Oletko koskaan ollut hienossa ravintolassa?

• Viestiketjun aloittaja "Fiini"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
hienoissa ravintoloissa olen kyllä uesinkin syönyt, mutta ei missään kellään sillai ihmeelliesen upeita iltapukineita ole ollut. Joo leninkejä ja miehillä pukuja, mutta ei mitään iltapukuja ja tällä tarkoita naisilla pitkiäpukuja ole missään koskaan ollut. Niin ja näissä kaikissa paikoissa on aina kaiken näköistä pukeutumista, ei se et onko ravintola hieno sano mitään miten nykyään ihmiset pukeutuu, se on enemmän sen tilaisuuden mukaan miten pukeudutaan eli eri seurueet on pukeutuneet hyvinkin eri tavoin.

"vieras"
Ei taida olla Suomessa ravintolaa minne mennään iltapuku päällä :D :O ..mutta iltapuvussa olen ollut useissa juhlissa ja vaikka millaisissa paikoissa ympäri Suomea.

"Kumkvatti"
Ulkomailla käymme usein syömässä niin, että sonnustaudutaan iltapukuun ja pukuu.
Ihan kivaa vaihtelua tunnelmassa, että fiiliksessä :)

Suomessa olemme parikertaa muttei se niin siistiä ole että pitäisi aina mennä. onhan se ihan hauskaa olla niin fiininä vaikka kotona röhnäämmekin sohvalla tutkien toistemme korvia vaikka mielummin ja puputamme tortilloja : D

"nainen"
Missä muka on ravintola, jossa pitäisi olla iltapuku tai jonne edes sellaisen voisi laittaa?
Olen itse lähinnä ollut iltapuku päällä ulkomailla uudenvuodenjuhlissa ravintolassa.
Suomessa edes silloin ravintolat eivät ole auki.

"vieras"
Olen. Työpaikkani jokavuotinen karonkka oli aina iltapukujuhla.
Mikä on jokavuotinen karonkka? Karonkkahan on akateeminen juhla, eikä mikään vuosittain pidettävä tilaisuus. Iltapukujuhla se toki on, mutta silloin iltapuku kuuluu asiaan juhlan luonteen puolesta, ei ravintolan vuoksi.

Kävin miettimään mitä tässä tarkoitetaan hienolla ravintolalla? Itse en ole varma, olenko ollut esim. Michelin-tähden tasoisessa ravintolassa. Iltapukujuhlissa kyllä, mutta ne eivät välttämättä ole olleet ravintolassa.

Yhteistyössä