Olenko nipo? (Illanvietto eksän kanssa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amelia

Vieras
Seuraa kunnon Kauniit ja Rohkeat tilitys:

Erosimme eksän kanssa 5 vuotta sitten. Eksällä on uuden avovaimonsa kanssa 4,5 vuotias poika (kyllä vain, you do the math).

Muutin kodistamme pois nuorenparin onnen tieltä. Entiset naapurimme (2 pariskuntaa), joiden kanssa vietimme paljon aikaa ja joiden rouvien kanssa olin ystävä muutoinkin kuin naapurina, pitävät edelleen yllä perinnettä jossa uutta vuotta vietetään kulloinkin jonkun pariskunnan luona.

Toinen pariskunnista on omalla vuorollaan kutsunut minut, mutta jättänyt eksäni rouvineen kutsumatta. Samoin minä olen omalla vuorollani kutsunut vain nämä naapuripariskunnat, en exääni. Minä enkä tämä toinen pariskunta emme pidä yhteyttä eksääni, tämä toinenkin pariskunta on muuttanut siltä alueelta (ei tietenkään meidän erosta johtuen).

Nyt tämän kolmannen pariskunnan (joka myöskin on jo muuttanut, eli kukaan ei ole enää kenenkään naapuri) vuoro järjestää uutta vuotta koittaa taas, ja TAAS alkaa se itku siitä että miksi ei voida kaikki pitää hauskaa yhdessä niin kuin ennen vanhaan. Eli edellisellä kerrallakin kutsuivat eksän uuden perheensä kanssa, ja minä jätin menemättä. En ottanut mitenkään itseeni, enkä tehnyt numeroa, ilmoitin vaan etten kiitos tällä kertaa tule.

Nyt siis ovat kutsuneet minut (ja myös mieheni), ja rouva kertoi että ovat kutsuneet myös eksäni, rouvansa ja poikansa. Samassa hengenvedossa paasasi että TOTTA KAI minä nyt tulen ja miksi en näin monen vuoden jälkeen osaa olla aikuinen. Että minun takiani on nyt juhla pilalla. En aio mennä.

Olenko lapsellinen kun en "näin pitkän ajan" jälkeen enkä myöskään tulevaisuudessa ole millään lailla kiinnostunut viettämään juhlapyhiäni eksän perheen kanssa vain jonkun naapurusperinteen vuoksi? Heillä on 364 muuta päivää vuodessa aikaa kutsua eksä perheineen kylään, MIKSI sen pitää tapahtua samana päivänä kun minä tulen vain siksi että ennen vanhaan oltiin kaikki yhdessä?

Äh, kun ärsyttää.

Heidän juhlat, ehkäpä he haluavat nähdä myös exäsi, joten aika lapsellista mielessään pyydellä, että pliiiis kutsukaan vaan mut älkääkä exääni (senhän voi kutsua muuna päivänä).

Mutta ei sun tod ole pakko mennä ja heidän on ongelma jos eivät ymmärrä miksi näin...

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Heidän juhlat, ehkäpä he haluavat nähdä myös exäsi, joten aika lapsellista mielessään pyydellä, että pliiiis kutsukaan vaan mut älkääkä exääni (senhän voi kutsua muuna päivänä).

Mutta ei sun tod ole pakko mennä ja heidän on ongelma jos eivät ymmärrä miksi näin...

Totta hitossa saavat kutsua vaikka Ukko Mustalaisen jos näin halutaan, mutta jättäisivät sitten mankumatta siitä miten pilaan kaiken kun en suostu olemaan aikuinen ja tulemaan itsekin?

Jos haluavat nähdä eksääni niin se on ihan ok. Jos haluavat nähdä minua, eivät kutsu samana päivänä kuin eksääni. Onko tämä niin hirveän kamala vaatimus?

