Oletko itse irtisanoutunut työpaikasta? Lähditkö ovet paukkuen vai miten? Entä onko sua koskaan irtisanottu? Miten?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
No mulla on yhdet potkut (olin sillon 18 ja vietin hurjaa nuoruutta) ja yhdestä työpaikasta lähdin ovet paukkuen ja irtisanomisajalla pomo sitten anoi et olisin vielä kuukauden et löytävät uuden työntekijän. Jäin mutta kaduttaa kun se pomo musta levitteli jälkeen päin ihme juoruja.. Nyt hyvä työpaikka ja toivottavasti en ihan heti sieltä lähde :)
 
vieras
taidat olla todella ongelmatapaus. Jos nyt pysyisit vähän aikaa päivärahalla. Korkealla koulutuksella tuollaiset jatkoselvitykset ovat lähinnä naurettavia. Pelästyitkö jotain?
 
ap
:)

Mulla oli kanssa tosi tahmea alku työelämässä aluksi. :)

Itse lähdin 18 vuotiaana kirjaimellisesti ovet paukkuen kesken työpäivän. No se pomo oli ihan kusipää ja vieläkin olen sitä mieltä, että tosi väärin mua kohteli...
 
Työelämässä
En ole koskaan suutuspäissäni lähtenyt töistä vaikka mieli olisi tehnyt. Huono kello kun kauas kantaa. Aina joku tuntee jonkun tai sitten kysellään suosittelijoita ja jos olet epäasiallisesti lähtenyt niin voit joutua maksamaan siitä omn maineesi verran. Työelämässä ei tunneta sääliä.
Olen vaihtanut itse työpaikkaa monasti, pari vuotta ja työpaikka/työ on nähty. Olen ollut monella alalla, kouluttautunut lisää tai uudelle alalle. Viimeisimmässä työpaikassa viihdyin, mutta lasten tulon jälkeen 1,5h/per suunta työmatka tuntui liialta ja irtisanouduin.
Mua ei ole koskaan irtisanottu.
 
mie
Tasan kerran olen irtisanoutunut, nyt tänä keväänä 7 vuoden vakituisen työsuhteen jälkeen. Meillä vaihtui pomo, ja uusi pomo osoittautui melkoiseksi sovinistiksi, mm. vapaapäiviä peruttiin viime tingassa ja työtehtäviä muuteltiin kysymättä. Kun vielä samaan syssyyn tein positiivisen raskaustestin, nostin kytkintä. Perään ovat kyllä soitelleet, sattuu olemaan ala jossa on työntekijöistä pulaa, mutta takaisin en mene.
 
Olen irtisanoutunut kolmesta työpaikasta, koska halusin ja pääsin toiseen(parempaan) paikkaan töihin. Viimeksi vaihdoin paikkakuntaa...
Ja ei ole tosiaan ovet paukkunut lähtiessäni. Paruttu kyllä ollaan puolin ja toisin entisten työkavereiden kanssa
Potkuja en ole ikinä saanut...
 
de
tietenkin olen irtisanoutunut, kun hain parempaa paikkaa ja sellaisen sain, enkä tietenkään haistatellut, olen alalla jossa on aina törmää pääkaupnkiseudullakin vanhoihin työkavereihin ja pomoihin.. olen ollut myös määräaiakaisena ja tullut irtisanotuksi firman yt-neuvottelujen takia, ikinä en ole käyttäytynyt työsuhteen päättyessä huonosti ja aina on uusi työpaikka löytynyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
ainiin..ja vaikka haistatin pitkät kun lähdin...ni takas on pyydetty useammanki kerran :ashamed:
Kyllä muakin pyydettiin takas, mutta mä vaan lähdin ovet paukkuen kirjaimellisesti, mutta en haistatellut mitään. En puhunut mitään, lähdin vain. Olin 18 vee ja näin kävi. Mutta tosiaan pomo kohteli tosi väärin ja oli kesätyöpaikka anyway.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidat olla todella ongelmatapaus. Jos nyt pysyisit vähän aikaa päivärahalla. Korkealla koulutuksella tuollaiset jatkoselvitykset ovat lähinnä naurettavia. Pelästyitkö jotain?
ja siinä lukutaidoton typerys. Ap kirjoitti että nyt ollut jo 7 vuotta samassa paikassa.
 
