Olet maksamassa ostoksiasi ja sulla ei olekaan rahaa tilillä

• Viestiketjun aloittaja kamalaa
  • Ensimmäinen viesti
"misa"
Ei oo käyny näin. Kerran en ollu varma paljonko tilillä oli rahaa, maksoin luotolla, no problems. kerran tosin kortti herjasi että tilillä ei katetta, virheellisesti, ja jouduin automaatilta nostamaan rahaa (kauan sitten, ennen kuin sain luottokortin). Se oli vähän noloa, mutta sellasta se joskus on.

köyhis
on käyny ja se on noloa. joskus oon muistanu et tilil on rahaa ja jättäny käteiset jemmaan tai sit oon muistanu et tilil on enemmän ku oikeesti ja sit oon vaan ottanu pois ostoksia.

"hmm"
ei ole tainnut käydä, kun on vähän rahaa niin niistä on tarkkana. lompakko kyllä on unohtunut kotiin ties kuinka monta kertaa ja sydän kaikesta huolimatta jättää pari lyöntiä välistä jos korttimasiina valittaa maksun hylkäämisestä, vaikka tietää että siellä tilillä sen verran rahaa pitäisi olla.

"Sirkka"
Niin on käynyt että tilin nostoraja on täysi enkä saanut maksettua muutaman euron ostoksiani. :D

Ihmiset nolostuu ihan turhasta, on tosi yleistä että korttimaksu ei onnistu, eikä se jonossa takana olija tiedä miksi se ei sun kohdalla onnistunut.
Ainoastaan kassa näkee sen, eikä varmasti ala siinä kovaäänisesti toitottamaan että rouva hyvä, sulla on rahat loppu!

Kassaa taas ei aidosti kiinnosta, koska on tosi yleistä. Joten mitä sitä sitten nolostumaan?

"Kukin tyylillään"
Jos mulle käy noin vaihdan toiseen pankkikorttiin tai maksan luotolta. Työskentelen ajoittain myös kassallakin ja jostain syystä ihmiset on usein hirmuisen nolona jos korttimaksu ei mene läpi. Mitä sitten vaikka ei menekään! Elämäntilanteita on erilaisia joskus just siltä tililtä saattaa olla varat loppu. Meilläkin on kaksi ei tiliä käytössä + luotot jota harvemmin käytetään. Joskus saattaa olla niin että pääasialliselta käyttötililtä onkin maksettu isompi ostos ja siellä ei ole tarpeeksi käyttövaraa.

kerran jos toisenkin
On käynyt. Tuolloin olen soittanut miehelle, että siirtää äkkiä rahaa tililleni, jotta saan ruokaostokset tehtyä.

En ole aina aivan perillä siitä, että paljonko tililläni on rahaa. Siksi näin aina välillä käy. Jos en saa miestä kiinni, niin näin älypuhelinten aikaan on helppo tehdä tilisiirto myös säästötililtä käyttötilille, joten aina olen saanut ostokseni kuitenkin maksettua.

Yhteistyössä