oletko ollut koskaan karjapaimenessa

en varsinaisesti ole ollut. mutta mun tehtävä oli hakea lehmät laitumelta suopellolta. enkä yhtään tykännyt. kun oli paarmoja ja hyttysiä ja kuuma ja välillä oli vesisadekin. juoksu jalkaa sitten tultiin . ja äiti ei tykännyt yhtään, kun sen mielestä lehmien piti saada kävellä löntystää omaan tahtiinsa kotiin.
 
vierailija
en varsinaisesti ole ollut. mutta mun tehtävä oli hakea lehmät laitumelta suopellolta. enkä yhtään tykännyt. kun oli paarmoja ja hyttysiä ja kuuma ja välillä oli vesisadekin. juoksu jalkaa sitten tultiin . ja äiti ei tykännyt yhtään, kun sen mielestä lehmien piti saada kävellä löntystää omaan tahtiinsa kotiin.
Montas lehmää teillä oli ja miten sait kaikki kerrallaan juoksemaan?
 
Oon ollu paimenessa, en usein, mutta muutaman kerran
Onhan tuota tullut paimennelluksi.
Ennen kouluikää paimennus oli työtäni aina laidunkauden aikana jostakin kolmivuotiaasta asti. Ja kouluaikoinakin viikonloppuisin. Ei ihan säännöllisesti, mutta aina kun tuli joku sellainen lohko laidunnettavaksi, mihin ei oltu tehty aitaa. Olen aina viihtynyt hyvin itseni ja lehmien kanssa, joten tykkäsin siitä hommasta.
 
Mä rakastan mettätöitä! Ruissaria kannon nokalla, kun taimia istutettavana tai runkoja raahattavana.

No kun ne rungot ei sano, että "muu" ja jos niille juttelee, tai niitä rapsuttelee, niin saa varmaan kahjon maineen.
Eihän ne sano, ja siinä seonkin yks homman hienous. Kuljet mettässä ja vaikkei kukaan sano sulle sanaakaan, koko ympäristö viestii muulla tavalla, että sä oot tosi pieni, mutta just oikeella tvalla pieni.
Vaikka mettässä kaikki tapahtuukin hitaasti, kuin huomaamatta, se vaatii kuitenkin kok ajan hoitoa ja huolenpitoa voidakseen hyvin.
 

Yhteistyössä