Oletko koskaan miettinyt tilannetta, jossa teinityttösi kertoisi olevansa raskaana

• Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti
ollaan mietitty
Olemme mieheni kanssa puhuneet näistäkin asioista koska pari lapsista teini-ikäisiä.
Jos tällainen tilanne tulisi niin kaikintavoin auttaisimme olisi nuoren päätös mihin suuntaan tahansa.
Jos nuori haluaisi tehdä lapsen voisimme miehen kanssa jo jonkinverran tinkiä omasta työurastamme ja auttaa,että nuori saisi opiskelunsa päätökseen jne.

En ole sen kummemmin miettinyt, minulla vasta yksi puolitoista vuotias poika. Ne ajatukset mitä nyt käy mielessä ei kyllä ole kovin painokelpoisia. Toivon että hän käyttäisi kondomia alkaen ensimmäisestä kerrasta aina siihen asti, kun oikeasti haluaa oman lapsen. Tämähän on vain vieno toive, mutta kyllä aion kertoa miten tärkeä asia se on.

Jos niin kävisi että poika kertoisi tyttöystävän olevan raskaana, niin vaatisin isyystestin ensimmäisenä. Kamalaa sanoa, mutta poika kyllä pääsee asiasta kuin koira veräjästä jos me vanhemmat niin haluamme. Jos lapsi on poikani, niin tuen häntä isyydessään mutta pidän kyllä huolen että koulut tulee käytyä ym.

"mietiskelijä"
Vastaanpa nyt tähän omaan kysymykseeni itsekin.
Olen miettinyt tuota tilannetta monet kerrat. Varmasti ihan ensin järkyttyisin asiasta. Järkytyksestä toivuttuani haluaisin kuulla tyttäreni ajatukset ja tunnot asian suhteen. Kertoisin hänelle elämän realiteetit ja pistäisin hänet toden teolla ajattelemaan asiaa, jotta päätös on kunnolla ja harkiten tehty. Hän itse tekee päätöksen asian suhteen eli pitääkö vauvan vai tekeekö abortin. Tuen häntä hänen päätöksessään 100%. Tietysti, jos lapsen isä on kuvioissa mukana niin sitten he yhdessä tekevät tämän päätöksen.
Ainoa asia, mihin en tukeani antaisi, olisi antaa lapsi adoptoitavaksi. En tiedä miksi. Jotenkin vain tuntuu, että jos lapsi syntyy niin hänet on myös itse kasvatettava ja hoidettava.

Yhteistyössä