oletko 100% varma , että

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
huh
vauvasi on omasi ?
Tekstikoko: A A A
Vauvat vaihtuneet synnytyssairaalassa myös Suomessa
17.10.2007 21:31

Vauvat ovat vaihtuneet synnytyssairaalassa Suomessakin, kertoo Helsingin Sanomien haastattelema suomalaismies. Viime viikolla Tshekissä tuli ilmi tapaus, jossa kaksi perhettä saivat takaisin sairaalassa vaihtuneet vauvansa.

Helsingin Sanomien haastattelema mies kertoo, että syksyllä 1970 Helsingin Naistenklinikalla syntyi kaksi poikavauvaa. Imetysten välillä vauvat joutuivat vääriin sänkyihin ja sekaannus oli valmis.

Virhe paljastui, kun perheet olivat lähdössä kotiin. Vauvojen oikeat vanhemmat saatiin selville verikokeilla. Sittemmin synnytyssairaaloiden tunnistusjärjestelmää on uusittu.
S
 
No en voi ihan varma olla että on mun, mutta isä on ihan selvä koska edelleen tyttö on isänsä näköinen paljon, mut vauvana oli kuin mies minikoossa ja ilman partaa. :D Laitoksellakin naureskelivat, et isä tiedetään, mut äidistä ei voi olla ihan varma... ;)
 
Koo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
n.80 luvulla minut oli vahingossa viety toiselle äidille ja äidille tuotu väärä vauva,onneksi tunnistivat!helppo kyllä sinänsä koska toinen oli poika!
Näin kävi minunkin äidilleni, tosin 70-luvulla. Poika vieläpä oli pitkälle yli neljä kiloinen ja minä sellainen just kolme kiloinen.

Omani ovat varmasti omia tai sitten on ollut sukulaisia laitoksella. Esikoinen on paljolti minun näköiseni, keskimmäinen on ihan serkkuni näköinen ja kuopus on ilmetty isänsä.
 
Olishan nuo vaikka voineetkin vaihtua, kun eri osastoilla oltiin. Tosin kuopus on niin paljo isänsä näkönen, ettei voi olla epäselvyyttä ainakaan isän suhteen. Vaan eiköhän ne kummatkin ihan omaa tekoa ole. =)
 
olen varma joo. poika oli ihan isänsä näköinen (anoppi toi vauvakuvan miehestäni ja oli ihan kun kaksonen) ja tyttö ihan äitinsä. :D ja kuopuksen tunnistin ainaisesta kitinästä ja huudosta.. :kieh:
 
vieras
mut leikattiin nukuteuksessa ja sain vauvan viereeni vasta seuraavana päivänä,hneltä puuttui tunnisteranneke ja korttikin oli ensinnäkin vääränvärinen,toiseksi kaikki tiedot paitsi nimi oli laitettu väärin..pitkään mietin onko mun,mutta kyllä siitä niin mun näkönen on tullut ettei voi epäillä enää..
 
Olen 100% varma, ovat niin minun ja isänsä näköisiä (ja kuin kopiot toisistaan, vauvakuvia kun katsoo niin on lähes mahdotonta erottaa kumpi on kumpi, jos päällä on vaatteita jotka on olleet molemmilla lapsilla).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
n.80 luvulla minut oli vahingossa viety toiselle äidille ja äidille tuotu väärä vauva,onneksi tunnistivat!helppo kyllä sinänsä koska toinen oli poika!
Mun äidille oli myös tuotu väärä vauva imetettäväksi kun veljeni oli vastasyntynyt, siis vuonna 1979. Siinä ei tosin ollut dramatiikkaa: hoitaja käveli vaan väärään huoneeseen. Äitini sanoi heti että ei oo mun poika, ja olihan vauvoilla rannekkeetkin.
 
viiden äippä
Joo, neljä näistä on niin miehen näköisiä, ettei voi erehtyä...nuorin onkin sitten ihan erinäköinen, mutta hän onkin ihan minun suvun näköinen...joten eiköhän kaikki omia ole!;)
 

Yhteistyössä