Olenko kolmas pyörä

  • Viestiketjun aloittaja Räppääjä
  • Ensimmäinen viesti
Räppääjä
Naimisissa kohta 12 vuotta ja liitto on ollut minusta ainakin hyvä. muutama vuosi sitten vaimoni ystävystyi erääseen mieheen, jonka minäkin kyllä tunnen (mies naimisissa myös). nykyään vaimoni tekstailee ja soittelee puolin ja toisin vähän väliä toisilleen. ollaan vietetty yhteisiä viikonloppujakin useasti ja joka kerta minusta tuntuu kuin olisin ulkopuolinen ja minua ei haluta edes samaan piiriin. vaimoni venyttää iltaa aina niin kauan että muut paitsi tämä mies menee nukkumaan, yleensä vaimoni on menossa nukkumaan ensimmäisenä. Aina tällaisen viikonlopun jälkeen menee varmaan viikko tai jopa kaksi että en tuskin edes saa koskea vaimooni ja se on minulle tosi kärttyinen. Kun yritän asiasta puhua niin vastaus on vain että ollaan ystäviä ja se siitä. en ole vielä kertaakaan uskonut että heidän välillään olis tapahtunut mitään seksuaalista kanssakäymistä vaikka vaimoni käyttäytyminen välillä vaikuttaa suorastaan itseään tyrkyttämiseltä. Viime kerran jälkeen minusta tuntu että jotain tapahtui yön pikkutunteina koska, sen jälkeen vaimoni käyttäytyminen muuttui, puhelin meni äänettömälle ja viestejä läheteltiin ns. salaa piilossa. Kyseinen mies myös soitti minulle ja liirutteli niitä näitä ja kyseli suurinpiirtein ilmoja, aina kun kyseinen henkilö on minulle soittanut sillä on ollut jotain tärkeää asiaa tai se on pyytänyt neuvoja johonkin. Onko minulla nyt edessä rikkoutunut liitto ja pelko erilleen muutosta, meillä on 2 lasta ja en haluaisi menettää niitä sillai että ne jäisi vaimon luokse. Mitä teen kertokaa
 
vastis
Olen vasta 23- vuotias nainen, takanani ei todellakaan ole noin pitkää liittoa, mutta luulen että olen ollut vastaavassa tilanteessa kuin vaimosi...

Ihastuin hieman toiseen ja säpinääkin oli. Tekstailtiin yöllä, aloin olemaan myöhään poissa kotoa, koska vietin aikaani toisen kanssa. Tyhmä kun ihminen kun olin: tuli vähän pussailtua ja enemmänkin. Poikaystävälleni olin kärttyinen: tuntui kuin tämä olisi minua koko ajan vahtinut. Lisäksi tuntui, että vain uusi liha kiinnosti... Oman poikaystävän kosketukset eivät tuntuneet yhtä jännittäviltä, kuin uuden ihastuksen.

Ihastus loppui ja huomasin kuinka paljon rakastin omaa poikaystävää. Suhteemme meni remonttiin (paljon riitaa pettämisestä, itkua ja helevetin paskaa fiilistä), mutta homma saatiin korjattua. Onneksi, koska mokasin tosi pahasti. Jotenkin piti vaan vielä kerran saada ihastua, nuoren ihmisen :) (ja miksei vanhemmankin)

Mitä tästä voit oppia? Sanoisin, että Vaimosi todella nauttii ihastuksestaan toiseen mieheen. On ihana tuntea olevansa viehkeä ja haluttu. On ihana huomata tykkäävänsä jostain ja saavansa vastakaikua. Saisi varmaan sinultakin rakkautta, mutta 12 vuoden jälkeen et vastaa uutta ihastusta--- sorry.

Mutta ei huolta, sanoisin minä :). Liitto ei rikkoudu (ellet lähde suutuspäissäsi vaan litomaan)... Luulen että parin kuukauden kuluttua kaikki on ok, kun vaan annat vaimolle vähän liikkumatilaa. Siitä se vaan hermostuu, jos liikaa alat narussa pitämään!

Ja voithan sä siltä mieheltä kysyä, että mikä niillä on meneillään!

Moni varmaan haukkuu nyt lutkaksi, mutta sori... Kyllä meillä naisillakin, ollaan suhteessa tai ei, käy silmä vähän muualla... Joskus lipsahtaa liian pitkälle, mutta ihmisiähän täällä vaan ollaan.
 
Kuun pimeältä puolelta
It´s gone man. Kaikki kuvaamasi tunnusmerkit ovat sellaiset. Itselläni on kokemusta hieman vastaavasta tilanteesta, mutta suhteemme oli jo loppusuoralla muutenkin. En puuttunut asioihin vaan halusin nähdä kestääkö kummankin kantti. Kesti niin pitkälle kunnes ilmoitin, että heidän suhteensa on ollut tiedossani pitkään. Niin kummallista kun onkin olemme kaikki ystäviä edelleen. Tosin erittäin hyvä ystäväni ja ex-morsiammeni eivät olleet pitkään yhdessä.
Sinuna alkaisin etsimään hyvää juristia avuksi, että asiat ovat paperilla ennen kuin kattila räjähtää kunnolla.
 
Vararengas
Mitä teet vaimolla, johon et voi luottaa? Ala vain kaikessa hiljaisuudessa järjestellä asioitasi kuntoon. Kun kaikki on selvää puoleltasi, voit laittaa vaimosi ratkaisun eteen. Ei se sitä näet itse tee, ellei ole pakko.

Näin säilytät itsekunnioituksesi ja osoitat edes jonkinlaista selkärankaa. Muuten näytät vaimosi silmissä anelevalta vätykseltä ja joudut olemaan sivustaseuraaja omassa elämässäsi. Ei kovin miehekästä eikä puolensavetävää.
 
