olenko huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "missu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"missu"

Vieras
Jos siis hoidan rutiinit ja ruuan ja siivoan ym. mutta en leiki erityisesti lasten kanssa. En vain jaksa ja ei oikein innosta sellainen. Lapset 5 ja 7v katsovat paljon tv:tä tai pelaavat välillä tietokoneella ja ovat ulkona tai kavereiden kanssa ja 5v leikkii yksin.

En sanoisi huonoksi äidiksi kuitenkaan.

On välillä päiviä jolloin ei jaksa tehdä mitään ja odottaa vaan sitä iltaa ja nukkumaanmeno aikaa. Sellaisina päivinä lapsi saa itse keksiä tekemisensä.
Joinakin päivinä taas sitä virtaa on vaikka naapuri kylällekkin ja tuleekin tehtyä lapsen kanssa paljon.
Itse muistan omasta lapsuudestani sen, että äiti ei tehnyt kanssamme mitään. En käynyt leikkipuistoissa äitini kanssa, en uimahalleissa. Kotipiirissä oltiin ja pihalla ikäisteni kanssa leikittiin.
En halua että omille lapsilleni tulisi samanlainen muisto äidistä kun itse olivat pieniä.

jos kysyt tätä tältä palstalta? :D

En minäkään leiki (lapset 3 ja 6).. Leikkivät yksin tai keskenään/kavereiden kans.. En oo ikinä leikkinyt kun ei kiinnosta, ei sitten yhtään. Puistoissa käydään ja pyörälenkillä, uimassa tms, mutta barbeilla en leiki... Eipä se oo lapsestakaan kivaa jos istun siinä lattialla nukke kourassa ja haukottelen ja mutisen jotain vilkuillen kelloa.. Lapset kyllä vaistoo, ettei mua kiinnosta ja parempi et touhuaa semmosta mikä kiinnostaa ja on siinä sitten satasella mukana..

Mua pienenä harmitti kun äiti ei ikinä halunnut leikkiä meidän kanssa. Ymmärrän nyt että oli väsynyt töistä mutta silloin se harmitti kauheasti. Itse aion leikkiä silloin tällöin lasteni kanssa.

[QUOTE="ää";23929990]Mua pienenä harmitti kun äiti ei ikinä halunnut leikkiä meidän kanssa. Ymmärrän nyt että oli väsynyt töistä mutta silloin se harmitti kauheasti. Itse aion leikkiä silloin tällöin lasteni kanssa.[/QUOTE]

ai aiot?!! Sulla siis ei oo vielä lapsia? Vai on mutta et ole vielä kehdannut leikkiä!
Lapsettoman on ihan turha sanoa aikovansa tehdä sitä tätä ja tuota kun ei tiedä miten asia tulee olemaan!! Enkä tarkoita tätä nyt niin että tarviis herne-maissi-paprikat vetää nenukkiin!

Mut neljän pienen lapsen äitinä voin sanoa rehellisesti että en oo leikkiny juurikaan lasten kanssa. Ja ei kiinnosta! Mutta joskus voin jotain käydä "häseltämässä", mutta muuten lapset saa itse keskenään leikkiä. Enkä tunne siitä syyllisyyttä! jokainen taplaa tavallaan! :)

Onhan näitä äitejä nähty jotka ei jaksa viettää aikaa lastensa kanssa. Nämä lapset sitten riekkuvat naapureissa pulisemassa ja seuraa etsimässä eivätkä lähde kulumallakaan pois. Kotona ei huvita olla kun "äiti vaan lukee kirjaa ja lehtiä".

[QUOTE="ähäkutti";23930052]ai aiot?!! Sulla siis ei oo vielä lapsia? Vai on mutta et ole vielä kehdannut leikkiä!
Lapsettoman on ihan turha sanoa aikovansa tehdä sitä tätä ja tuota kun ei tiedä miten asia tulee olemaan!! Enkä tarkoita tätä nyt niin että tarviis herne-maissi-paprikat vetää nenukkiin!

Mut neljän pienen lapsen äitinä voin sanoa rehellisesti että en oo leikkiny juurikaan lasten kanssa. Ja ei kiinnosta! Mutta joskus voin jotain käydä "häseltämässä", mutta muuten lapset saa itse keskenään leikkiä. Enkä tunne siitä syyllisyyttä! jokainen taplaa tavallaan! :)[/QUOTE]

Niin ensimmäistä lasta odotan. Ja minua kyllä _kiinnostaa_ leikkiä lasten kanssa. Kummilastenkin kanssa leikin. Ja en aio hankkia noin isoa lapsilaumaa vaan 2 lasta on suunnitelmissa.

[QUOTE="ää";23930222]Niin ensimmäistä lasta odotan. Ja minua kyllä _kiinnostaa_ leikkiä lasten kanssa. Kummilastenkin kanssa leikin. Ja en aio hankkia noin isoa lapsilaumaa vaan 2 lasta on suunnitelmissa.[/QUOTE]

Ota vaan ne herneet pois sieltä nenästä!! ;) :D

Yhteistyössä