Olenko pilannut lapseni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
Mulla on 2,6v. lapsi,enkä ole vienyt häntä koskaan minnekään perhekerhoihin ja muskareihin.Leikkipuistoissa käymme,mutta silloinkin usein siel ei ole ketään muita lapsia tai lapset ovat juuri lähdössä pois.Lapsiperhe tuttuja on todella vähän ja nyt oon huomannu,että sillon kun esim.leikkipuistossa on muita lapsia,niin mun lapsi ikäänkuin pelkäis ja karttais niitä.Mun pitäis saada itseäni niskasta kiinni ja alkaa järjestää lapselle enemmän ikäistä seuraa vai onko vahinko jo tapahtunut,tuleeko lapsesta hyljeksitty?Oon tosi ahdistunut asiasta!

no ei tosiaankaan tule hyljeksittyä =) alat pikkuhiljaa toteuttaa lapsen tutustuttamista toisiin lapsiin, että osaa sit viimeistään koulussa käyttäytyä ryhmässä. mitään vahinkoa tossa ei oo tapahtunut.

Mä mietin esikoiseni ihan samaa mitä sä mietit nyt. Itelleenkin tuli ihan kauheen paha olo... yritti ja toivoi tutustuvansa muihin äiteihin ja samalla lapsi ois saanu seuraa, mutta ei onnistunu. Kerhoihin en lähteny, häpesin jo itseäni, enkä yksin vaan kehannu/uskaltanu. Heti kun tyttö täytti 3v. laitoin sen kerhoon ja hyvin siellä pärjää ja ystäviäkin saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen:
Mulla on 2,6v. lapsi,enkä ole vienyt häntä koskaan minnekään perhekerhoihin ja muskareihin.Leikkipuistoissa käymme,mutta silloinkin usein siel ei ole ketään muita lapsia tai lapset ovat juuri lähdössä pois.Lapsiperhe tuttuja on todella vähän ja nyt oon huomannu,että sillon kun esim.leikkipuistossa on muita lapsia,niin mun lapsi ikäänkuin pelkäis ja karttais niitä.Mun pitäis saada itseäni niskasta kiinni ja alkaa järjestää lapselle enemmän ikäistä seuraa vai onko vahinko jo tapahtunut,tuleeko lapsesta hyljeksitty?Oon tosi ahdistunut asiasta!
miten sun pää kestää ku mulla tuntuu että jos en kerran viikkoon lähe noitten kanssa kerhoon " kohtalo tovereita " tapaamaan nii hulluks täällä tulee

Alkuperäinen kirjoittaja tyyne tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen:
miten sun pää kestää ku mulla tuntuu että jos en kerran viikkoon lähe noitten kanssa kerhoon " kohtalo tovereita " tapaamaan nii hulluks täällä tulee
No,ei se kyllä kestäkkään!

No ei noin pieni vielä sitä ikäistään seuraa niin tarvitsekaan. Oma äiti on tuossa iässä vielä se paras virike :) Ehtii hyvin sosiaalistumaan myöheminkin. Omiani olen kyllä kuskannut kerhoissa ym. mutta ei alle 3 vuotiaana se leikkiminen muiden kanssa vielä ole jaksanut noissa "hullunmyllyissä" kiinnostaa, kotivierailuissa pienempikin on jo muiden mukana mennyt.

mä vein poikani avoimeen juuri tuon vuoksi että tottuisi muihin lapsiin ja meluun,kun alkoi olla säikky moneen asiaan.tuplien kanssa oltiin kotosalla aikoinaan liiankin kauan että kun menivät tarhaan olivat ihmeissään muista lapsista,melusta ym.

Rohkeutta kaikille lähtemiseen! Itse menin mll:n vauvakerhoon kun meidän poika oli 2kk ja oli tosi mukavaa tutustua muihin äiteihin. Ensimmäisellä kerralla olin ihan pihalla, muutta toisella kerralla jo sain vaunuiluseuraa. Nyt ollaan ks. kerhosta tutuksi tulleiden äippien kanssa oltu yhteyksissä jo melkein 2 vuotta. Tosi positiivista koska olin itse 21-vuotias ja tasan yhdellä ystävistäni oli lapsia, hänkin asui 400 km:n päässä omasta majasestani. Suomalaiset aattelee vähän liikaa sitä, että ne ei tarvitse uusia tuttavuuksia tai yksinkertaisesti, että kukaan ei halua tutustua yms. Ei se ihan niin mene.

Eipä meidänkään tyttö ole missään kerhoissa käyny. Olen vissiin laiska äiti :ashamed: on pikkasen nuorempi kun sun tyttösi. Leikkipuistoja täällä maalla ei edes ole. Saman ikäisiä lapsia ei oikein ole tuttavapiirissä.
Aiemmin ei ollut kovin kiinnostunut leikkimään muiden lasten kanssa, mutta nyt kun 2,5v häämöttää, niin on selvästi alkanut leikkimään muiden kanssa sillon kun muita nähdään. Eli en usko että aikasemmin olisi kaivannutkaan saman ikäistä seuraa. Että ei ole sinullekaan yhtään liian myöhäistä ruveta tottuttamaan lasta toisten lasten seuraan. Kyllä se siitä pikkuhiljaa =) Mullakin on aika ujo tyttö, mut nyt on tosiaan itse alkanut ottamaan kontaktia toisiin lapsiin ja vieraisiin aikuisiinkin ihan eri tavalla kun ennen :heart:

Meidän neidillä on tosin seurana pikkuveli kotona, mutta eipä tuo vielä osaa leikkiä samalla lailla. Kyllähän noilla silti keskenään on hauskaa :D

Kiitos ihanista ja kannustavista viesteistä:)!!!Alan käydä perhekerhossa jahka sellanen seuraavaksi on.Yritän myös siirtää lapsukaisen rytmiä siten,et ehdittäis puistoonkin aiemmin,nykyään herää ysiltä aamuisin ja liikkeelle päästään kankean hitaasti:)No,eiköhän tää elämä ala rullaamaan paremmin!Nyt ÖITÄ!

Yhteistyössä