Juu
Olen irtisanoutunut kolme kertaa. Aina vähän "pahoitellen". Olen saanut paremman työtarjouksen muualta. Koskaan en ole irtisanoutunut siksi, että työssä olisi ollut jotan vikaa tms.

Nyt juuri viikko sitten irtisanoin itseni vaki toimesta, jossa olen ollut viimeiset 6 vuotta. Haikea on olo, mutta toisaalta uudet haasteet odottaa..
 
ap
Ja niistä muista työpaikoista irtisanouduin oikeaoppisesti irtisanomisaikoja noudattaen ja sain hyvät todistukset. Lähdin vielä parempiin paikkoihin, joista nyt olen yhdessä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidat olla todella ongelmatapaus. Jos nyt pysyisit vähän aikaa päivärahalla. Korkealla koulutuksella tuollaiset jatkoselvitykset ovat lähinnä naurettavia. Pelästyitkö jotain?
ja siinä lukutaidoton typerys. Ap kirjoitti että nyt ollut jo 7 vuotta samassa paikassa.
Näinpä....ja tosiaan 18-vuotiaana lähdin takaisin koulunpenkille :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidat olla todella ongelmatapaus. Jos nyt pysyisit vähän aikaa päivärahalla. Korkealla koulutuksella tuollaiset jatkoselvitykset ovat lähinnä naurettavia. Pelästyitkö jotain?
ja siinä lukutaidoton typerys. Ap kirjoitti että nyt ollut jo 7 vuotta samassa paikassa.
Se selitys tuli vähän jälkijunassa. Avaus kertoi aivan muuta.

 
v
Oon irtisanoutunut turhankin monta kertaa :ashamed: Yhtä kertaa lukuunottamatta aina uusi paikka ollut valmiina, mutta ojasta allikkoon oonkin mennyt ja alamäkeä kaiken suhteen. Ja huonoissa väleissäkin oon lähtenyt, kyllä. Viimesimmässä paikassa yritin hoitaa lähtöni mahdollisimman sivistyneesti ja ilman tappelua, omalta osaltani onnistuin mutta sitten pomon puolelta tuli melkoista kakkia niskaan..
 
p
Kertaakaan en ole saanut potkuja, olen irtisanoutunut kerran koejalla sen vuoksi etten viihtynyt, kerran syynä oli muutto ulkomaille ja vimppa kerta johtui siitä, että sain mielenkiintoisemman uuden työpaikan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidat olla todella ongelmatapaus. Jos nyt pysyisit vähän aikaa päivärahalla. Korkealla koulutuksella tuollaiset jatkoselvitykset ovat lähinnä naurettavia. Pelästyitkö jotain?
ja siinä lukutaidoton typerys. Ap kirjoitti että nyt ollut jo 7 vuotta samassa paikassa.
Se selitys tuli vähän jälkijunassa. Avaus kertoi aivan muuta.
Kyllä. Kun kertoo hyvin lyhyesti, voi tulla ihan eri vaikutelma. Siksipä hieman täsmensin asiaa.
 
no huh huh
Ovet paukkuen ja haistatellen irtisanoutuminen ja lähteminen osoittaa uskomatonta käytännön tyhmyyttä, käytöstapojen täydellistä puutetta, pitkän tähtäimen suunnittelukyvyn puutetta sekä totaalista tyylitajun puutetta. Automaattisesti diskaisin hakijoiden joukosta sellaiset, joiden kuulisin tuolla tavalla lähteneen edellisestä tai jostakin aikaisemmasta työpaikasta.
 
uu
Mä olen irtisanoutunu sähköpostilla, lähteny ovet paukkuen ja sit oon myös lähteny ihan asiallisemmin.

Kerran irtisanottiin ja se tapahtui silleen, että olin ravintolassa harjoittelijana ja pyysin saada sunnuntailisää ja iltalisää. Työnantaja ei suostunut ja sanoi, että ehkä olisi paras, että tiputtaisit avaimet työpaikan postiluukusta (olin puhelun aikana kotona)
 

Yhteistyössä