Olenko "julma" uusio-äiti?

  • Viestiketjun aloittaja mami32
  • Ensimmäinen viesti
mami32

Olen uusperheen äiti ja meillä 2 lasta,toinen mun oma ja toinen miehen oma,ed.suhteesta.. Miehen lapsi asuu myös meillä koska lapsen äidillä mielenterv.ongelmia.. Lapsi tapaa äitiään säännöllisesti ja laitamme yleensä mukaan vaatteet(äidin rahat menevät peleihin ja herkkuihin niinpä ei itse hommaa lapselle vaatteita).. Nyt olemme tulleet siihen tulokseen ,että enää lapsen mukaan ei mene kuin korkeintaan äidin sukulaisten hommaamat vaatteet jos on meille kulkeutuneet.. Kesän alussa annoimme kirpparilta hommaamia vaatteita kassillisen äidille jotta lapsella jotain "sopivia" vaatteita siellä ollessaan. Silti lapsi kulkee meille pienissä vaatteissa.. Lapsi itse sanoo,että kaikki vaatteet ovat likaisia..
Me ei silti laiteta uusia vaatteita sinne koska mun mielestä sillä me vain passaamme äitiä eikä hän sillä opi itse huolehtimaan lapsen vaatteista .. Mitä mieltä te ihmiset olette? :whistle:
 
no joo
Jotenkin tuntuu pahalta, että kaikesta huolimatta aina aikuisten touhuista kärsii eniten lapsi. Mutta toki yhtälailla äidin on huolehdittava lapsensa vaatteista, ruuasta, pyykistä, puhtaudesta jne. Jos mielellinen terveys ei siihen riitä, asiaan pitää puuttua tiukemmin. Ei mitään kostokierrettä. Lapsi ei voi olla onnellinen, jos aikuiset riitelee keskenään.

Kyllä mua henk.kohtasesti ärsyttäisi tuollainen tilanne. Varsinkin, jos uudet vaatteet jää sitten "sille tielle". Ties vaikka äiti niitä myisi eteenpäin? Jos äiti kuitenkin vaatettaa lapsensa teidän ostamilla vaatteilla, hän on varmaan niistä iloinen kuten lapsikin.

Toivon teille sopuisia päiviä uusperheenä! :)
 
mami32
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2004 klo 08:54 smurffiina kirjoitti:
:) Ei kannata rueta lapsen avuin kostamaan eikä kieroileen ottakaa selvää millainen tilanne,pyytäkää laittamaan äitiä likaiset vaatteet matkaan ja huolehdi vaatteiden puhtaudsta itse. :/
No kun ollaan pyydetty mut ei ne takasin tule ku vasta kun ollaan pyydetty 2-3kertaan.... Jotenkin harmittaa,et aikuiselta ihmiseltä täytyy kinua vaatteita takas vaikka ollaan monesti sanottu,et laita takas kun lapsi palaa.. Ei me ihan tuliteriä vaatteita laiteta koska harmittaa jos ne jää sinne lojumaan.. monet uudet vaatteet ovat jääneet niin että takasin tulevat vasta kun ovat pieniä ja niistä huomaa,et niitä ei ole paljoa käytetty.. Kirpparilta onneksi löytyy vaatteita jotka on nättejä ja halpoja.. :) Lapsi pukeutuu mielellään myös kirppari vaatteisiin..
Onpahan mullakin murheet.. :p toivottavasti,ette ihan julmana pidä..


 
vaikea kommentoida mitään kun ei tunne taustoja, mutta eikös ollu niin että äidillä mielenterveysongelmia? Sehän selittää jo paljon. Voitteko ehkä lasta hakiessanne pyytää ne vaatteet heti mukaan tai menette itse ovelle hakemaan ;) Tuskin äiti siitä pahastuu kunhan teette sen ystävällisissä merkeissä :)
 
mami32
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2004 klo 17:46 lounatuuli kirjoitti:
vaikea kommentoida mitään kun ei tunne taustoja, mutta eikös ollu niin että äidillä mielenterveysongelmia? Sehän selittää jo paljon. Voitteko ehkä lasta hakiessanne pyytää ne vaatteet heti mukaan tai menette itse ovelle hakemaan ;) Tuskin äiti siitä pahastuu kunhan teette sen ystävällisissä merkeissä :)
mies joskus tehnyt niin,et haki tytön äidiltään mut nyk. äiti haluaa,et vaihto tehdä jossain muualla kuin hänen koti ovellaan.. Tekee myös niin,et kun pe hakee pk:sta lapsen ottaa lapsen pk:n vaihtovaatteet mukaansa.. Ne kyllä yleensä palauttaa tai hoitaa jonkunlaiset vaatteet takas (pieniä yleensä)
 
Miruska
Et ole "julma", mutta koska lapsi lopulta kärsii eniten, laittaisin kuitenkin niitä vaatteita. Lapsellehan ne menee, ei äidille. Tollanen saattaa olla tosi ärsyttävää, mutta yritä ajatella, että lapsi saa sinultakin "vanhemman mallia", ehkä sitten aikuisena jos sattuu vastaavaa tilannetta, osaa itsekin auttaa muita...
 

Yhteistyössä