/QUOTE]

Mistä firmasta otitte?

1. Yllättikö paketin lopullinen hinta? Menikö yli budjetin? Ei yllättänyt ja pysyi budjetissa.

2. Ostitko "avaimet käteen" vai rakensitko osan itse? Elementtipystytys ja alusketteen laitto tuli talofirmalta ja sitten kirvesmies töissä. Jotain pieniä juttuja tehtiin itse.

3. Miten kauan homma kesti? Perustustyöt aloitettiin huhtikuussa ja helmikuussa päästiin muuttamaan.

4. Oliko hinnassa neuvottelun varaa, kilpailutitko? Oli varaa ja kilpailutettiin (viideltä eri firmalta otettiin tarjooukset), hinta putosi useita tuhansia euroja vielä ennen päätöstä.

5. Mikä oli pahinta rakennusvaiheessa? Hmm, en muista mitään kovin kamalaa. Aika on kullannut muistot.:D Ehkä se odottelu, kun tuntui, että valmista ei tule niin nopeasti kuin haluttaisiin.

6. Onko jälkikäteen joku asia kaduttanut tai toivot että olisit toiminut toisin? Kodinhoitohuoneen olisin tehnyt isomman tai oikeastaan leveämmän ja kodarin ulkoovelle lämmin kuisti. Ei oikeastaan muuta.

7. Talonne koko ja lopullinen hinta? 140 neliötä ja kahden auton autokatos+tekninen tila ja varasto. Kokonaishinta kaikkineen (ei pihaa) 160 000€. Mutta aikaa rakentamisesta on jo 6 vuotta, joten nyt ei tuolla hinnalla saisi tätä taloa.

just nyt rakennetaan ja yli 200 000 euron menee vaikkei mitään hienouksia tulekaan. ikinä en lähe enää rakentamaan, liikaa stressiä rahasta ja muustakin... millon mitäkin vastusta. en rakenna enää ikinä!! en ikinä!!!!!!!!!!

1 sanottu hinta piti paikkansa
2avaimet käteen
3tontin raivauksineen 8kk josta 4kk perustuksien valun jälkeen kaikki valmista
4eipä juurikaan jotain pieniä muutoksia sai ilmaiseksi
5Tavaroiden vastaanotto -> soittoja tuli 23.00 ollaan 5min päästä tontilla tuu avaa ovet
6koko rakentaminen väärän ihmisen kanssa
7. 149m2 hinta 200 000 kaikkineen

Yhteistyössä