Olenkohan mä saanu keskenmenon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Aamulla rupesin vuotamaan kirkasta verta. ja mahassa pikkusen nipistelee niinku olis menkat alkamassa. Rv on jotain 10.
Mitä mä teen jos se möhkäle tulee nyt ulos? Mä oon ihan häjissään ku en ole ikinä saanu keskenmenoa. Pitääkö mun soittaa johonki tai mitä mä teen?!

Ajattele se niinpäin, että jos jotain on vialla niin voit vielä ehtiä tehdä asialle jotain. Vuoto ei aina tarkoita keskenmenoa! Neuvolantäti varmaan pyytää sua näytille että voi tarkistaa tilanteen. Voimia!

Soita neuvolaan heti.
Kaveri vuoti noilla viikoilla kans tajuttomasti verta, syyksi tuli hematooma ja oli ollu kaksosraskaus missä toinen tuli pois.

Keskenmenossa on yleensä helvetilliset kivut, sen viidesti kokeneena voin kertoa..

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Onhan tuossa vielä sekin mahdollisuus, että on kaksosraskaus kyseessä, mutta toinen olisi menossa kesken.... Soita neuvolaan!! :hug:

Näin mulla oli viimeraskaudessa. Toinen meni kesken 12viikolla,toinen meni loppuun asti.

Ei muuta kuin soitto neuvolaan niin selviää.Mulla viimisessä raskaudessa alkoi kans ykskaks vuotamaan ja paljon ja luulin kun ultraan menin että kesken on mennyt,mutta siellä se vaan pikkuinen oli.Verta vuoti sitten loppujen lopuksi 6 viikkoa ja väliin todella paljon ja syyksi selvisi hematooma.

Onko runsasta, jatkuuko/runsautuuko?

Mulla on tässä ja edellisessä raskaudessa lähes samoilla viikoilla tullut myös kirkasta, vaalean veristä vuotoa, vajaan päivän verran.
(Ekassa ei tullut, ja esikoisen jälkeen oli yksi kohtuun kuollut sikiö. Silloinkin valuin, mutta se oli punaisempaa, kokkareista ja runsaampaa.)

Nyt siis edellinen ja tämä raskaus on menneet hyvin, se päivän mittainen vuoto on tietysti tehnyt ihan neuroottiseksi, mutta ei ole ollut mitään vakavaa.
Ei neuvolan tätikään sille mitään varsinaista selitystä osannut antaa, sanoi vaan, että joskus sellaista voi olla.

Älä vielä menetä toivoa, soita neuvolaan ja vaikka äitiyspolille, jos ultraisivat. :hug: :hug: :hug:

Mulla tuli 6-9 viikoilla kirkasta verta välillä, päästiin ultraan ja oli vain jotain hyytymiä ja kaikki meni hyvin ja nyt neiti on jo reilun vuoden. Älä hätäile vielä, voi olla ihan mitä vain. :hug:

Ei ole vielä ainakaan runsaantunu. Ja on ihan punasta.Sellasta kirkasta.
Tämä on jotenki niin hassua ku on jo lapsia monta ennestään niin ei koskaan ole ollu tällästä. Enkä koskaan ole keskenmenoa saanu.