Oletko käynyt raskauden ajan seurannoissa julkisen sijaan yksityisellä lääkärillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtoehto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtoehto

Vieras
Kuinka homma toimi, siis miten sana kulki sitten sairaalaan, entä kävitkö sitten molemmissa , vai ainoastaan yksityisellä?

Mulla työterveys mahdollistaisi käynnit yksityisellä, mutta mielestäni se tuntuu monimutkaiselta, kun osa seurannoista ja asiantuntemuksesta (perussairaus) on julkisella puolella.

En käynyt mutta sitä ihan kysyttiin neuvolassa koska olin ennemmin käynyt yksityisellä. Ja mun mielestä siinä ei sen kummempaa ole kun lääkärineuvolat on n.vko13,vko28 ja vko36.Tai siis noi kyllä vaihtelee paikkakunnittain kai jonkun verran mutta mun mielestä silti joka paikassa on 3 kertaa koko raskauden aikana. Niin nehän vaan kävisit yksityisellä muuten julkisen puolen neuvolassa niin ei siinä montaa kertaa olisi ja eiköhän yksityiseltä tieto kulje ihan yhtä hyvin sairaalaan.

Minä kävin pari ultraa yksityisellä (varhaisultra ja niskaturvotus), rakenneultra tehtiin neuvolan kautta. Lisäksi jouduin käymään raskauden aikana toisella paikkakunnalla lääkärissä raskauteen liittyen. Pyysin joka paikasta tietoni paperilla (taitaa saada kyllä ihan pyytämättäkin) ja vein ne mukanani neuvolaan. Ei mitenkään erityisen hankalaa, paitsi, että muuten ongelmallisessa raskaudessa oli loppuvaiheessa melkoinen pinkka paperia, kun varmuuden vuoksi kuljetin mukanani lähes kaikkia saamiani papereita, jos joutuisi yllättäen lääkäriin tai sairaalaan.

Vaikka mulla onkin kokemusta monessa paikassa lääkärissä käynnistä raskaana, itse kävisin varmasti ennemmin yhdessä paikassa sinun tilanteessasi, jos julkinen on ok. Helpompaa kuitenkin, jos perussairauden seuranta tulee samaa kautta.

Kävin yksityisellä ihan raskauden alussa ja kaksi kertaa myöhemmin. Kirjoitti tiedot neuvolakorttiin, muuta en osannut edes haluta. Samoin kävin jälkitarkastuksessa samalla lääkärillä.

Yhteistyössä