Olenko mä nyt sitten tiukkapipoinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Poika (9vuotta) jäi päivällä kotiin muutamaksi tunniksi kun lähdettiin kauppaan ja sai luvan pelata pleikkaria sillä aikaa.
Tulimme kotiin ja pojan kaveri tuli kylään, jatkoivat pelaamista. Tunnin olivat pelanneet niin sanoin, että voivat lähteä välillä vaikka ulos.
Meillä on nyt kaverin mielestä todella tyhmää ja pitäisi päästä lähtemään tämän kaverin luo jatkamaan pelaamista.

Saako teidän lapset pelailla ihan mielin määrin, olenko mä nyt jotenkin tiukkapipo tässä asiassa?
Tuntuu, että pojan kavereista monet pelaavat päivät pitkät ja tämän kyseisen kaverin vanhemmat ostavat lapselleen K18-pelejä, joita sitten oma poikanikin pelailee kielloista huolimatta, siksi en tälle kaverille häntä mielellään päästäkään.
Olen noista pelien ja elokuvienkin ikärajoista aika tarkka ja poikani ei saa katsoa esim. Harry Pottereita, vaikka moni hänen kavereistaan niitä katsoo.

Myös meillä pidetään rajoista kiinni, ja lapset ovat sentään muutaman vuoden vanhempia. Meillä rajoitetaan pelaamista ja lasten on tehtävä muutakin kuin istuttava koneella.

Meillä ei vielä noita ongelmia kun poika vasta 3v mut kyllä mun mielestä vanhempien tehtävä on rajoittaa lasten pelaamista ja valvoa millasia pelejä pelaavat. Ne ikärajat on niissä ihan aiheesta ja kyllä lasten täytyy muutakin tehdä kun istua ja tuijottaa pelejä. Ei ihme et lapset on ylipainosia ja laiskoja kun vanhemmat antaa vaan pelata eikä vaadi lähtemään esim. ulos liikkumaan. Eli et ole tiukkapipo vaan teet just niinku kuuluukin.

Tuntuu, että pojan kavereista monet pelaavat päivät pitkät ja tämän kyseisen kaverin vanhemmat ostavat lapselleen K18-pelejä, joita sitten oma poikanikin pelailee kielloista huolimatta, siksi en tälle kaverille häntä mielellään päästäkään.

Tuttavaperheessä on sama ongelma, eivät salli lasten pelata aikuisten pelejä ja naapurin Kalle saa, ja isä tuo hänelle ulkomailta pelejä, joita ei suomesta edes saa.
Poila nukkuukin yöt valot päällä, kun ei pimeässä uskalla nukkua..ähäkutti

[QUOTE="Olivia";24182271]Meillä ei vielä noita ongelmia kun poika vasta 3v mut kyllä mun mielestä vanhempien tehtävä on rajoittaa lasten pelaamista ja valvoa millasia pelejä pelaavat. Ne ikärajat on niissä ihan aiheesta ja kyllä lasten täytyy muutakin tehdä kun istua ja tuijottaa pelejä. Ei ihme et lapset on ylipainosia ja laiskoja kun vanhemmat antaa vaan pelata eikä vaadi lähtemään esim. ulos liikkumaan. Eli et ole tiukkapipo vaan teet just niinku kuuluukin.[/QUOTE]

Tämä on juuri yksi syy noihin pelien rajoittamiseen; meillä poikaa saa jo nyt patistaa ulos puoliväkisin, telkkari ja pelit vetää puoleensa ja vanhemmat on tyhmiä kun pakottaa ulos...

Meillä pojalla 8v on tunnin peliaika päivässä,ja pidän siitä kyllä kiinni,muuten poika pelaisi kokoajan.Enhän voi määrätä toisten kotia,mutta yritän selittää pojalle,ettei saa pelata vanhemmille tarkoitettuja pelejä ja tähän asti mennyt ihan hyvin.Tuo on tuttua,että mielellään kuljetaan kaverilta toiselle pelaamassa,varsinkin meille tullaan mielellään kokeilemaan saako pelata.Välillä tuntuu kurjalta ilmoittaa,että peliaika on täynnä ja kaverit häipyvät heti,mutta...

Yhteistyössä