Olenko kiittämätön, kun suunnittelen ja aikataulutan näin vauvanhankintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfg

Vieras
Haluaisin kovasti vauvan jo vaikka heti, mutta järjellä ajateltuna....

Vauva saisi siis syntyä aikaisintaan 8/2012.
Tällöin saisin työssäni keväällä 3-4/2012 olevat projektit vedettyä luultavasti kunnialla läpi.
Niistä töistä en kyllä perusta pätkääkään, mutta minulle ei saada mistään sijaista siihen hommaan.

Siis jos olisin siinä vaiheessa ensi keväänä jo raskaana, luultavasti olo olisi vielä ihan hyvä, ettei tarvitsisi jäädä sairaslomille ennen varsinaista äitiyslomaa. Saisin jäädä kesälomalle, ja siitä suoraan äippälomalle.

Jos vauva syntyisi 2012 syksyllä olisin tosin jo 31 vuotias, mutta tuskin hedelmällisyys niin kovin paljon tässä 7-8 kk aikana voi heiketä, että sen vuoksi kannattaisi alkaa jo nyt yrittämään?

Viimeksi tulin raskaaksi yhdestä ainoasta ehkäisemättömästä kerrasta, joten luultavasti olen melko hedelmällinen.

Mikä oli sun pointti?
Kai se nyt on ihan jokaisen oma asia, milloin haluaa lapsia tehdä.
Tosin ne ei aina vaan yuu just silloin kun haluttais. Mun kaveripiirissä sekundäärinen lapsettomuus on aika yleistä, vaikka eka olisikin helposti alkunsa saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23393212:
Mikä oli sun pointti?
Kai se nyt on ihan jokaisen oma asia, milloin haluaa lapsia tehdä.
Tosin ne ei aina vaan yuu just silloin kun haluttais. Mun kaveripiirissä sekundäärinen lapsettomuus on aika yleistä, vaikka eka olisikin helposti alkunsa saanut.

Minulla ei ole vielä lapsia.

Haluaisin niitä vaikka heti :) mutta on pakko ajatella järjellä tätä tilannetta. Jos jaksan odottaa 7-8 kk yrityksen aloittamista, niin sitten asiat ovat paremmin.
Tiedän, ettei lapsia tehdä, vaan saadaan :)

Jokainen voi suunnitella ja punnita ja venyttää kunnes toisin todistetaan. Toisinsanoen itse en aio stressata mahdollista hedelmättömyyttä ennen kuin se on oikeasti todistettu. Siihen saakka suunnittelen millon olisi lasten hyvä tulla.

mäkin ajattelin, että raskausaika menee varmaan yhtä hyvin kun viimeksikin, ei mitään ongelmia. No täällä sitä maataan selvittämättömien verenvuotojen ja supistusten takia... Se siitä työnteosta saatika edes esikoisen hoitamisesta. ja viikkoja siis vasta 23. Mutta siinä olet ihan oikeassa, että tuskin tuo 7-8 kk sun hedelmmällisyyteen hirmusesti vaikuttaa, mutta eipä sitä tiedä tulisitko nytkään raskaaks vaikka heti alkaisittekin yrittään, vaikka onhan se todennäköstä että vuoden sisään tärppäis.

Ethän sä kiittämätön ole, elämässä vaan pitää laittaa aina asiat omaan tärkeysjärjestykseen ja niitä ei sulle voi kukaan muu sanella kun sinä. Ja muistaa, että jos niitä suunnitelmia tämmösissä asioissa tekee, ettei ne asiat aina mene niiden suunnitelmien mukaan.

Ps. Mä en oikeasti ole koskaan vielä tavannut ihmistä, kuka olisi töissä korvaamaton... Toisille on hankalampi löytää sijaista jne, mutta että mahdoton...

[QUOTE="vieras";23393279]Aina ei mene niin kun on suunniteltu. Ja voipi olla, et tekemäsi aborttikin vaikuttaa..[/QUOTE]

En ole tehnyt aborttia!

Olen ollut yhden ainoan kerran raskaana, ja kokenut yhden spontaanin keskenmenon, pari viikkoa plussatestin jälkeen :(

Jaa-a. Itse kun jouduin lopettamaan työt melko heti plussattuani, koska pahoinvointi oli melkoisen rajua 24/7. Että minä en menisi tuolla tavoin suunnittelemaan, koska mistään ei voi olla varma.

Toisaalta mäkin suunnittelen toista lasta tietylle kuukaudelle jos olisi hyvä tuuri raskautua yhtä nopeasti kuin esikoisen kanssa. Mutta sekin on vain haave, koska tiedän ettei elämässä kaikki mene aina niin kuin suunnittelee...

[QUOTE="alkup.";23393302]En ole tehnyt aborttia!

Olen ollut yhden ainoan kerran raskaana, ja kokenut yhden spontaanin keskenmenon, pari viikkoa plussatestin jälkeen :([/QUOTE]

No kyllä se voi vaikuttaa seuraavaankin raskauteen. Yhtä hyvin sekin voi mennä kesken, ikävä kyllä.

Jaa-a. Itse kun jouduin lopettamaan työt melko heti plussattuani, koska pahoinvointi oli melkoisen rajua 24/7. Että minä en menisi tuolla tavoin suunnittelemaan, koska mistään ei voi olla varma.

Toisaalta mäkin suunnittelen toista lasta tietylle kuukaudelle jos olisi hyvä tuuri raskautua yhtä nopeasti kuin esikoisen kanssa. Mutta sekin on vain haave, koska tiedän ettei elämässä kaikki mene aina niin kuin suunnittelee...

Aika hurja tilanne! Kerroitko syyn sairaspoissaoloon työnantajalle?

Ap

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23393362:
No kyllä se voi vaikuttaa seuraavaankin raskauteen. Yhtä hyvin sekin voi mennä kesken, ikävä kyllä.

Sitä mä pelkäänkin todella kovasti :(

Ja näistä asioista käyn tahtojen taistelua sisälläni koko ajan. Haluaisin alkaa yrittämään jo heti, mutta en uskalla.

Ap

Et sä kiittämätön ole, mutta aika paljon lasket sen varaan että kaikki menee just prikulleen. Eli tulet heti raskaaksi ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, raskaus ei mene kesken, raskausaikana olet niin hyvässä kunnossa että pystyt tekeen täysipainoisesti töitä, että työtilanne ei muutu...

Elämä harvoin menee noin kuten aiemmasta keskenmenostakin tiedät. Mistä tiedät ettei sulla esim. ole taipumusta saada toistuvia keskenmenoja? Jos sulla on hormonaalinen ehkäisy, mistä tiedät että kuukautiskierto alkaa samantien pyörimään normaalisti?

Itse en lykkäisi tuota yrittämisen aloitusta töiden takia. Projektit ei sieltä mihinkään häviä, ja kuten joku jo sanoi, kukaan ei ole korvaamaton. Joku muu pystyy hoitaan ne ihan yhtä hyvin kuin sinäkin. Mun mielestä on hölmöä laittaa työnantaja tuollaisessa asiassa oman itsen edelle.

itsehän tulin kans raskaaksi esikoisesta heti kun halusin, saman tien kun alettiin vauvaa yrittämään. Mutta sen jälkeen ollut 4 keskenmenoa, esikoinen nyt 3 vuotta, ja toinen olisi saanut tulla milloin vaan.. Että eipä se aina mene niin kuin suunnittelee.

Yhteistyössä