Olenko turhan pullea näillä mitoilla ja mitä liikuntaa pitäis harrastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjälp

Vieras
Eli 171/70 mitat. Nyt kun kevät tulee ja vaatteet alkaa vähentyä niin havahduin, että pitäisköhän sitä vähän pudottaa painoa kesään mennessä. Rasvaa on tullut aika mukavasti lisää talven aikana. Kymmenisen kiloa olis tavoitteena, kun on tuota lihastakin. Kuitenkin enemmän kuin 7 kiloa on pudotettavaa. Mitä mieltä? Ihannnevartaloni ei ole kovin kurvikkaan naisellinen eli rasvainen, vaan enemmänkin sporttinen. Mua ei haittaa yhtään, vaikka tissit pieneekin laihtuessa:)

Ruokavalio on hallussa sinänsä, mut laihtumisen kannalta hyvä ateriarytmi hakusessa. En kuitenkaan ehdi olla puputtamassa jotain joka välissä, kun opiskelen täysipäiväisesti. Enkä muutenkaan tykkää syödä koko ajan.

Hyviä ehdotuksia liikuntamuodon suhteen otetaan myös vastaan? Mikä olis optimaalista treeniä ja millä itse olette laihtuneet. SEn verran kuitenkin pitää rajata, että en tykkää esim. zumbista, aerobiceistä, erilaisista jumpista jne. naistenlehtien trendilajeista.Tykkään esim. lenkkeillä, uida ja salilla joskus, mut vaihtelu olisi kivaa.

Kyllähän se juoksu tosiaan on rasvanpolton kannalta tosi tehokas liikuntamuoto. Esimerkiksi kun tunninkin jaksaa vetää ja säännöllisesti juoksee, niin siinä palaa rasvaa jo aika kivasti. Samoten pyöräily/spinning aerobisista lajeista on tehokasta, treenaa samalla myös kivasti reisiä ja takapuolta.

Juu, pyöräily on kyllä kivaa, mutta yritän välttää, koska entisen jalkapalloharrastukseni ansiosta mulla on jo valmiiksi järjettömän isot reisi- ja pakaralihakset, en halua niitä enää lisää.

Mitä jos yhdistäisit juokuharrastuksen ja jonkun tanssijutun? Niitähän on joka lähtöön nykyään ja tanssi on myös todella tehokas ja hauska liikuntamuoto. Tai sitten jonkun aerobisen jutun ohella astangajoogaa, on yllättävän rankkaa ja lisää liikkuvuutta todella hyvin.

Yhteistyössä