Olenko minä inhottava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja guest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

guest

Vieras
Eräs tuttava on ihan mukava ja olemme kaveeranneet jonkin aikaa. Nyt kuitenkin hän jatkuvalla syötöllä puhuu VAIN ja AINOASTAAN melkeinpä vain lapsestaan. Työssäkäyvä ihminen hän on niin kuin minäkin, mutta ainoa puheenaihe tuntuu olevan vain lapsensa. Itse haluan keskustella muustakin kuin vain jälkikasvusta, täytyy muutakin puhuttavaa olla(minulla ainakin).
En millään jaksaisi tavata häntä,kun puheenaihe on aina se yksi ja sama(jonka lisäksi hän ei viitsi kiinnostua minun ulkopuolisesta elämästäni lasten lisäksi tai minun lapsista). En avin kehtaa sanoa ja hän soittelee minulle kuitenkin.
Sanoako vain suoraan, että nyt jotain muutakin tai en oikeasti jaksa enää olla kavereita!

Oletko koettanut itse kääntää puheenaihetta muualle? Kysäise vaikka työkuulumisia... Toi on tosi rasittavaa, mulla vaan ongelma yleensä niin päin, että ihmiset olettaa, etten enää halua/osaa puhua kuin lapsista, suurimmalla osalla kavereista ei vielä jälkikasvua ole...

Voit alkaa päättämään hänen puolestaan jo ennen kuultuja lauseita. Yleensähän ihmiset jotka puhuvat vain tietyistä aiheista myöskin aika mukavasti toistavat samoja juttuja - joten kiirehdi päättämään jo tuttu juttu ennen häntä. Ja lisäksi voit vähän heitellä piikkejä väliin että onkohan puhujalla ollenkaan enää muuta elämään kuin lapset. Tämä ihan ystävälliseen sävyyn jos hän on kuitenkin ystävä jonka haluat pitää lähelläsi. On hyvinkin mahdollista että henkilö ei edes itse tajua omia jorinoitaan pitkästyttäviksi jos hänellä ei ole mahdollisuutta puhua niistä muiden kuin sinun kanssa.

Meillä pojan kummitäti ei osaa enää puhua muusta kuin laihduttamisesta. Vaikka kuinka koittaa vaihtaa puheenaihetta, niin joko sitä ei oteta kuuleviin korviin, tai sit ekan tilaisuuden tullen aletaan taas puhua laihduttamisesta. Siis TODELLA rasittavaa :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Meillä pojan kummitäti ei osaa enää puhua muusta kuin laihduttamisesta. Vaikka kuinka koittaa vaihtaa puheenaihetta, niin joko sitä ei oteta kuuleviin korviin, tai sit ekan tilaisuuden tullen aletaan taas puhua laihduttamisesta. Siis TODELLA rasittavaa :/ .

Niin tämäkin. Yritän puhua muustakin kuin lapsista ja johdatella keskustelua muuhun suuntaan,mutta hän aina palaa aiheeseen "Ja meidän Tiitukka teki näin ja näin ja sanoi näin ja näin". Jopa sanoin ettei meille tulee enää pieniä,kun olen iloinen päästessäni tuosta vaiheesta eroon..:( Mutta ei..

Yhteistyössä