olenko nipo.. suutuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
olen raskaana 30viikolla, lapset ennestään 10kk ja 1v11kk
mies 12 tuntia töissä.. matkoineen pois noin 14h.. hällä nyt pitkä putki töitä ja hänen äidillään asunto siinä miehen työpaikasta noin 500m.. ei kuitenkaan itse asu siellä..
mies lähti eilen kotoa sinne ku tuli riita ja meni sieltä töihin.. olisin toivonut hänet nyt illalla kotiin koska oon myös aika väsynyt jo ison mahan kanssa.. matkaa hänen työpaikalleen on noin 30km..
sieltö tuli vaan viesti et on väsynyt ja ei jaksais lähteä parin tunnin takia ajamaan.. pääsee siis 18.00 ja olis kotona vähän ennen 19. ja lapset nukkuu jo 21.00 viimeistään..
olenko mä kauhea nipottaja ku olisin halunnut miehen tänne illaksi auttamaan niin et olisin saanut levätä edes vähän..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis työmatkaa 30 km suuntaansa? Mun miehellä samanlainen työmatka ja aina se tahtoo kotio tulla, vaikka vain nukkumaan, jos ovat pitkää päivää.

Kui kauan menee sun miehellä tuohon matkaan? Ap asuu ilmeisesti vähän ruuhkaisemmilla alueilla kun melkein tunti menee suuntaansa, täällä tuon matkan ajaa 20 minuutissa. Mut olisin kyllä minäkin aika vahvasti pyytänyt ukon kotiin. Eri asia tietysti jos hän on niin väsynyt ettei vaan jaksa enää ajaa kotiin saakka.

mahtaako miehesikin olla väsynyt kaikesta? Naiset taitavat olla luonnpostaan kestävämpää sorttia lasten ja kodinhoidon kansa. Miehiltä loppuu siihen mehut helpommin. Teilläkin noin pienet lapset.
toki ymmärrän hyvin että sinä tässä kovilla olet ja kaipaat myös lepoa.
Koittakaa selvittää asiat.
Et ole nipo.

Mä olisin yhtä nipo.
Onni onnettomuudessa, kummankaan vanhemmat ei asustele/ omista asuntoa täältä päin. Mä kilahtaisin ihan totaalisesti jos mies riidan tullen häipyis johonkin.
Miten muuten ikinä jaksat ton pesueen kanssa? Meillä ikäeroa 2v3kk ja meille se on oikein hyvä. Hiki tulee, kun ajattelee että näiden välissä olis vielä yks :)

onhan hän tehnyt ison putken eikä saa täällä kunnolla nukuttua eikä rahaa ole niin kovasti laittaa.. säästähän siinä bensat 60km. mut silti tuli vaan niin outo olo ku tässä on nyt ollut kaikkea

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onhan hän tehnyt ison putken eikä saa täällä kunnolla nukuttua eikä rahaa ole niin kovasti laittaa.. säästähän siinä bensat 60km. mut silti tuli vaan niin outo olo ku tässä on nyt ollut kaikkea

no kysäse , että onko kaikki muuten ok.

No meillä toisinpäin tämä homma. Miehellä vaihtelee työmatkat 0-150km ja aina tulee kotiin nukkuun. Vaikka olen monesti sanonu et mene vaikka mummolan vintille niin saat rauhassa nukkua.Mut haluaa tulla tänne meteliin ;)
Jos vielä sanon et väsyttää niin ajaa minut eka nukkuun ja nukkuu sit itse.

mut jos se ei huomennakaan halua tulla kotiin:/

Turhaan sä sitä murehdit etukäteen. Mietit sitten, että mitä teet. VÄlttämättä et edes joudu siihen tilanteeseen.

Mutta tuli mieleen, että oisko teillä mahdollista saada joku hoitaan lapsia ja saada vaikka yöllinen omaa aikaa, että saisitte olla kahdestaan ja antaa aikaa parisuhteellenne?

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
et on.. mutmut pelkään jotenkin et ei..äsh.. en mä tiedä..

no, älä nyt liikaa mieti ( olet raskaushöyryissä ) . Menet maate jahuomenna taas uus päivä!

Ehkä tää ois ihan hyvä idea. Väsyneenä sitä monesti murehtii turhia. Koita saada nukuttua :)

Totta. Minä ainakin kun olen väsyny niin maalailen piruja seinille jo ihan mitättömistä jutistakin.
Mut mä sinuna juttelisin ihan kasvotusten heti miehesi kanssa kun tilaisuus tulee. Ja voisko olla mahdollista et muuttaisitte lähemmäs tai vähän lomaa molemmille?

olis mut tuntuu ettei kukaan tunnu antavan arvio meen yhteiselle ajalle.. puolenvuoden aikana ollaa 2 kertaa oltu kahdestaan vähän aikaa jossain.. vaikka molempien isovanhemmat on aivan tässä lähellä

Kyllä muakin sun tilanteessa suututtas, mutta miehesikin on varmaan todella väsynyt. Pitkä työpäivä, jonka jälkeen kotona täys härdelli lasten iltatoimien kanssa. Sit pitääkin mennä jo nukkumaan, että jaksaa taas aamulla töihin. Eihän tilanne tuollaisena voi pidemmän päälle jatkua, olette kohta molemmat ihan piipussa kun vauva vielä syntyy. Yrittäkää tosiaan vaikka saada hieman kahden keskistä lomaa.

olis mut tuntuu ettei kukaan tunnu antavan arvio meen yhteiselle ajalle.. puolenvuoden aikana ollaa 2 kertaa oltu kahdestaan vähän aikaa jossain.. vaikka molempien isovanhemmat on aivan tässä lähellä

Niin.. Mutta eikö se ole pääasia, että te annatte arvoa sille yhteiselle ajalle.. Kysykää vaan hoitamaan lapsian ja menkää viettämään aikaa yhdessä. Ehkä on myös niin, että eivät osaa tarjoutua avuksi tai hieman hirvittää hoitaa kahta pientä lasta.. Mutta jos kysytte ja he itse vielä suostuvat, niin ei muuta ku lähtekää hetkeksi pois :)

Yhteistyössä