Olenko liian laiha 48kg ja 163cm vaatteet päällä.

• Viestiketjun aloittaja "Neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Neljän äiti"
Kysyn nyt ihan täältä olenko liian laiha kun painan 48kg ja olen 163cm pitkä???? Olen koko aikuisikäni painanut 50kg-52kg (paitsi raskaana sen 60-62kg). Nyt neljännen lapsen jälkeen paino tipahti reilusti. Oli alimmillaan 47, nyt olen saanut kilon lisää syömällä suklaata :)

Olen sairastellut paljon (on eräs sidekudos sairaus) ja en ole paljoakaan pystynyt liikkumaan kodin ulkopuolelle. Paino on tippunut ihan itsekseen.

Minua ärsyttää kun mies on kokoajan että syö, syö ja syö... Kohta minulle tulee joku syömishäiriö kun väkisin ruokaa tungetaan naaman eteen. Minä syön ihan normaalisti,(paitsi että olen keliaakikko) niinkuin aina ennenkin olen syönyt. Liikkuminen vaan on jäänyt vähemmälle kipujen takia.

Vaatteiden ostaminen on kyllä tullut ongelmaksi. Ei meinaa löytyä mistään sopivia vaatteita. Onlysta löysin viikonloppuna sentäs sopivat stretchfarkut kokoa 25/32, (aiemmin koko oli 28/32)

Mietin onko kellään muulla näin päin että saa olla huolissaan siitä ettei paino tipu liikaa? Kaikki palstat on täysi sitä miten saa painon laskemaan.

"neljän äiti"
Samalla tavalla voin kun 52kg painavana. (Tämä perus sairaus oireilee päivittäin ja aiheuttaa kipuja, mutta ei painon tippuminen ole sitä pahentanut)

Olen nyt yrittänyt ennemmän kiinnittää huomiota syömisiini ja katsoa että syön jokapäivä ainakin jotain sellaista mikä sisäältää paljon proteiinia. Ja olen herkutellut noilla joulusuklailla :)

"Olga"
Et minun mielestä. Tietysti vointi ja kunto on tärkeempi.
Itse olen painanut saman verran vaikka olen 10 cm pidempi, eikä mullakaan ollut mitään terveysongelmia eikä syömishäiriöö.

Et minusta. Itse olen 168cm ja painoin tuossa joku aika sitten 50kg.

Varmaa aika pitkälti kiinni rakenteesta, jos ajatellaan ulkonäköä.
Että näyttääkö terveeltä.

Terveydellisesti pitäisin huolta lihasten hyvästä kunnosta, jos et voi liikkua tällä hetkellä niin ruokavaliollakin voi vaikuttaa, eli pidä huolta hyvästä proteiinin saannista.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Porho
"Ilona"
[QUOTE="Olga";27609107]Et minun mielestä. Tietysti vointi ja kunto on tärkeempi.
Itse olen painanut saman verran vaikka olen 10 cm pidempi, eikä mullakaan ollut mitään terveysongelmia eikä syömishäiriöö.[/QUOTE]

Kuinka ihmiset voivat olla noin sokeita totuudelle? Ap on alipainoinen ja sä olet ollut tuossa painossa selvästi alipainoinen. Ei lainkaan tervettä.

"vieras"
Laiha olet, neuvoksi sanoisin että syö sen verran mitä jaksat, mutta valitse nyt tällä elämäntilanteella jotain rasvaista, jos se paino alkais nousemaan.. en tarkota että tavaksi ottais mut nyt alkuun.

"Henna"
Mä 161cm ja 50kg. Tuntuu, että olen liiankin laiha, itsestänikin. Mutta voin oikein hyvin. Yhtä ärsyttävää on kuulla lihavuudesta sekä laihuudesta. Kun painoin 65kg, kuulin miten painava olenkaan.

"mama"
Sinuna menisin lääkärin ja tutkituttaisin itseni kunnolla. Kuulostaa siltä, että sulla on joko puutosta jostain tai joku imeytymishäiriö. Äidilläni oli noin vuosi sitten sama tilanne, on aina ollut pieni, mutta silloin alkoi kutistua silmissä ja joku imeytymishäiriö hänellä sitten todettiin. Nyt kun on saanut hoitoa, niin kilojakin on tullut vähän, ettei ole ihan pelkkää luuta ja nahkaa.

"sopiva"
Mä olin aivan samankokoinen kuin ap ennen lapsia. Koin silloin olevani sopivan kokoinen. En ollut mistään kohtaa liian laiha eikä vaatteiden löytäminen ollut ongelma. ap kuuluu ehkä niihin naisiin, jotka haluavat kuulla "voi kyllä olet liian laiha"- lässytystä.

avantasia harmaana
minä jatkan..Mulla on tosiaan itselläni verenpaineen kanssa ongelmia 83/52 yleensä ja välillä kyllä pimenee maailma mutta ei auta mikään nostamaan sitä ja jos yritän syödä enemmän niin mulla jostain syystä vaan tippuu paino lisää:O

"vieras"
Hyvin hoikka olet olet, mutta et mielestäni vielä hälyttävästi, jos vointisi on hyvä ja syöt monipuolisesti :) Jos tuosta paino laskee, mene lääkäriin. Itse olen 168cm pitkä ja olen painanut alimmillani 48 kiloa, se oli jo liian vähän mutta esim. 52 alkoi olla jo ok :) Ei kannata yrittää lihottaa itseä millään epäterveellisellä, vaan enenmmin lisätä vaikka hyvin rasvojen määrää laittamalla ruuan sekaan vähän lisää öljyjä, syömällä pähkinöitä ym.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"Neljän äiti"
Olen tässä ravannut lääkäriltä toiselle näiden kipujen takia mutta ei lääkärit ole tätä painoa kummemmin kommentoineet. Perus labrat ottivat ja ne on ok.

