Oletko maksanut toisen ihmisen velkoja?

• Viestiketjun aloittaja mami06
  • Ensimmäinen viesti
mami06
Oletko joutunut maksamaan toisen ihmisen velkoja? Kuinka isosta summasta oli kyse? Miten selvisit?
Ja jos toinen ihminen ei ollut miehesi, kumppanisi tai exäsi, oletko millaisissa väleissä nykyään..

Mulle taitaa kaatua muutama tonni veljeni velkoja niskaan.. Ei siinä mitään jos olisin töissä ja tulot, mut opiskelen..

joo olen joutunut. 15000 vanhaa mummonmarkkaa voudille kun olin tyhmä ja menin lankaan :ashamed: ei väleissä enää, velkakin maksettu aikoja sitten takaisin. aika karua oli elämä kun voudille meni melkein kaikki. itse siis näin sovin että saan ne alta pois.

mami06
En vaan kun lähdin opiekelemaan äitini suostutteli minua antamaan autoni veljeni ja hänen vaimon käyttöön, koska itselläni ei ole opiskelu aikana varaa sitä maksaa (auto on osamaksulla) ja ei löytynyt ostajaa osamaksu autolle. Autokauppa olisi ottanut mielellään takaisin, mutta en olisi saanut penniäkään. Nyt tämä mun auto on veljeni käytössä ja osamaksuja on maksamatta.. Enkä nyt oikein tiedä onko sillä aikomustakaan niitä maksaa, joten minä joudun maksamaan ne.. Auto, vakuutukset ja kaikki on mun nimillä koska auto on mun!!

Meillä oli sopimus että se maksaa mulle käsirahan takaisin (eli summan jonka olen autosta maksanut kun olen sen ostanut)ja sitten se siirtyis sen ja sen vaimon nimiin, mut ei ole käsirahojakaan näkynyt..

Kyllä mä töitä saisin, mut harmi jättää koulut kesken sen takia et veli tyrii kaiken!!!

No joo tuttu tunne tuolta kultaselta 80-luvun lopulta,menin typeryyksissäni takaamaan äitiäni samana päivänä kun täytin 18v!!! :headwall: edelleen olen luottotiedoton!
Vatun kiva mutsi mulla...ja joo,en ole tekemisissä ollu sitten about viiteen vuoteen!

mami06
En kyllä halua olla veljeni kanssa missään tekemisissä enää ikinä jos se nyt sotkee tän homman!! Enkä sen vaimon kaa!! Sen vaimolla on omaisuutta (tai siis sen vanhemmilla) vaikka kuinka ja paljon ja sen vanhemmat auttais ihan 100 varmasti. Mut ku ne esittää kaikille niin älyttömän rikasta ja täydellistä ettei sen tytön vanhemmat varmaan edes tiedä niiden ongelmista..

mami06
Alkuperäinen kirjoittaja en:
En. Ikinä en kenenkään lainaa takaisi tai tuollaista omaisuutta kellekään antaisi mistä vielä itsellä velkaa.
Joo opin läksyni.. älä anna muiden ajatella puolestasi, älä edes oman äidin!!! Ei maailmassa kaiketi ole ihmistä johon voisi luottaa 100 varmasti!!

mami06
Meillä vaan on se tilanne että en tiedä miten mieheni suhtautuu jos laskut kaatuu mun niskaan. Se voi vaikuttaa koko meidän suhteeseen.. Se on aika tarkka raha-asioista..

Alkuperäinen kirjoittaja mami06:
En vaan kun lähdin opiekelemaan äitini suostutteli minua antamaan autoni veljeni ja hänen vaimon käyttöön, koska itselläni ei ole opiskelu aikana varaa sitä maksaa (auto on osamaksulla) ja ei löytynyt ostajaa osamaksu autolle. Autokauppa olisi ottanut mielellään takaisin, mutta en olisi saanut penniäkään. Nyt tämä mun auto on veljeni käytössä ja osamaksuja on maksamatta.. Enkä nyt oikein tiedä onko sillä aikomustakaan niitä maksaa, joten minä joudun maksamaan ne.. Auto, vakuutukset ja kaikki on mun nimillä koska auto on mun!!

Meillä oli sopimus että se maksaa mulle käsirahan takaisin (eli summan jonka olen autosta maksanut kun olen sen ostanut)ja sitten se siirtyis sen ja sen vaimon nimiin, mut ei ole käsirahojakaan näkynyt..

Kyllä mä töitä saisin, mut harmi jättää koulut kesken sen takia et veli tyrii kaiken!!!
Mä hakisin ton auton pois, silläkin uhalla että veljeen menisi joksikin aikaa välit poikki, jos ei kerran osaa sovittua asiaa hoitaa asiallisesti! Autohan on kuitenkin lain mukaan sinun!

Yhteistyössä