Oletko jättänyt lapsen nukkumaan autoon päiväunia pienen kaupan pihaan..

• Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan
.. ja mennyt tekemään ruokaostoksia ja käynyt välillä katsomassa ettei ole herännyt? Minä olen, koska jos herätän juuri nukahtaneen lapsen saamme lähteä suoraan kotiin ja unohtaa ruokaostokset ja 2-vuotiaan nukahtamista ei voi estää. Olen tehnyt sen kymmeniä kertoja ja koskaan ei ole ollut hereillä vaan herää vasta sitten kun avaan peräkontin ja laitan ruokakassit sinne.

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
olen, siksi en kivitäkään ketään
Olen jättänyt poikani 3v5kk istumaan hetkeksi autoon jos olen kipaissut kaupasta, huoltsikalta tai kiskalta jotain.
Mielestäni tämä on ihan ok, ja näin aion toimia jatkossakin jos tarpeellista.

?
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
.. ja mennyt tekemään ruokaostoksia ja käynyt välillä katsomassa ettei ole herännyt? Minä olen, koska jos herätän juuri nukahtaneen lapsen saamme lähteä suoraan kotiin ja unohtaa ruokaostokset ja 2-vuotiaan nukahtamista ei voi estää. Olen tehnyt sen kymmeniä kertoja ja koskaan ei ole ollut hereillä vaan herää vasta sitten kun avaan peräkontin ja laitan ruokakassit sinne.
Mitä jos auto varastetaan, tai se syttyy palamaan, tai lapsi herää ja kävelee auton alle autosta? Vai onko millään mitään väliä?

sunflower20 harmaana
en mä kauppaan asti ole mennyt tekee ruokaostoksia, mutta asioinnin postissa, kioskilla, kukkakaupassa kylläkin olen suorittanut niin että lapsi autossa. Joskus jopa hereillä, istunut ja "lukenut" kirjaa sen ajan.

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
olen, siksi en kivitäkään ketään
Olen jättänyt poikani 3v5kk istumaan hetkeksi autoon jos olen kipaissut kaupasta, huoltsikalta tai kiskalta jotain.
Mielestäni tämä on ihan ok, ja näin aion toimia jatkossakin jos tarpeellista.
Ihan ostoksille en varmaan uskaltaisi jäädä mutta nuo pari minuuttiset kyllä menee.

miu
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mitä jos auto varastetaan, tai se syttyy palamaan, tai lapsi herää ja kävelee auton alle autosta? Vai onko millään mitään väliä?
lapsi ei saa itse turvavöitä auki ja ovet ovat lapsilukossa (eivät aukea sisäpuolelta). Mutta oikeassa olet, aina voi kaikkea sattua ja sitten pitää vaan mennä itse perässä.

sunflower20 harmaana jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
porissahan varastettiin auto niin että siellä oli muksu sisällä, joku juoppo ottanut luvatta käyttöön. Mutta tässä tapauksessa äiti oli jättänyt auton käyntiin... lapsi ja auto saatiin nopeasti takaisin.
mutta mä kyllä lukitsen ovet eikä auto jää käyntiin kun näin teen.

Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Olen joskus jättänyt, nimenomaan pienen kaupan ja tietäessäni että kaupassa ei mene kauaa. Yleisesti ottaen pyrin tekemään kauppaostokset joko yksin tai silloin ettei lapsilla ole päiväuniaikaa.
Sama. Olen myös jättänyt hereillä olevat lapset autoon esim siksi aikaa kun haen leipää ja maitoa siwasta.

Mä oon joskus jättänyt 3,5v ja 4,5v lapset autoon, hereillä siis, jos kipaisen jossain pikaisesti :) Eivät pääse autosta pois.

Nykyään ei oo ees tuota autoo, niin ei voi jättää nykyään :headwall:

Yhteistyössä