Räppääjä
No en aivan voisi sanoa ettekö luottaisi, ainakin tähän asti olen niin tehnyt.
Olisi kyllä aika tyhmää alkaa katselemaan elämää muualla kun en voi olla 100% varma asiasta, eri juttu olisi jos saisin verekseltään kaksikon kiinni jostain muusta kuin vain juttelusta. jokaisellahan täytyy olla ystäviä molemmista sukupuolista niin minullakin mutta ehkäpä mun ystävyydet vastakkaiseen sukupuoleen ei vain ole niin syvällisiä.

Enpä usko menettäväni itsekunniotustani kyseisen jutun takia, jos elämä on tarkoitettu menemään näin niin sitten se menee en jää sitä murehtimaan. enemmän minua huolettaa tämä toinen parisuhde että miten siellä kestetään jos jotain tulee ilmi.
Terveisin katellaaaaan
 
fat change
On kaksi vaihtoehtoa, miten tilanne pääpiirteissään etenee... Jos annat tilaa vaimosi ihastus kestää aikansa ja menee ohi TAI se voimistuu ja etenee sivusuhteeksi.

MInun neuvoni on, että ""kovistelun"" ja keskustelun sijaan teet vaimollesi eleillä selväksi, että sinä et ole varma nakki etkä typerys, jonka nenän alla saa touhuta mitä tahansa. Eli otat vaimoosi etäisyyttä ja olet mahdollisimman viileä, muttet töykeä - hyvin neutraali. Vastaat hänelle hyvin lyhytsanaisesti etkä juttele/keskustele mistään. Älä kertaakaan aloita mitään dialogia, paitsi jos se on jotain tärkeää asiaa esim. Tänään haen lapset jne. Lähde kävelylle tai ajelulle, mutta älä ilmoita etukäteen. Lähdet vain ja jätät vaimon lasten hoitajaksi. Jos hän kysyy, niin vastaat lyhyesti tyyliin: Kävin kävelyllä. Jos kysyy miksi, niin vastaat siksi jne.

Älä kosketa häntä ja jos hän koskettaa sinua vetäydy pois tai esim. suutelun sijaan anna hyvin lyhyt ja kevyt pusu...

Naisen pitää tajuta, että hän voi menettää sinut tuolla pelillään ja että olet sinäkin tajunnut jotain heidän väleistään. Kerjäävä, anova ja nyhverötossu on tylsä ja vaimosi on tylsistynyt, siispä hän hakee jännitystä ja haastetta elämään... Neuvoisin sinua antamaan omasta takaa hänelle haastetta... Usko pois, tuon pitäisi tepsiä ainakin siihen, että vaimosi saa laitettua elämäänsä koskevat asiat tärkeysjärjestykseen. Kaikesta päätellen hän ei ole kuitenkaan valmis luopumaan sinusta, sillä muuten tuskin olisi sinua tuohon mieheen tutustuttanut.

Niin ja käyttäydy samoin tuolle miehelle eli kylmän asiallisesti. Hymyile mahdollisimman vähän. Ja jos olette seurueessa ja hän tai vaimosi esim. kysyy sinulta jotain. Vastaa lyhyesti ja aloita aina juttelu jonkun toisen seurueessa olevan kanssa... Tämä säikäyttää heidät aivan varmasti! Itse ainakin vaimona olisin ihan paniikissa, jos mieheni alkaisi käyttäytyä minulle ja ihastukselleni (jos sellainen olisi) noin :)

Tsemppiä.

 
Joko taas?
Jaahas! Nyt tämä sama tyyppi on valinnut nicikseen ""Räppääjä"", kun ""Neuvottoman miehen"" keskustelu alkaa hiipua. Sama tyyppi kirjoitti myös jokin aika sitten siitä, kun oli ulkomailla päästänyt muijansa panemaan jonkun 'suklaasilmän' kanssa. Viestien kehyskertomus vaihtuu, mutta aina perusajatuksena on: ""Muija pettää ja minä tiedän sen, mutta kun minä olen niin helevetin ymmärtävä hyvä ihminen itse, niin minä vaan kärsin!""

Kenties kaverilla on tuon tyyppinen tilanne menossa kotonaan ja hän haluaa omaan itsesääliinsä lisäksi vielä Ellien sääliä ja sitä, että miehen eukko haukuttaisiin palstalla lyttyyn ja huoraksi. Ehkä mies hykertelee: ""Kyllä jos vaimo näkisi nämä vastaukset, niin varmasti naama venähtäisi!"" Tyypillä ei ole itsellä sisua pistää eukkoaan järjestykseen sanomalla: ""Helevetin huora, lopetat heti pelisi tai tapahtuu hirveitä!""

Hömöimpiä vastauksia kuten: ""Koeta kestää, kyllä vaimo pian huomaa, miten ihana mies olet ja palaa luoksesi vahingosta viisastuneena. Olisipa minullakin noin ymmärtävä mies!"", alottaja lukee varmasti pissien hunajaa onnesta.
 
Räppääjä
Joko taas ihmisellä taitaa olla itsellä pahasti asiat?
kenties ikuinen kolmonen ja nyt kiukuttelee muille. voisitko ajatella että jotkut täällä puhuvat ihan tottakin ja mistään säälin hakemisesta ei ole kyse vaan neuvoista. Huorittelun perustehan on yleensä maksun ottaminen seksipalveluista ja siitähän tässä ei ollut kyse. Ravintolassa kyllä tulee ehdotuksia mutta en ole sellainen joka menee heti jonkun muun kanssa vaan pelataan ensin tämä peli loppuun kävi miten kävi
 

Yhteistyössä