Oletko huomannut? Kun täällä kysyy jotain, esim. "oletko tyytyväinen että olet lapseton" ketju täyttyy ihmisten viesteistä jotka t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmejakumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmejakumma

Vieras
Tuossa toisessa ketjussa kyseltiin onko muita ihmisiä jotka eivät pidä kahviloista ja ravintoloista ja johan ketjuun ryntäävät vastaamaan ihmiset miten paljon rakastavat käydä kahviloissa.

Tai joku kyselee miten muut tulevat toimeen hankalan miehensä/anoppinsa/lapsensa kanssa ja ketju täyttyy niistä jotka tulevat vain sanomaan ettei ole minkäänlaisia ongelmia ja että hänellä kaikki on hyvin.

Jajaja... Näitähän riittää.

Miksi? Pätemisen tarvettako tämä on? Pakko päästä puhumaan vaikka asian vierestä? Teetkö sinä tätä?

(Vastaukseksi ei sitten riitä että julkiselle keskustelufoorumille voi kirjoittaa mitä vain. Niin voikin mutta mitä järkeä on kirjoittaa asian vierestä?)

Eikö se oman mielipiteen esittäminen kuulu normaaliin jutusteluun.. jos vaikka ihmiset ajattelevat juttelevansa täällä aiheesta kuin aiheesta kaikkien kanssa.. vaikka asian vierestä kunhan osallistuvat vain keskusteluun.. ;)

Mä oon ihmetellyt samaa. Kun joku vaikka pyytää apua hankalan murkun kanssa niin heti on viisi pätijää rivissä kertomassa missä kohdassa ap:lla on kasvatus mennyt pieleen ja kuinka heidän omat murkut ovat niin kilttejä ja eilenkin kaupassa auttoivat vanhaa mummelia kun ovat niin kohteliaita :laugh:

Mä olen katsellut samaa ilmiötä.
Toisaaltahan keskustelun rönsyily on hauskaa ja tuo uusia näkökulmia mutta toisaalta jos kysymys on "kaunko imetit niin välillä on tyhmä kun pelkkien aikavastausten sijaan ketju menee tappeluksi imetys vs korvike. Tai jos kysytään parasta karkkia niin eiköhän päästä aiheeseen jossa todetaan että vain white trash syö karkkia ja pilaa hampaat.
Joillakin forumeillahan aika nopeasti katkotaan ot-keskustelu ja palataan alkuperäiseen mutta en mä ihan niinkään tylyä tapaa kannata.
Lähinnä peräänkuuluttaisin omaa ajattelukykyä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Eikö se oman mielipiteen esittäminen kuulu normaaliin jutusteluun.. jos vaikka ihmiset ajattelevat juttelevansa täällä aiheesta kuin aiheesta kaikkien kanssa.. vaikka asian vierestä kunhan osallistuvat vain keskusteluun.. ;)

Oman mielipiteen esittäminen on eri asia kuin näppis höyryten jankkaaminen. Jos multa normaalissa keskustelussa kysytään että "onko teillä turvaistuin lapselle niin en vedä hermokilareita ja ala paukuttaan omaa näkökulmaani siitä kuinka turhia istuimet ovat ja etsimään lehtiartikkeleita asiaan jossa todistan jotain.
(tää olis sit esim. meillä on istuimet :snotty: )

Olen huomannut ja se ei mielestäni ole vain ikävää vaan myös osoittaa ko. henkilön täydellisen tapojen ja korrektin käyttäytymisen puutteen.

Itse olen kysynyt jotain vastaavaa joskus koska halusin VERTAISTUKEA, ja suettaa ja harmittaa tosi paljon kun sitten ketjuun ilmestyy ihmisiä joilla ei ole kysesitä ongelmaa ollenkaan ja jotka tulivat ilmoittamaan vain sen miten hyvin se asia itsellä on.

Uskomatonta ei voi muuta sanoa.

Huomattu on, ja saatoin siihen joskus itsekin sortua, kunnes tajusin, että kannattaa lukea ajatuksella, mitä aloittaja kysyy. Toisaalta ymmärrän, että välillä keskustelua rikastuttaa myös asian vierestä kommentointi (ei tosin ilkeä sellainen) .

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:

Oman mielipiteen esittäminen on eri asia kuin näppis höyryten jankkaaminen. Jos multa normaalissa keskustelussa kysytään että "onko teillä turvaistuin lapselle niin en vedä hermokilareita ja ala paukuttaan omaa näkökulmaani siitä kuinka turhia istuimet ovat ja etsimään lehtiartikkeleita asiaan jossa todistan jotain.
(tää olis sit esim. meillä on istuimet :snotty: )

Meitä kun on erilaisia keskustelijotakin.. ;)

Yhteistyössä