Tahdoin vain tietää yleisen mielipiteen siitä että olenko erityisen laiha. Kyllähän minä nyt itsekkin tiedostan että hoikka olen. Ärsyttää vaan miehen ja sukulaisten kommentit että "syö enemmän" jne....

......
noh ite olen 163 pitkä ja 45 kg . minusta tuntuu että olen pelkkää luuta ja nahkaa. vituttaa kun paino ei nouse. vähän aikaa sitten olin 42. siis kyllä ymmärrän ihan hyvin ton tunteen kun sanotaan syö syö, vittu ottaa päähän! mun ainoa ongelma on mun käsivarret, ne on liian laihat. yritän nyt vähän lihoa. suoraan sanoen nyt kadehdin lihavia ihmisiä :D

[QUOTE="Neljän äiti";27609031]Kysyn nyt ihan täältä olenko liian laiha kun painan 48kg ja olen 163cm pitkä???? Olen koko aikuisikäni painanut 50kg-52kg (paitsi raskaana sen 60-62kg). Nyt neljännen lapsen jälkeen paino tipahti reilusti. Oli alimmillaan 47, nyt olen saanut kilon lisää syömällä suklaata :)

Olen sairastellut paljon (on eräs sidekudos sairaus) ja en ole paljoakaan pystynyt liikkumaan kodin ulkopuolelle. Paino on tippunut ihan itsekseen.

Minua ärsyttää kun mies on kokoajan että syö, syö ja syö... Kohta minulle tulee joku syömishäiriö kun väkisin ruokaa tungetaan naaman eteen. Minä syön ihan normaalisti,(paitsi että olen keliaakikko) niinkuin aina ennenkin olen syönyt. Liikkuminen vaan on jäänyt vähemmälle kipujen takia.

Vaatteiden ostaminen on kyllä tullut ongelmaksi. Ei meinaa löytyä mistään sopivia vaatteita. Onlysta löysin viikonloppuna sentäs sopivat stretchfarkut kokoa 25/32, (aiemmin koko oli 28/32)

Mietin onko kellään muulla näin päin että saa olla huolissaan siitä ettei paino tipu liikaa? Kaikki palstat on täysi sitä miten saa painon laskemaan.[/QUOTE]

Itse myöskin keliaakikko ja löytyy pari muutakin sairautta taustalta. Painoa 49-50kg. Pituus 164.5 cm. ( raskaana ollessani n. 62kg,mulla myös 4 lasta ) Samojen asioiden kanssa paininut koko ikäni. Paino ei vain nouse.

Itse juuri pari päivää sitten taas kuulin kuinka näytän anorektikolta ja kysyttiinkin että sairastanko sitä. Vaatekoko mulla on 34/36.

Mielestäni en ole kuitenkaan liian hoikka,kai mä oon vain tottunut tähän,vaikken pahitteeksi pistäisi,vaikka kymmenisen kiloa tulisi lisää.

Mun täytyy syödä hyvin joka päivä,koska tuntuu että muuten paino tippuu samantien kilolla. Ikuista taistelua painon pitämisessä edes tässä missä se on nykyäänkin.

"Mie"
No minä olen saman pituinen kuin sinä, ja painan 60kg. Tosin se puntari ei aina kerro kaikkea, minäkin näytän ihan normaalilta, ehkä jopa vähän hoikalta. Se on niin ruumiinrakenteesta ja luista kiinni. Kyllähän tuo sun paino kuulostaa aika alhaiselta väkisinkin tulee mieleen että sun on oltava ihan luuranko, ja sitten taas jotkut voi ajatella mun mitoista että mä oon joku läski. Kaksi saman painoista/pituista voi laittaa vierekkäin ja ne voi silti näyttää vartaloiltaan täysin erilaisilta :)

"jjjjj"
Ihan ok jos ei jää menkat pois tms. Itsellä kun oli paino 48 kg niin jäi menkat pois (pituus 173 cm). mitään syömishäiriöö ei mullakaan ollut vaan paino tippu elämän murheiden vuoksi ja sit jäi alas vaikka söin aika normaalisti.

"TMV"
Ei ap ole liian laiha. Ite oon painanut tuon verran koko aikuisikäni (paitsi raskaana ollessani - olen siis yli kolmekymppinen), ja oon 170 cm pitkä. Ihan sopiva paino on ollut, ja luonnollinen mulle, ilman mitään laihduttamisia.

"yks"
Mulla tuli mieleen, että onko keliakia- ruokavaliosi varmasti tarpeeksi tiukka? Sehän voi olla joku ihan pikku juttukin joka pitää suolinukan pois eikä mikään imeydy.. Onko milloin viimeksi varmistettu että suolinukka kunnossa?

Yhteistyössä