Olenko liian kiltti vai missä vika?

Saatteko te muut paljon apua esim. lasten hoidossa tai kotitöissä mieheltä tai sukulaisilta (mummot, papat)? Minusta tuntuu hirveän hankalalta pyytää jopa omaa miestäni antamaan minulle vapaa aikaa(hoitamaan lapsia), eikä sitä sitten välttämättä itse tee. Samoin en jotenkaan osaa pyytää omaa äitiäni vahtimaan lapsia, saatan kysyä että milloin vahtii ja alustavasti puhutaan, mutta sitten yleensä jää, kun en kehtaa montaa kertaa jankuttaa (sama miehen kanssa). Siis että odottavatko ihmiset että kysyn uudestaan vaan meinaavatko näin pääsevänsä pois tilanteesta? Olisi vain mukavaa kun itsekin saisi joskus omaa aikaa... Onko vika nyt minussa vai muissa? :|

ätsy
jos toinen ei vaikuta kovin innokkaalta sitä ottamaan.Ehkä sun täytyy yrittää vielä selvemmin sanoa et milloin olet menossa ja minne.Mulla ainakin auttaa se et merkkaan miehelle kalenteriin mun ns.pakollisen menon joka on kerran kuussa lääkärin määräyksestä.Jotain kivaa omaa.Mummon kan s välillä samaa et kyllä puhutaan mut sit kun pitäis jotain tapahtuakin niin on vaan pakko ilmoittaa.Että nyt on silloin meno ja että lapset tulevat silloin ja silloin...muuten ei pääse mihinkään.

juu juu
Ehkä sun pitäis ihan sanoa, että esim huomenna haluan mennä jonnekin, että kato lapsia sen aikaa. Ainaki mun miehellä on niin paljon oikeesti töitä ja puuhaa, että mun pitää välillä vaan koittaa tunkea omiakin menoja sen aikatauluja sotkemaan, jolloin se kattoo lapsia. Ei se sitä siis sillain haittaa, se vaan ei ite hoksaa, millon tarvin vapaata!

Samoin voisit äitisi kanssa ihan sopia, minä päivänä hoitaa. Kun kaikilla tahtoo olla menoja ja tekemistä, niin ei sitä niin vain ehkä osaa yhtäkkiä tehdä, että hei, hoidanpa illan lastenlapsia kun en muuta keksi...

Voi itku
Mä käyn vähintään kaks kertaa viikossa urheilemassa ja ihan pieni vauva on. Mieheltä kysyn että onko sillä illalla menoa ja jos ei niin meen sillon. Imetysvälin pystyy hyvin olemaan pois koska iskä pystyy tekemään ihan kaiken muun paitsi imettämään. Ja ihan turha kuvitella että lasten ja isän välille syntyy minkäänlaista kunnollista kiintymyssuhdetta jos se ei ikinä niitten kanssa oo.

Yhteistyössä