Oletko käyttänyt nutrilett-tuotteita imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sisältävätkö ne jotain ainesosia mitkä ovat haitallisia vauvalle vai suositellaanko niitä olemaan käyttämättä laihdutustarkoituksessa imetyksen aikana? Mä tykkään niistä HungerControl-välipalajuomista,ovat käteviä kuljettaa mukana. Myös patukoista pidän,sopivat makeannälkään ja ovat nopeita syötäviä vaikka lennossa. Syön ihan normaalia ruokaa enkä siis ole laihduttamassa ja siksi mietinkin että ovatko nuo nutrilettit "kiellettyjä" niiden sisällön vai käyttötarkoituksen vuoksi imetyksen aikana?

Ainakin Nutrilett-pirtelöjauhepakkausessa lukee että ei sovellu ainoaksi ravinnoksi raskaana oleville, imettäville, lapsille jne. Olen käyttänyt noita pirtelöitä väli- ja iltapalan korvikkeena (herkkumässäilyn lopettamiseksi!) nyt kun imetän yli 1-vuotiasta ja tarkoitus on kyllä pikkuhiljaa laihtuakin. Muutoin syön normaalia ruokaa.

En usko, että on kiellettyjä, mutta jos epäilyttää tai imetät kovin pientä vauvaa, niin saisitkohan mielipiteen kunnan ravitsemusterapeutilta / ravitsemussuunnittelijalta / apteekista? (Meillä ainakin kunnan ravitsemussuunnittelujan yhteystiedot löytyy ihan nettisivuilta, ja olen soittanut sinne kerran suoraan yhdessä lapsen ravitsemukseen liittyvässä asiassa, mielellään vastasi tai ainakin esitti hyvin :D)

Jättäisin nutriletit syömättä. Kerroit syöväsi kuitenkin oikeaa ruokaa,niin mihin korvikkeita tarvitset? Jos lennossa haluat syötävää,niin pidä mukana vaikka
pähkinä-tai mantelipussi. Siitä kun nappaat muutaman suuhun niin nälkä pysyy loitolla pitkän aikaa. Ja ovat parempaa kuin korvikkeet.

[QUOTE="vieras";27161273]Jättäisin nutriletit syömättä. Kerroit syöväsi kuitenkin oikeaa ruokaa,niin mihin korvikkeita tarvitset? Jos lennossa haluat syötävää,niin pidä mukana vaikka
pähkinä-tai mantelipussi. Siitä kun nappaat muutaman suuhun niin nälkä pysyy loitolla pitkän aikaa. Ja ovat parempaa kuin korvikkeet.[/QUOTE]

No jos mä tykkään niistä? :) Oon mä ostellukin nyt niitä Alpen-myslipatukoita mutta en oikein lämpee noille banaaneille ja pähkinöille kassinpohjalla..Nuo välipalajuomat pitää oikeasti tosi hyvin kylläisenä :)

Yhteistyössä