oletko 100% varma , että

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole kyllä kumpikaan päässyt vaihtumaan kun ovat olleet siinä vieressä heti siitä asti kun lääkäri heidät masusta ulos leikkasi. No, isoveli kyllä käväisi pikaisesti lääkärin luona tarkastettavana mutta silloinkin isi kulki mukana ja isin kanssa odotteli hetken kun olin heräämössä. Pikkusisko sitten olikin kokoajan silmieni alla, eli ei heitä kukaan olisi pystynyt vaihtamaan. =)

muoks. korjaus, kyllä esikoinen itseasiassa oli vuorokauden ikäisenä vajaan tunnin hoitajilla kun kävin itse silmälääkärillä. Mutta kyllä tuolla niin omat piirteet jo silloin oli ettei epäilystäkään että olisi vaihtunut (ja eipä tainnut toista samanikäistä down-poikaa sillä hetkellä edes osastolla olla). ;)
 
Kyllä minä oon varma, että omat lapset on kotona. Mutta lähipiirissä on myös tapaus, jossa vauvat on vaihtunu, mutta äiti on huomannu miltei heti tapauksen ja löyty sen vauvan sängystä, joka oli heidän vauvansa sängyssä, taisivat olla vielä huonetoverit, joten kaukaa ei tarvinnu hakea ja tämä tapaus on TAYS:ista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Olen, koska kukaan lapsista ei ole ollut sairaalassa hetkeäkään niin, etten olisi nähnyt heitä.
Et käynyt vessassa tai suihkussakaan ilman vauvaa? :eek: Tai nukkunut? :p
Mulla oli oma huone, jossa vesa ja suihku :D Tosin jos joku vahtimalla vahti, koska oon suihkussa taivessassa ja sit vaihto =)
Ja vauvat nukkuikainalossa.

 
juups
Onhan noita tapauksia tiedossa ihan yleisesti suomessa. Lueskelin vastikään stakesin Meille tulee vauva- oppaan vuoden 79- versiota jossa oikein erikseen synnytyksen kohdalla painotettiin että vauvat eivät voi vaihtua koska nillee jo ennen napanuoran leikkaamista laitetaan tunnistusranneke käteen. Hieman naureskelin, koska tiedän tapauksia 70- ja 80- luvuilta, mutta ilmeisesti tuo on ollut suuri huolenaihe siihen aikaan, koska viimevuoden versiossa ei tuota kohtaa enää ole.
 
mucho harmaana
Esikoinen olisi periaatteessa voinut vaihtaa kun olivat hakeneet vauvan itkiessä pois huoneesta ettei vaan herätä mua kun mulla oli tosi rankka se eka synnytys, niin olin niin syvässä unessa etten herännyt. (vedet meni torstai aamuna ja käynnistettiin sitten perjantaina) Pahat raskausmyrkytys oireet.

Kakkonen sitten ei ollut edes sairaalassa vaan syntyi kotona niin kuin suurin osa vauvoista täällä hollannissa.

Jos joskus tulee lisää lapsia synnytän kotona jos kätilö siihen antaa luvan.

 
no vastaan samaa, kun sillon kun oli se ketju että oisitko 100 varmasti tunnistanut oman vauvasi sairaalassa... niin juu..tästä neidistä ei voinut erehtyä...oli sillä niin oranssi tukka ja sitä oli vielä aikas paljon... (ja voi sitten miettiä mistä nimensä sai..) :LOL:
 
Kaveri kertoi että kun oli synnyttänyt vauvansa Naistenklinikalla niin se "nilkkaranneke" ei edes pysynyt vauvan nilkassa kun oli liian löysästi laitettu. Tippui monesti potkuhousujen lahkeen sisään ja lopulta menikin pyykkiin jonkun potkuhousujen sisällä. Hoitsut eivät suostuneet uutta "nilkkaranneketta" laittamaan. Tämä tapahtui vuosi sitten. Eli käytännössä sairaaloissa on "tunnuksettomia" vauvojakin välillä.
 

Yhteistyössä