olenko mä yksin suuressa ja kylmässä maailmassa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Näiden pirun nivuskipujeni kanssa |O . Okei, mä olen tänään rasittanut itseäni jonkin verran, illalla innostuin vielä vähän pelaamaan jalittoakin poikien kanssa. Mutta SILTI!!!! Miten voi nivuset olla niin kipeät ettei miltei kävelemään pääse????

Eikö kellään olis kokemusta samasta ja vielä parempi: tietäiskö joku jotain apukeinoa asiaan? Mulla nivuskivut tuli hyvin aikaisessa vaiheessa raskautta ja pahenee vaan koko ajan :headwall: :headwall: |O |O

Alko jo 16 vkolla. Nyt ihan rampa reponen kun vko 30. Jos yöllä aikoo käydä huussissa on syytä herätä ajoissa. Aina se menee hilkulle ennenkun pääsee yläs saatikka pääsee kävelemään.
Rauhallisen liikunnan ja venyttelyn pitäis auttaa. Uskokoon ken haluaa. En uskalla venytellä kun aina iskee suonenveto , mässytän jo magnesiumia neljättä viikkoa eikä mitään apua.

Raskausaika on naisen kukoistavinta aikaa :D ha-haa!

Oih ja voih. Tulee elävästi ekan raskauden loppumetrit mieleen. Nivusten lisäksi sattui ihan hitosti alaselkään ja toiseen lonkkaan. Ei kivaa. Ja se pistävä lonkkakipu ei muuten loppunut edes synnytykseen; siellä mä klenkkasin pitkin Tyksin käytäviä kuin ankka tai Ahtisaari, nyytti kainalossa, peläten pudottavani vauvan kun jalka saattoi yhtäkkiä jämähtää niin että meinasin kaatua |O

Koskas sen Jåren pitäis syntyä? =)

Mitä särkylääkettä sä suomalainen otat?

Tuntuupa lohdulliselta kuulla että muillakin on samaa ongelmaa. Tosin tuo liikunta ei mulla ainakaan toimi. Mitä enemmän rasitan itseäni, sitä kivuliaampi ilta/seuraava päivä. Sairaalassa kun jouduin vain ja ainoastaan makaamaan paikallani niin eipä ollut kipujakaan :/ .

Toinen mitä nyt tapahtuu tosi usein, on pohjelihasten kramppaaminen. Aika tuskallinen herätys kun molemmat pohkeet samaan aikaan krampissa :( . Mutta sitäkin enemmän mä tosiaan kärsin näistä nivuskivuista. Hemmetin kamalaa kun ei meinaa edes uskaltaa astua jalalla kun niin pelkää sitä kipua. Ja sieltä se kipu armotta tulee...kuin rapsuttaisi puukolla tulehtunutta haavaa....karsea kipu |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Oih ja voih. Tulee elävästi ekan raskauden loppumetrit mieleen. Nivusten lisäksi sattui ihan hitosti alaselkään ja toiseen lonkkaan. Ei kivaa. Ja se pistävä lonkkakipu ei muuten loppunut edes synnytykseen; siellä mä klenkkasin pitkin Tyksin käytäviä kuin ankka tai Ahtisaari, nyytti kainalossa, peläten pudottavani vauvan kun jalka saattoi yhtäkkiä jämähtää niin että meinasin kaatua |O

Koskas sen Jåren pitäis syntyä? =)

Mulla myös ekasta raskaudesta oli tota iskiaskipua alaselässä. Tässä ei oikeestaan sitä oo pahemmin ollut, mutta nuo hemmetin nivuset |O .

Mä kaiketi sitten matkin sua ja kuljen myös Tyksin käytävillä kuin ankka tai Ahtisaari :D (hauska vertaus).

Jåren pitäis syntyä vasta 7.7, mutta toivon oikeesti että ei menis niin pitkälle. Vaikka siis tietty toivon myös että vauva on mahassa tarpeeksi pitkään ja syntyy terveenä =)

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alvedonia popsin, vastaa panadolia. Kyllä mä panacodin välillä nappaan kuulema sen pitäs olla turvallinen raskaus aikana myös. Yritetään kestää vielä.. :headwall: :headwall:

Mulle myös neuvolassa sanottiin ettei tarvi pelätä särkylääkkeen ottamista. Että parempi nukkua hyvin lääkkeen voimin kuin että valvoa tuskissaan koko yö.

Mä vaan olen niin perusteellisen lääkevastainen muutenkin. Mutta kaipa se on pian pakko, ei tätä kipua kestä Erkkikään |O

Minä en olis ilman särkylääkettä pariin kuukauteen kotoa päässyt mihinkään.
Tiedän äitejä jotka on odotus aikana syönnyt paljon särkylääkettä ja niitten lapset on jo koulu iässä. Eikä ne lapset näytä mitään vaurioita saaneen.

Yhteistyössä