olenko oikeassa, jos sanon että yksilapsisilla on enemmän poikia kuin tyttöjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jeps";29391729]Poikalapsesta saa kaiken, mitä on halunnut. Tyttölapsen jälkeen jää kaipaamaan suvunjatkajaa :)[/QUOTE]

Tällaista, 2000-luvulla. Hävettävää ajattelua :O

Mitä ihmeen suvunjatkajaa...Saahan tyttökin lapsia. Ja voihan se poikakin olla hedelmätön. Yhden sellaisen nuoren miehen tunnenkin, ei auttanut muu kuin nuoren naisen mennä hakemaan se lapsi sieltä hedelmöityshoitojen kautta, ja ihan tuntematon oli sperman luovuttaja...

Minulla yksi lapsi, tytär. Olen aina ollut onnellinen siitä, että sain juuri tyttären, jonka kanssa voi jutella tyttöjen jutut ja ollaan ikään kuin samaa naisten vuosisatoja jatkunutta ketjua.. Ehkä tämä on hiukan ikävästi ajateltu, mutta ihan rehellisesti on pakko sanoa, että poika olisi sen ketjun rikkonut... En olisi saanut kokea sitä mitä äitini, isoäitini, naiset minua aiemmin... Totta kai poikaakin olisin rakastanut, mutta olen vain niin onnellinen tyttärestä. <3

Ne, jotka poikia toivoo, ei ajattele vanhuuttaan... Harva poika hoitaa vanhoja vanhempiaan niin kuin tyttäret yleensä hoitavat. Sen sijaan ristiksi saadaan hopealusikoita kärkkyviä miniöitä... :)

[QUOTE="noh";29599137]Poika on suvunjatkaja ja lapsia tehdään kunnes saadaan edes yksi poika.[/QUOTE]

Aikuisen tyttären äireenä ja tyttären isästä eronneena voin vaan sanoa, että tämä ajattelu ei enää nykyaikana päde. Ehkä maatalousyhteiskunnassa päti kun piti saada torpalle jatkaja. Ja siltä maatiaisten ajaltahan tällainen ajattelu periytyykin.
Ehkä jotkut hiukan yksinkertaiset ihmiset vieläkin ajattelee näin.

Mutta eipä tässä ole tullut mieleenkään että pitäisi eksän suvunjatkaja olla :)

kun omassa tuttavapiirissä ei taida olla kuin yksi sellainen yksilapsinen perhe, kaikissa muissa perheissä on vähintään 2 lasta. Se ainoa yksilapsinen perhe on sellainen missä on tyttö.

Vaikka kuinka mietin, niin en saanut päähäni yhtään yksilapsista perhettä, jossa poikalapsi. Koulussakin oli paljon tyttöjä, joilla ei ollut sisaruksia ja suvussakin on useempi.

Aikuisen tyttären äireenä ja tyttären isästä eronneena voin vaan sanoa, että tämä ajattelu ei enää nykyaikana päde. Ehkä maatalousyhteiskunnassa päti kun piti saada torpalle jatkaja. Ja siltä maatiaisten ajaltahan tällainen ajattelu periytyykin.
Ehkä jotkut hiukan yksinkertaiset ihmiset vieläkin ajattelee näin.

Mutta eipä tässä ole tullut mieleenkään että pitäisi eksän suvunjatkaja olla :)

Suku on yhtä kuin sukunimi. Sukututkimuksessa miehen sukulinja on merkitävä ja nainen on vain väline jonka avulla suku jatkuu. Tänäkin päivänä esikoispoika perii sukutilan oli kyse sitten maatilasta tai muusta merkittävästä omaisuudesta tai liiketoimesta.

Ne, jotka poikia toivoo, ei ajattele vanhuuttaan... Harva poika hoitaa vanhoja vanhempiaan niin kuin tyttäret yleensä hoitavat. Sen sijaan ristiksi saadaan hopealusikoita kärkkyviä miniöitä... :)

Ei lapsia kannata tehdä vanhuudenturvan toivossa, sillä aika harva loppujen lopuksi nykyään hoitaa vanhoja vanhempiaan. Hoitoalan ammattilaiset hoitavat vanhukset. Toisaalta tiedän kyllä monia miehiä, jotka pitävät kauniisti huolta ikääntyneistä vanhemmistaan. Eivät he varsinaisesti hoida, vaan huolehtivat käytännön asioista. Monet ovat ainoita lapsia, ja usein hoidettava on äiti.

Terkut vaan sulle täältä vanhainkodin yöstä ;-)

Meillä on ainokainen ja hän on poika. Ja ainakin niin itsenäinen etten koskaan ole ymmärtänyt "leikkikaverin tekoa". Kokoajanhan se leikkii itsekseen leikkejään. Serkkutyttö ainokainen taas kärtti kokoajan minua leikkimään ollessa hoidossa, edes serkkupoika ei riittänyt. Mutta luulen, että enemmänkin lapsityyppi kuin sukupuolikysymys.

[QUOTE="Mietiskelijä";29391760]Ja jos on kaks samaa sukupuolta olevaa lasta, on vaan ajan kysymys milloinka aletaan kolmatta odottamaan..[/QUOTE]

Ja jos on molempia sukupuolia jo yksi, on pakkko yrittää vielä se kolmas ainakin jotta sais vielä yhden lempisukupuolen :)

Yhteistyössä