olenko huono esimerkki äidistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jada

Vieras
minulla on 3 lasta, joista ensimmäinen syntyi avioliitossa ensimmäisen mieheni kanssa..tulin 3 vuoden päästä uudelleen raskaaksi mieheni parhaalle ystävälle..eli petin miestäni ja eroa ehdotin itse..mies suostui, koska oli aivan raivoissaan ja nyt olen taas raskaana tälläkin hetkellä ja lapseni isä on baarista haettu yhden illan juttu. enkä nyt provoile! olen yh ja asun yhdessä lapsieni kanssa..mikään suhde miehen kanssa ei ole oikein kunnolla toiminut ja tiedän tehneeni virheitä, mutta olen onnellinen 3 terveestä lapsesta.

aiotko elättää kaikki kakarasi yhteiskunnan turvin.
Käyttäisit ehkäisyä. Sellainenkin on keksitty. Ei tulisi niin kalliiksi.
Minäkin maksan sun kakaroista jos vielä roikut sossun luukulla joka kuukausi.
Olet huono esimerkki äidistä.

Oma äitini on samanlainen kuin sinä siltä osin että omaa kolme lasta, jokaisella eri isä. Mutta hyvin on pärjännyt, me kaikki lapset olemme onnellisia. Vaikka täytynnee myöntää että välillä hävettää ystäville sanoa että meillä kaikilla lapsilla on eri isät, ikään kuin hävettäisi äidin puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja olio:
aiotko elättää kaikki kakarasi yhteiskunnan turvin.
Käyttäisit ehkäisyä. Sellainenkin on keksitty. Ei tulisi niin kalliiksi.
Minäkin maksan sun kakaroista jos vielä roikut sossun luukulla joka kuukausi.
Olet huono esimerkki äidistä.

en aio enkä ole elättänyt tähän päivään saakka.

Mietin vaan miten tuollainen vaikuttaa lapsiisi. Perhekuviosi vaikuttaa melko sekavalta ja kun lapsesi kasvavat ja alkavat ymmärtää asioita, on luultavasti ongelmia tiedossa. Ja jos elämäntyylisi on tämä, niin tuskin tämä kolmas jää viimeiseksi lapseksesi. Sinun pitäisi varmaan selvittää kunnolla itsellesi mitä elämältä haluat. Irtosuhteita ja seksiä? Voit kuitenkin olla hyvä äiti ja paras äiti omille lapsillesi, mutta ota nyt hyvä nainen vastuu teoistasi ja itseäsi niskasta kiinni!

Ei tuo nyt huonoksi äidiksi sinua tee, mutta oletko ajatellut että on sukupuolitauteja yms. että ei nykyaikana voi varsinkaan yhdenillanjuttujen kanssa kannata olla ilmat kondomia. Se tekee sinut huonoksi äidiksi jos vielä aidsin hankit tuolla menolla...

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Mietin vaan miten tuollainen vaikuttaa lapsiisi. Perhekuviosi vaikuttaa melko sekavalta ja kun lapsesi kasvavat ja alkavat ymmärtää asioita, on luultavasti ongelmia tiedossa. Ja jos elämäntyylisi on tämä, niin tuskin tämä kolmas jää viimeiseksi lapseksesi. Sinun pitäisi varmaan selvittää kunnolla itsellesi mitä elämältä haluat. Irtosuhteita ja seksiä? Voit kuitenkin olla hyvä äiti ja paras äiti omille lapsillesi, mutta ota nyt hyvä nainen vastuu teoistasi ja itseäsi niskasta kiinni!

en aio hankkia enempää lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no tuota. jos lapsillesi pystyt tarjoamaan hyvän kodin, turvallisen kasvuympäristön ja kylliksi rakkautta niin et sinä mikään huono esimerkki äidistä ole.

peesaan ja lisään että toivon sulle paljon jaksamista!
olen myös äiti kolmelle ja tänään viimeksi sain semmoset kilarit lapsille että!! =( ja mulla sentäs on mies jakamassa vastuuta ja hyvä mies onkin.
mut aina ei voi vaan jaksaa..noh, mutta olet varmasti hyvä äiti lapsillesi!

Varmemman vastauksen saat kun kysyt asiaa suoraan lapsiltasi kun ovat aikuisia.. tai viimeistään kun alkavat joskus miettiä omien vanhempien vaikutusta omaan elämään ja vanhemmuuteen kun heillä omia lapsia...En usko, että kukaan muu kuin sun omat muksut voi tota oikeesti arvioida totuuden mukaisesti, voidaan me muut tietty yrittää olettaa tai ennustaa;))

Yhteistyössä