Me ollaan oltu miehen kavereiden juhlissa miehen exä,hänen uusi kumppaninsa,mies ja minä,eli hänen uusi kumppaninsa.Mentiin vielä samalla autolla ja yhdessä oltiin ja kivaa oli.
Mutta me ollaan mun miehen exän kanssa tekemisissä paljon muutenkin ja kavereita.
Oman exäni kanssa en menis yksiinkään pippaloihin.

Teet miten itseäsi haluttaa.
Minä voin olla eksäni kanssa samassa kyläpaikassa ja samoissa juhlissa ilman että siitä mitään kukaan jattelee saatikka että riitaa tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Totta hitossa saavat kutsua vaikka Ukko Mustalaisen jos näin halutaan, mutta jättäisivät sitten mankumatta siitä miten pilaan kaiken kun en suostu olemaan aikuinen ja tulemaan itsekin?

Jos haluavat nähdä eksääni niin se on ihan ok. Jos haluavat nähdä minua, eivät kutsu samana päivänä kuin eksääni. Onko tämä niin hirveän kamala vaatimus?

No tee se sitten heille selväksi, yhtä kärkkäästi kuin täällä.
Eiköhän mene sitten jakeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Teet miten itseäsi haluttaa.
Minä voin olla eksäni kanssa samassa kyläpaikassa ja samoissa juhlissa ilman että siitä mitään kukaan jattelee saatikka että riitaa tulee.

Kyllä minä voin olla eksäni kanssa samassa paikassa ja olen ollutkin, mm. yhteisten tuttavien häissä ym. Mutta ei tämä tarkoita että HALUAISIN viettää aikaani heidän kanssaan, enkä oikein ymmärrä mikä järki on viettää juhlapäiviään ikävässä seurassa. Ei siellä mitään riitaa tulisi, vähän hyytävää korkeintaan koska exän uusi ei minusta pidä. Mutta en keksi yhtään järkevää syytä hankkiutua tuollaiseen tilanteeseen, jos ideana tosiaan on mukava illanvietto eikä viileähkö kohteiliaisuus.

Et ole nipo. Sano tälle kolmannelle pariskunnalle, että heistä voi olla ihan luontevaa seurustella entisten exiensä kanssa ja kutsua heidät kotiinsa juhlimaan, mutta sinä tunnet olosi epämiellyttäväksi eikä välttämättä sinun ja exäsi nykyisetkään puolisot kauhean innokkaita ole juhlimaan yhdessä - luulisin. (Pointti se, että en tiedä, onko tällä kolmannella pariskunnalla exiä ollenkaan, mutta jos on, niin havahtuisivatko tajuamaan, miltä sinusta oikeasti tuntuu...)

Mulla ei ole kokemusta asiasta, mutta voin hyvin kuvitella etten haluaisi exän perheen kanssa viettää aikaa. Tyhmää alkaa ivaamaan sitä että pitäis exä saada samoihin juhliin, jos ei halua niin ei ole pakko mennä paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja heps:
Et ole nipo. Sano tälle kolmannelle pariskunnalle, että heistä voi olla ihan luontevaa seurustella entisten exiensä kanssa ja kutsua heidät kotiinsa juhlimaan, mutta sinä tunnet olosi epämiellyttäväksi eikä välttämättä sinun ja exäsi nykyisetkään puolisot kauhean innokkaita ole juhlimaan yhdessä - luulisin. (Pointti se, että en tiedä, onko tällä kolmannella pariskunnalla exiä ollenkaan, mutta jos on, niin havahtuisivatko tajuamaan, miltä sinusta oikeasti tuntuu...)

Tuo oli hyvin muotoiltu, kiitos. Ei tällä kolmannella pariskunnalla taida olla kun korkeintaan ihan teini-iän eksiä, me kaikki kolme pariskuntaa oltiin sellaisia ala-ikäisinä yksiin päätyneitä. Ehkä siksi eivät ymmärrä?

