Olenko ainoa jolle lapsen yökylään laittaminen on vaikeaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 07

Vieras
Meillä lapsi 1,5v ja eka kertaa ois lauantaina menossa yökylään kummiperheen luo.
Tuossa kun nukutin,niin vedet jo valuin silmistä kun vaan ajattelin kuinka viedään tyttö yökylään ja se hyvästely.Tarkotus ois siis aamupäivästä viedä ja seuraavana aamuna hakea.
Mulla on muutenkin ollut tosi "hankalaa" viedä päivähoitoon mummeille ja kummeille...eli siis tyttö ollut muutaman tunnin pätkiä kummilla hoidossa ja joka kerta lähtiessä on jo kyyneleet valunut siis minulla.

Onko muita kenestä tullut tällanen itkupilli?En nimittäin ennen ollut!
Hoidan tyttöä siis vielä kotona eli varmaankin kun niin tiiviisti olen hänen kanssaan. Hieman kyllä ihmettyttää mun reaktiot koska yleensä kaipaan jo sitä muuta aikaa että lapsi menis muutamaksi tunniksi hoitoon..että sais tehdä jotain jne....sitten kun se päivä koittaa tuntuu kun sydän pakahtus.

Mä olin ihan samanlainen. Ei tuntunut hyvältä olla eri paikassa yötä kuin pikkuiset.
Lasten ollessa leikki-ikäisiä käytiin miehen kanssa yhdessä ulkona ehkä pari-kolme kertaa vuodessa muuten sitten erikseen että lapsoset saivat olla kotona.

Nyt kun ovat jo isoja niin enää en ole pahalla mielellä ja huolissaan kun ovat yökylässä mutta usein en haluaisi antaa, ehkä nykyään jopa kolmen kuukauden välein käyvät.
Muutenkin arki menee kiireessä niin kyllä sitä viikonloput haluaisi olla muksujen kanssa.
Ikinä lapset eivät ole olleet yhtä yötä enempää kylässä, matkustellaan jne. aina koko perheen voimin.

Itse olin paljonkin hoidossa pienenä eikä se haitannut. Meillä vaan on nyt tälläinen perhe ja minä tälläinen äiti. Paras tehdä niinkuin hyvältä tuntuu.

Mutta mulla onkin niin super ihanat lapset ettei niistä tarvitse lomaa :D

kiva kuulla etten ole ainoa...juu kyllä me osataan nauttia siitä ajasta kun tyttö hoidossa,mutta se vaan tuntuu niin pahalta jättää sinne (vaikka tyttö ei ois moksiskaan)...sitten se "huoli" että mitenköhän se pärjää jne...kaipa se tätä esikoisen äitin elämää:)

ei yökyläily ole mikää pakollinen juttu eikä ole huonompi äiti tai lapsesta tule sen huonompaa jos ei parivuotiaana ja alle sen yökylään vie. Meillä yökyläilyt ilman vanhempia aloitettu vasta kouluiässä eikä mitään ongelmaa ole ollut. kumpikin noista nuoremmista on leireillyt tänä kesänä harrasteporukan kanssa, toinen jopa toisella puolen maata eikä äidille ole ehtinyt edes soitella ja tekstaritkin olleet lyhyitä.

Yhteistyössä