Olenko outo kun en tuomitse tai arvostele ketään paitsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outolintu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outolintu"

Vieras
ne jotka tahallisesti ovat toisille ilkeitä tai pahansuopia tai mustamaalaavat tai puhuvat pahaa? siis vain ihmiset, jotka tahallisesti vaikeuttavat toisten elämää.

en tuomitse romaneja, en lyhyttä imetystä, en pitkää, en tupakointia, ei alkoholia, ei edes kiinnosta muiden elämä ollenkaan. en anna pitkiä tai muitakaan katseita kenellekään, kulki sitten rattaiden kanssa tupakka suussa tai ei, en varmaan edes huomaisi. ja ei, en ole itse koskaan polttanut, juon vain kohtuudella.

en siis etsi kohteita, joita voisin halveksia, että tuntisin itse olevani jotenkin erinomaisempi äiti. tai ihminen. en edes mieti millaisia äitejä toiset ovat.

ainoa ihmisryhmä, ketä halveksin ja inhoan, ovat ne, jotka tahallisesti ovat ilkeitä joillekin (harva ilkeä ja pahansuopa on kaikille, kohteet valitaan tarkkaan)

Et ole ainoa, löytyy muitakin. Yleensä nuo tuomitsijat ovat vain kovaäänisimpiä. Itse tuomitsen lähinnä ihmiset, jotka satuttavat toisia ihmisiä, joko fyysisesti tai henkisesti.

En mäkään osaa suoralta kädeltä tuomita tai haukkua, kuten täällä tehdään.

Joskus mietin että oho, miten tuo kehtaa (vaikkapa työntää rattaita rööki kädessä), mutta en osaa kyllä kokonaan ihmisenä tuomita ja haukkua, enkä halua.

Mun päässä ei kovin helpolla tule sellaisia ilkeitä ajatuksia. Tai no, inhon väreet menee kyllä silloin kun joku oikein kovasti haukkuu ja tuomitsee muita.

Yhteistyössä