Oletko hakenut lapsesi myöhässä hoidosta?

Mulla menee usein vähän yli viiteen. Siitä on tosin sovittu. Ja ymmärtääkseni tädit kyllä saavat palkan tekemästään työstä. Jos näyttää että myöhästyn ihan kunnolla niin yleensä soitan matkalta.

Mulla loppuu normaalisti työt klo 16, autolla about 16.10-16.15 ja rajoitusten mukaan ajettaessa työmatkaan menee about tunti. Silloin menee pakostakin vähän yli viiteen ennen kuin kerkeän päiväkodille.
 
Päiväkoti menee kiinni 17, jos ei ole ilmoitettu etukäteen pitemmästä hoitoajasta. Meillä hoitoaika sovittu 16.30, haen yleensä hyvissä ajoin ennen sitä.
Kerran jouduin ylitöihin ja luulin, että mies ehtii hakea lapsen, mut ei ehtinytkään ja mä kauheella kiireellä sinkosin hakemaan, olin just klo 17 päiväkodilla. Mies tosin soitti ja varoitti, et voi mennä pari min. yli.
 
vierailija
Eikö päiväkodeissa saa ottaa liikaa tehtyä aikaa toisena päivänä pois työajasta?

Itse olen asiakaspalvelutyössä (apteekissa), kyllä meilläkin menee monesti yli työajan, jos viimeinen asiakas viekin enemmän aikaa kuin olisi luullut. Mutta ei sitä kesken voi jättää silti, sama koskee varmaan kaikkea asiakaspalvelutyötä. Me saamme sitten lyhentää jostain toisesta päivästä.

Tietty se ei paljon lohduta, jos pitäisi vaikka hakea se oma lapsi hoidosta. Onneksi meillä mies hakee 99 % päivistä.
Niinpä. Jospa sesama hoitaja sitten ilmoittaakin seuraavana päivänä aamulla kaikille, että tänään otetaankin sun myöhästyminen takaisin eli päiväkoti suljetaan 15 min. aikaisemmin, klo.16.45...?!
 
vierailija
Ja kuinka paljon olet myöhästynyt?
Olen kerran. Jotain 30 min myöhässä. Olin viimeisilläni raskaana ja äitiyslomalla. Istuin kotona tietokoneen edessä ja surffailin ja mässytin jotain herkkuja. Unohdin ihan ajan. Jossain vaiheessa tajusin että hei jotain puuttuu! Mun tytöt!!! Katsoin kelloa ja hitto puoli tuntia sitten olisi pitänyt jo hakea ne. Oli tosi noloa. Syöksyin päiväkotiin, onneksi tytöt ei ollut moksiskaan mutta tunsin olevani tosi huono äiti. Päiväkodissa oltiin ymmärtäväisiä. Se ei toistunut.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Niin ja siinä raivostuneena on sitten kiva soitella muutama lastensuojeluilmoituskin.

Se on aika hyvä jos sinulla on joku 100%:n varma kiinalainen seurantamenetelmä, joka kertoo, että vanhemmat on työttöminäkin aina kotonaan neljän seinän sisällä eivätkä missään muualla voi olla, esim. työhaastattelussa, koulutuksessa jne. työttömien velvotteissa.

Veikkaan, että sinä olet juuri niitä lapsien nuhan takia lääkäriin lähettäjiä ja lastensuojeluilmoituksella uhkailijoita.
 

Yhteistyössä