Oletko asunut samassa kaupungissa tai ei kaupungissa aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kertoisin sen, missä asuin suurimman osan elämästäni (ja oikeastaan nyt taas). Muutin sinne 5-vuotiaana ja pois muutin lukion jälkeen opiskelemaan. Tai virallisesti muutin pois vasta valmistuttuani.

En osaisi sanoa, että olen kotoisin sieltä, missä synnyin ja asuin varhaislapsuuteni. Tuskin muistan koko paikkaa.

Oon asunut nykyisessä olinpaikassani seitsemän vuotta. Synnyinkaupungistani muutin pois ihan pienenä (3-4 vuotiaana) joten sanoisin kotipaikkakunnakseni sen paikan, missä asuin vanhempieni luona 16-vuotiaaksi asti.

Tämä on kolmas kaupunki jossa asun ja lisäksi olen elänyt kahdellä pikkupaikkakunnalla. Kotiseudulle on vajaat 300 kilsaa.

Ja totta kai kerron olevani kotoisin synnyinseudultani, en täältä missä nyt asun ja jossa luulen asuvani aika kauan.

oon asunut kolmella eri paikkakunnalle ennen kuin muutin Helsinkiin vuonna -95 ja kun kysytään mistä olen kotoisin,niin vastaan sen missä asuin lapsuuden/teinivuodet,koska se tuntuu eniten kotikaupungilta

Juuri totesin eräälle kysyjälle että koska olen lähtenyt syntymäpaikkakunnaltani 19-vuotiaana ja olen asunut sen jälkeen monessa paikassa kotimaassa ja ulkomailla, en koe olevani kotoisin sieltä enää. Olen asunut muualla jo kauemmin.

Kolmannessa kaupungissa asun nyt ja riippuu vähän, että kuka kysyy, että mistä olen kotoisin. Js lääkäri vastaanotollaan kysyy, niin uskon hänen tarkoittavan, että missä asun. Mutta jos joku tuttu/puolituttu kysyy, niin sillon vastaan sen kaupungin jossa synnyin.

Olen syntynyt Helsingissä ja siis sieltä kotoisin. Tällä hetkellä jos joku uusi ja tuntematon ihminen esim. töissä kysyy, mistä olen kotoisin, vastaan olevani Suomesta.

En ole aina asunut täällä.

[QUOTE="vieras";24787142]
Jos sinulta kysytään, että mistä olet kotoisin, niin mitä vastaat? (sen missä synnyit, sen mihin muutit joskus, sen missä asut nyt)[/QUOTE]

Vastaan tod.näk., että olen kotoisin Helsingistä, mutta ajautunut asumaan hevonkuusen viimeiselle pellonkulmalle.

Hell no!

Vastaan yleensä sen paikan missä vietin suurimman osan lapusuudestani ja osan nuoruudesta, mutta sanon usein etten ole mistään kotoisin. Sen verran olen muuttanut. Mutta kotona tunnen olevani vain Uudellamaalla, koska täällä olen viettänyt suurimman osan nuoruudestani ja aikuis iästäni. Kauemmin kuin missään muualla siis.

Yhteistyössä