Olenko itsekäs ja huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tässä lähiaikoina olisin lähdössä useamman sadan kilometrin päähän reissuun, kaverin luo kyläilemään. en mitenkään mielellään ottaisi tuota meidän 1,5 vuotiasta mukaan, koska joka viides minuutti tulee itkupotkuraivari ihan pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Haluasin olla siellä reissussa ns. rauhassa.
Ja tämä kaveri ei ole oikein lapsi-ihminen, kun omia hällä ei ole. Kun kysyin alustavasti että onhan se ookoo että otan tytön mukaan, niin vastasi että tottakai on. mutta kun se ei oikeesti tiedä minkälaisia vipeltäjiä tuon ikäiset on... se kertoo varmaan jo paljon, että hän luuli että 1,5 vuotiaat vasta harjoittevat konttaamista. Kun kerroin että tuo meidän kulta kyllä jo juoksee, niin oli ihan että MITÄ??! MITEN SE MUKA SILLEEN??!!

Elikkä olenko ihan kakkaäiti, jos jätän lapsen kotiin isänsä kanssa ja nautin tuosta reissusta ihan itekseen?? Kaksi yötä olisi tarkoitus olla poissa.

Kyllä minä lähtisin ihan itsekseen rentoutumaan enkä edes miettisi olenko jotenkin itsekäs.
Käynkin pari kertaa vuodessa ulkomailla kaveriporukalla =) Lapset jää iskän kanssa kotiin.

Kiitti! Nämä vastaukset vahvisti nyt sitten sen että lähen kyllä sinne reissuun - yksin.
Kyllä se isi pärjää... :) onhan se jo nykyäänkin kahestaan tytön kanssa öitä, kun teen yövuoroja töikseni.

Minäkin oon lähdössä kesälomareissulle (pitkä viikonloppu) vain kahden vanhimman muksun kanssa, tuota pienintä en ota missään nimessä mukaan, kun ei hermo kestä matkustusta sen kanssa. Jää isälleen silloin. Mikäs siinä, kivampi reissu meillä isojen kanssa tulee olemaan kuin raahata kirkuvaa ja kiukuttelevaa pientä väkisin mukana hermot riekaleina :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja @68@:
...jos kerran yksin pääset. NAUTI olostasi ja "unohda" puhelin kotiin. Pidä hauskaa. Muista, olet sen ansainnut :)

No ehkä ei puhelinta kannata "unohtaa", mutta tottakai menet jos lapsi pärjäilee isän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Lähtisin. Onhan se isä yhtälailla lapsen vanhempi.

Aivan. Miksi isiä ei koskaan syyllistetä "huonoiksi" vaikka he lähtisivät tuolla tavoin. Itse olen sitä mieltä ollut aina, että hyvinvoiva äiti= hyvä äiti eli pitää sitä omaakin aikaa joskus saada, edes hetkinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitti! Nämä vastaukset vahvisti nyt sitten sen että lähen kyllä sinne reissuun - yksin.
Kyllä se isi pärjää... :) onhan se jo nykyäänkin kahestaan tytön kanssa öitä, kun teen yövuoroja töikseni.

Aivan! Nauti matkastasi ja rauhasta =) Mieskin voi nauttia ajasta tyttärensä kanssa ihan rauhassa. Itse lähdin vuodeksi töihin ja mies jäi hoitovapaalle, kun lapset olivat n.3,5v ja 1v ja hienosti meni! Isä pärjää loistavasti lasten kanssa, kun siihen annetaan mahdollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja kuule vaan:
En ymmärrä miten tuo sinusta kakan äitin tekee.......siis niin omituista.

Mulle on tullu yhen ihmisen takia (tosi määräilevä ja sellainen joka luulee olevansa aina oikeassa) jonkinlaista alemmuuden tunnetta. Onneks ei tartte olla enää sen kanssa missään tekemisissä, vaikka onkin miehen puolen sukua. Kun kerran haukkui minut ja keksi ihan päättömiä juttua mitenkä huonosti hoidan lasta yms. (olivat siis ihan tuulesta temmattuja omia mielikuvituksen tuotoksiaan) Niin ihan oikeesti melkein itekkin rupesin niihiin uskomaan, mitä se mulle syötti. Kummallista miten ihmismieli voi mennä sekasin yhen sairaan akan jutuista...
Mutta joo meni nyt vähän ohi aiheen...

tämän takia nykyään mietin kokoajan että teenkö oikein lapsen kannalta ja miten hyvä äiti tekee? vissiin itsetunto vähän romahti sen akan takia...
Nyt vasta kun tätä kirjotin, niin tajusin miten paljon se on oikeesti vaikuttanu minun tekemisiin. Vielä puol vuotta sitten en olis tämmöstä kyselly millään palstalla, vaan pakannu laukun ja menny reissuun...
Olipas terapeuttista vähän naputella tähän näppikseen... :)

Olen pari kertaa vuodessa ystävieni luona viikonlopun lman lapsia. Lapset ovat isänsä kanssa kotona. Toisaalta mieskin on pari kertaa vuodessa viikonlopun pois kotoa. Jos joku syyllistää, se voi olla vaikkapa kateutta tai arvostelijan omiin ongelmiin liittyviä asioita.
Ilman muuta lähdet. Jätä mahdollinen huono omatunto kotiin.

Yhteistyössä