Oletko lääketeknikko/"apteekkiapulainen" ? Kerro työstäsi ja mikä koulutus ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattihakusessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammattihakusessa

Vieras
Miten pääsit töihin? Vaaditaanko jotain koulutusta pohjalle jos opiskelisi alalle oppisopimuksella?

Kovasti kiinnostaa tuo ala, en vaan tiedä onko minussa kaikki mitä siihen vaaditaan.
Joten, KAIKKI tieto on tervetullutta :)

Netistä olen tutkinut mutta olisi mukava kuulla alasta muutenkin kun noi samat viralliset höpinät mitä netistä löytyy.

En ole ikinä ollut apteekissa töissä, mutta pari vuotta sitten hain tuollaista paikkaa. Minua ei valittu. Olen kuulemma ylikoulutettu (niin olenkin, maisteri).

Noh, palkka oli 1400 euroa brutto. Ei todella surkea. Työnkuva oli lähinnä sitä, että ajelen autolla eri apteekkien välillä ja vien sivuapteekkeihin tavaraa, sekä puran tilauksia ja hyllytän. Kassatyöthän tuohon monesti myös kuuluu. Mutta lääkkeiden kans ei taida päästä tekemisiin millään lailla.

Työ on kivaa ja mielestäni vaihtelevaa. Riippuu kyllä varmaan apteekista, että mitä kaikkea saa tehdä. Kuorman purku, lääkepoiminta, hyllytys, myynti/asiakaspalvelu (ei lääkeneuvonta) , kampanja pöytien teko jne. Apteekkarit vaan yleisesti ottaen on aivan kamalia työnantajia :/ Että jos käy tosi hyvä tuuri, niin saattaa saada ihan mukavankin pomon..

ja opparilla ei kyllä noihin hommiin pääse! soitin kaikki yli 20 apteekkia mitkä sijaitsee 80 k;n säteellä asuinpaikkakunnastani ja joka paikassa sanottiin tyly ei ja ei ole aikaa opettaa...

Lääketeknikoksk opiskelin oppisopimuksella aikanaan lääketeollisuudessa, en tehdastyöhön vaan muihin. Palkka oli 2500€/kk 2000-luvin alussa. Pohjakoulutus yo. Nykyään olen toisella alalla johon yliopistotutkinto.

Hain itsekin työpaikkaa, jossa toimenkuvaan kuului apulaisen hommat. Tuli kyllä selväksi että apteekkarit voivat olla uskomattomia kusipäitä, tämä suorastaan kiusasi haastattelun aikana ja vielä silloinkin, kun lähdin apteekista! :O

Alkuperäinen kirjoittaja Lääketeknikko;27973093:
Lääketeknikoksk opiskelin oppisopimuksella aikanaan lääketeollisuudessa, en tehdastyöhön vaan muihin. Palkka oli 2500€/kk 2000-luvin alussa. Pohjakoulutus yo. Nykyään olen toisella alalla johon yliopistotutkinto.

Miten pääsit oppisopimuksella lääketehtaalle? Soititko vaan ja kysyit vai olitko siellä jo valmiiksi töissä?

Yhteistyössä