Olenko ihan kamala äiti jos haen tytön perjantaina hoidosta

vasta neljältä, kun itse pääsen puoli kolme työharjoittelusta?

Mun vain pitää aamulla herätä viideltä, tyttö on mulla illalla varmaan johonkin kahdeksaan asti ja sitten mun pitää baarille yhdeksitoista töihin. Mä tiedän, että jos otan päikkärit vasta sen jälkeen kun tyttö on lähtenyt, niin olen aivan tokkurainen töissä. Eli nukkuisin sitten kun olen päässyt työharjoittelusta... :ashamed:
 
No et ole! Johan se on muksullekin kivempi, että otat päikkärit ensin itse ja olet reippaampi sen jälkeen. Jos jätät unet viime tippaan, oot väsy jo lapsenkin kanssa.

Älä suotta murehdi, kyllä lapsi viihtyy hoidossa ja on mieluummin sun kanssa, ku olet itsekin levänny :)
 
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
 
öhöm
No minä olen monestikin sillai tehnyt,pääsen puoli tuntia aikaisemmin töistä kuin mieheni ja mies hakee lapsen hoidosta neljän aikaan..minulla on sitten puoli tuntia aikaa kotona tehdä mitä ikinä huvittaa.yleensä ruokaa.Mutta en ole kokenut olevani huono äiti :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Ei tytön hoitoaika mene vain mun aikataulujen mukaan vaan tytön isänkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
en ole kyllä ikinä kuulltukaan koko säännöstä vaikka olen ollut päiväkodissa harjoittelussakin :whistle:
ja meillä lapset ovat vuoropäiväkodissa, sinne ilmoitetaan vuorot jo yli viikkoa etukäteen ja sitten olen lapset hakenut aina sen mukaan mitä sinne on laitettu. esim. josvaikka pääsen pari tuntia aikasemmin joskus niin haen lapset kyllä sillon kun olen ilmoittanuktin, enkä todellakaan ole kuvitellut tekeväni väärin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Mikä se tommonen sääntö on?!? :LOL: ei mejän päiväkodissa ainakaan. kerron kyllä aina mihin aikaan tulen mutten välttämättä suoraan töistä.
 
Minä varmaan olen aivan hirmuisen järkyttävän huono äiti. Meillä lasten hoitoaika on 7.30-16.00 ja vien heidät joka päivä hoitoon, vaikka joskus minulla on vapaapäiviäkin. Tänäänkin oli vapaapäivä ja muksut oli hoidossa.

Itse kannatan säännöllisyyttä eli parasta on, kun lapsilla on säännölliset hoitoajat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:53 Scarlett-79 kirjoitti:
vasta neljältä, kun itse pääsen puoli kolme työharjoittelusta?

Mun vain pitää aamulla herätä viideltä, tyttö on mulla illalla varmaan johonkin kahdeksaan asti ja sitten mun pitää baarille yhdeksitoista töihin. Mä tiedän, että jos otan päikkärit vasta sen jälkeen kun tyttö on lähtenyt, niin olen aivan tokkurainen töissä. Eli nukkuisin sitten kun olen päässyt työharjoittelusta... :ashamed:
Ei hyvää päivää mitä vastauksia.. "en itse tekisi noin, olen niiiiin hyvä äiti.." Hohhoijaa.

Ja mikään sääntö ei sano että lapset pitää hakea sillä sekunnilla kun sieltä töistä pääsee, onhan meillä subjektiivinen päivähoito-oikeus! Ainoastaan vuorohoitoa koskee tuo sääntö, että lapsen hoitoaika=vanhempien työaika + matkat. Ainoa sääntö on, että lapsi pitää hakea siihen mennessä kuin on ilmoittanut hakevansa!

Ap, nuku hyvällä omallatunnolla, itsestäänkin täytyy huolehtia! Mulla oli tänään 11 tunnin työpäivä enkä aio huomenna hakea lapsia heti kun pääsen töistä klo 13, vaan olen ilmoittanu hakevani puol neljään mennessä. Pakko saada vähän levätä välillä. <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Siis Suomessahan on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Vanhemmat saa vaikka molemmat nukkua koko päivän kotona ja lapsella on silti laillinen oikeus olla koko päivän hoidossa. Ei tuollaista sääntöä ole olemassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 harmaa kirjoitti:
kiinnostais tietää monelta lapsi menee aamulla hoitoon? :attn: Siis silloin perjantaina
Menee hoitoon joko 10 yli 6 tai puoli 7, en tiedä vielä.
no hurjan pitkän hoitopäivän aiot lapselles järkätä, 9½ tuntia vähintään vaikka ei olisi pakko. eli otsikon kysymykseen vastaten, KYLLÄ, olet kamala äiti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:58 salla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 harmaa kirjoitti:
kiinnostais tietää monelta lapsi menee aamulla hoitoon? :attn: Siis silloin perjantaina
Menee hoitoon joko 10 yli 6 tai puoli 7, en tiedä vielä.
no hurjan pitkän hoitopäivän aiot lapselles järkätä, 9½ tuntia vähintään vaikka ei olisi pakko. eli otsikon kysymykseen vastaten, KYLLÄ, olet kamala äiti.
No monesti tulee noin pitkä päivä vaikka hänet haettaisiin heti. Ja tyttö viihtyy hoitopaikassaan.
 
mulla on ollut tyttö pisimmillään hoidossa klo 20- klo 14. kun olen yövuoroon mennyt ja sen jälkeen mennyt itse nukkumaan. Itse saatoin herätä jo klo 12-13, mutta lapsi oli päiväkodissa silloin päikkäreillä, joten hain vasta klo 14 aikaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:01 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:58 salla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 harmaa kirjoitti:
kiinnostais tietää monelta lapsi menee aamulla hoitoon? :attn: Siis silloin perjantaina
Menee hoitoon joko 10 yli 6 tai puoli 7, en tiedä vielä.
no hurjan pitkän hoitopäivän aiot lapselles järkätä, 9½ tuntia vähintään vaikka ei olisi pakko. eli otsikon kysymykseen vastaten, KYLLÄ, olet kamala äiti.
No monesti tulee noin pitkä päivä vaikka hänet haettaisiin heti. Ja tyttö viihtyy hoitopaikassaan.
Ja tuo edellinen kannattaa päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Parempi panostaa siihen yhteisen ajan laatuun, kun määrään. Ja laatu varmasti paranee, jos saat ne päiväunet otettua.
 
Näinhän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
tämä menee :saint:
 
vaimo-84
kyllä kans kaikenlaisia huonoja ja hyviä äitejä täällä on. Se ei ole kenenkään muun asia, kuinka kauan lapsi on hoidossa tms. kun hoitajan ja äidin. Jos tilanne sen vaatii ja lapsella menee hoidossa hyvin, niin aivan hyvällä omalla tunnolla voit olla. Musta hirveetä lukee, kuinka jollai äitillä on varaa sanoo toiselle et oot huono äiti! :/
 

Yhteistyössä