Ja tosiaan minusta olisi lähinnä erikoista jos olisin palavasti kiinnostunut ystävystymään pariskuntaan jonka parisuhteesta kuulin siinä vaiheessa kun silloinen mieheni (=ex) kertoi että nyt kävi vahinko ja toinen nainen on raskaana. Mutta pitää koittaa nyt tosiaan muotoilla tämä jotenkin kauniimmin, koska näköjään yleinen mielipide on enemmän tuon nipouden puolella...

Omalla miehelläni ei sinällään ole mitään puolesta eikä vastaan eksää eikä hänen rouvaansa kohtaan, koska ei ole heitä tavannut kuin ehkä viitisen kertaa. Eksän rouva taas tuntee minut hyvinkin koska kuului aiemmin samaan tuttavapiiriin (juu, kunnon teinimeininki...), eikä oikein perusta minun näkemisestäni nykyisellään (eikä hänen tietysti tarvitsekaan, miksi ihmeessä haluaisi).

Juu niinkuin sanottu kutsuahan saavat kenet haluaa ja sen ymmärsitkin. Mankuminen pitäisi kuitenkin lopettaa. Minä en todellakaan halua viettää juhlapyhiä jos jomman kumman exät pyörii nurkissa. Eikä tarvi edes olla mitään "katkeria tunteita".

Eri asia on, jos exää sattuu näkemään jossain muissa pippaloissa tai kaupungilla tai jonkun synttäreillä tms. Mutta tuommoinen yhteinen illanvietto... mitä järkeä sinne on mennä jos siellä ei ole mukava olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Juu niinkuin sanottu kutsuahan saavat kenet haluaa ja sen ymmärsitkin. Mankuminen pitäisi kuitenkin lopettaa. Minä en todellakaan halua viettää juhlapyhiä jos jomman kumman exät pyörii nurkissa. Eikä tarvi edes olla mitään "katkeria tunteita".

Eri asia on, jos exää sattuu näkemään jossain muissa pippaloissa tai kaupungilla tai jonkun synttäreillä tms. Mutta tuommoinen yhteinen illanvietto... mitä järkeä sinne on mennä jos siellä ei ole mukava olla.

Täsmälleen tätä tarkoitin, ja olen ehdottoman samaa mieltä! :) Ei mitään katkeria tunteita, mutta ei niitä lämpimiäkään, joten mitäpä sitä turhaan teeskentelemään. Parempi antaa olla.

No, taidanpa soitella huomenissa ilmoittaa ettemme tule, ja kuunnella sitten kiltisti ne ripitykset. Ei sitten olla aikuismaisia jos se siitä on kiinni. :D

Kiitos kaikille mielipiteistä!

Miten onko saumoja et ex sutturoineen jättäs menemättä jos olet itse menossa? Jos vielä (onko lapsia tms. et olet ex:n yhteydeääs) vihjaat et sinä menet he voivat jäädä vaikka kotiin.. :)

No et ole ainakaan mun mielestä nipo tai kohtuuton. Itse en kyllä haluaisi viettää aikaa ex:n ja tämän uuden perheen kanssa, että en kyllä menis ko. juhliin minäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mudda:
Miten onko saumoja et ex sutturoineen jättäs menemättä jos olet itse menossa? Jos vielä (onko lapsia tms. et olet ex:n yhteydeääs) vihjaat et sinä menet he voivat jäädä vaikka kotiin.. :)

En osaa yhtään sanoa tulisiko vai eikö. Voi olla että uusi avokki ei haluaisi tulla jos minä olisin paikalla, koska on ilmeisesti aika mustasukkainen (ainakin joskus ollut) meidän "historiasta". Mutta en taida viitsiä ottaa sitä riskiä että menen kokeilemaan että tulevatko vai eivät. Ei viitsi sitten muidenkaan iltaa pilata viileähköllä jälleennäkemisellä.

Minulla ja exällä ei ole lapsia, eikä olla oltu keskenään yhteydessä eron jälkeen muutoin kun tosiaan muutamissa häissä ym. missä on satuttu saman katon alle, ja silloin jutut on olleet lähinnä "ilmoja pidelly"-tasoisia.

Yhteistyössä