Olenko mä liian julma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sovittiin viime viikolla 11-vuotiaan kanssa, että hänen kaveri voi tulla meille tänään yöksi. Eilen meidän 11-v pisti nukkumaanmenon ihan ranttaliksi. Kunnen antanut katsoa telkkaria enkä pelata tietokoneella enää klo 23, meni keittiöön kiukuttelemaan. Minä sitten siinä riidan tiimellyksessä sanoin, että kaveri ei meille tule, jollei nukkumaanmeno luonnistu. Nyt inttää kuitenkin, että se kaveri tarvis meille päästä, mutta olen sanonut ei... Että katsotaan kuinka tänään sujuu nukkumaanmeno niin ensi viikonloppuna voisi tulla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Olitteko jo sopineet ennakkoon yöpymisen 11-v. kaverin kanssa?

Ei, en ole hänen vanhempiensa kanssa vielä ollut jutuissa. Lapset on keskenään sopineet ja minä viikolla tosiaan sanoin, että meille se ainakin käy...

Minä olisin varmaan sanonut, että jos et nyt mene nukkumaan, niin kaveri ei tule ja jos siitä huolimatta lapsi ei olisi totellut niin sitten se kaveri ei tulisi yöksi. Kyllä lapsen tulee oppia, että käyttäytymisellä on seurauksensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Minä olisin varmaan sanonut, että jos et nyt mene nukkumaan, niin kaveri ei tule ja jos siitä huolimatta lapsi ei olisi totellut niin sitten se kaveri ei tulisi yöksi. Kyllä lapsen tulee oppia, että käyttäytymisellä on seurauksensa.

Niinhän minä hälle sanoin eilen, useaan kertaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Joku muu rangaistus olisi minusta paikallaan.
Tuo kohdistuu valitettavasti enemmän kaveriin kuin omaan.

Joo, tää taitaa kyllä olla totta...

no mutta eikös rangaistuksen tulisi olal tehokas, eli tsätä lapsi oppii että ei kannata temppuilla tai menettää jotain kivaa..
ei kannata olla turhan lepsu myöskään..

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:

Niinhän minä hälle sanoin eilen, useaan kertaan...

No silloin se kaveri ei tule, kun kerran lapsi on tiennyt ehdot ja on kuitenkin jo 11v. Jos nyt annat periksi, niin luulee aina ettei teoilla ole seurausta. Ei ole minusta liian julmaa, kun kerran olet antanut lapselle mahdollisuuden pelastaa tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja voiettä:
Tuossahan aiheutuu pettymys myös sille kaverille. Ei oo oikein :(

mutta lapsi varmasti osaa kaverilleen sanoa että se johtui hänestä itsestään, eli itse aiheutti sen ettei kaveri päässytkään yökylään..
opettaa vastuuta...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Joku muu rangaistus olisi minusta paikallaan.
Tuo kohdistuu valitettavasti enemmän kaveriin kuin omaan.

Joo, tää taitaa kyllä olla totta...

no mutta eikös rangaistuksen tulisi olal tehokas, eli tsätä lapsi oppii että ei kannata temppuilla tai menettää jotain kivaa..
ei kannata olla turhan lepsu myöskään..

Ei siitä ole kyse että pitäisi lepsuilla.
Vaan miksi kaveri joutuu kärsimään,jos oma lapsi käyttäytyy tyhmästi.
Kaipa sitä jonkun muunkin tehokkaan rangaistuksen keksii.

Yhteistyössä