Oletko kesäihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Beep

Vieras
Miksi et?

Mä en lukeudu niihin mm. näistä syistä:

- kuumuus tulee kerrostaloasuntoon ja kotona olo muuttuu ahdistavaksi (+ 29 nyt mittarissa)

- ihoni palaa tosi nopeasti ja hikiselle iholle on tosi "kiva" laittaa voiteita, siis aurinkovoiteita

- Saan aurinkoihottumaa joka kutisee, polttelee jne.

- Naamani hikoilee helposti ja hikeä valuu silmiin ja silmät kirvelee (kiva,kiva)

- Kesällä ei tee mieli tehdä ruokaa, kuuman hellan luona kokkaaminen ei paljoo kiinnosta, eikä uunilla tee mieli lämmittää ennestään kuumaa asuntoa (ja ruokaa kun tarttis tehdä, onneksi on valmisruokiakin olemassa ja nopeita juttuja)

- Kesäpukeutuminen ei oo mun juttu, tykkään housuista, neuletakeista jne.

- Kantapäät halkeilee heti kun alan käyttämään sandaaleita

- Nukkuminen vaikeutuu

- Naapurit bilettää ja häiriköi kesäaikaan enemmän

- Saan helposti auringosta migreenin, täytyy aina muistaa käyttää hattua, ja sen alla hiukset hikoaa...

Onks tässä mitään hyvää? Heheh...

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Miksi et?

Mä en lukeudu niihin mm. näistä syistä:

- kuumuus tulee kerrostaloasuntoon ja kotona olo muuttuu ahdistavaksi (+ 29 nyt mittarissa)

- ihoni palaa tosi nopeasti ja hikiselle iholle on tosi "kiva" laittaa voiteita, siis aurinkovoiteita

- Saan aurinkoihottumaa joka kutisee, polttelee jne.

- Naamani hikoilee helposti ja hikeä valuu silmiin ja silmät kirvelee (kiva,kiva)

- Kesällä ei tee mieli tehdä ruokaa, kuuman hellan luona kokkaaminen ei paljoo kiinnosta, eikä uunilla tee mieli lämmittää ennestään kuumaa asuntoa (ja ruokaa kun tarttis tehdä, onneksi on valmisruokiakin olemassa ja nopeita juttuja)

- Kesäpukeutuminen ei oo mun juttu, tykkään housuista, neuletakeista jne.

- Kantapäät halkeilee heti kun alan käyttämään sandaaleita

- Nukkuminen vaikeutuu

- Naapurit bilettää ja häiriköi kesäaikaan enemmän

- Saan helposti auringosta migreenin, täytyy aina muistaa käyttää hattua, ja sen alla hiukset hikoaa...

Onks tässä mitään hyvää? Heheh...

Allekirjoitan näistä lähestulkoon jokaikisen! Ei liene vaikeaa arvata, etten mäkään voi itseäni kesäihmiseksi sanoa ;)

Vihaan kesää. Tämä on erittäin ahdistavaa aikaa mulle, en osaa olla hyvällä tuulella jos ulkona on hellettä. Ötökät aiheuttaa suurta stressiä, hiki valuu, nihkeä olo, liian aurinkoista, kaikki hehkuttavat kesää, jopa telkkarissa kuulee että "vihdoin ne helteet sieltä saapuvat", "ihanaa, kesä on täällä" ja juuri kukaan ei ymmärrä ettei kaikki kesästä pidä. Talvella jo ahdistun kun tiedän että kevät ja kesä saapuvat talven jälkeen. Ja kesä jatkuu ikuisuuden. Talvi menee hujauksessa ohi.

:heart: En ole kesäihminen, tykkään keväästä eniten. Yli 20 astetta on tuskaista, töissä joudun ulkoilemaankin muutamia tunteja, joten päivän päätteeksi iho on täynnä aurinkoihottumaa, kuumotusta ja hikeä, hiukset on pestävä päivittäin, vaatteet liimautuvat nihkeään ihoon kiinni. Viikonloput ovat helpompia, kun voi oleskella läpivetoisessa kodissa tai katetulla takaterassilla tai kellarikerroksen viileydessä. :heart:

Miusta parasta kesässä on ehkä toi viherpuuhastelu, mutta ei se taida riittää tekemään miusta varsinaista kesäihmistä. Syyskesä on parasta aikaa kun on voimakkaat tuoksut ilmassa ja vähän enemmän semmoista särmää muutenkin.

Vielä pari vuotta sitten inhosin kesää, mutta en enää :D Mulla oli silloin aina hiki, päänsärky, oksetti yms.. Jostain kumman syystä noita oireita ei enää ole/tule B)
Kesäpukeutuminen ei kyllä oikein ole mun juttu, mutta kun capreilla ja t-paidoilla pärjää, niin ok. Mekot olis kivoja, mutten omista..vielä.

Niin ja asumme kerrostalossa, jossa pidän päivittäin läpivetoa, eli kaikki ikkunat auki + parveke. Ei täällä ole kuuma!

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Vihaan kesää. Tämä on erittäin ahdistavaa aikaa mulle, en osaa olla hyvällä tuulella jos ulkona on hellettä. Ötökät aiheuttaa suurta stressiä, hiki valuu, nihkeä olo, liian aurinkoista, kaikki hehkuttavat kesää, jopa telkkarissa kuulee että "vihdoin ne helteet sieltä saapuvat", "ihanaa, kesä on täällä" ja juuri kukaan ei ymmärrä ettei kaikki kesästä pidä. Talvella jo ahdistun kun tiedän että kevät ja kesä saapuvat talven jälkeen. Ja kesä jatkuu ikuisuuden. Talvi menee hujauksessa ohi.

Joo, listaani kuuluis myös se toisten kesähehkutus, ja just jopa tv:ssä siitä kuulee... huoh

"Ihanaa kesä tulee.. ranta, ranta, rusketus, rusketus... "

Ja ne ötökät, yäks.... Lapsiki alko itkee kun mä kiljuin jotain ötökkää kun pörräs mussa.

:o

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

Joo, listaani kuuluis myös se toisten kesähehkutus, ja just jopa tv:ssä siitä kuulee... huoh

"Ihanaa kesä tulee.. ranta, ranta, rusketus, rusketus... "

Ja ne ötökät, yäks.... Lapsiki alko itkee kun mä kiljuin jotain ötökkää kun pörräs mussa.

:o
Toi ranta + rusketus olis ihan jees, jos siä sais rauhassa lekotella. Mutta 2 lapsen kans se ei oikein luonnistu

B)

Yhteistyössä