olenko ainoa joka ei huolestu yhtään vaikka kaupat olisi tyhjiä jo huomenna!

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
? siis oikeasti. Aina sitä jotain keksii ja pakastinkin on ihan hyvä syödä välillä tyhjäksi. Ravintoloitakin riittää.... Eikä suomesta ruoka lopu yhden lakon takia. Järki käteen!
En mä täällä paniikissa kyl olekaan mutta hanstrasin hiukan kamaa, esim pakkaseen ruokaa. Jos en ois ostanu niin pakkasessa EI olis ollu syötävää! Syö siinä sitten pakastinta tyhjäksi kun siellä on vain marjoja :LOL: . Toinen: ravintolat. luuletko että kaikilla on varaa juosta rafloissa syömässä kun ruokaa ei oo kotona ja kaupassa? Aina sitä jotain keksii? Jaa mitä? Meilläkään ei oo autoa eli ei vois huristella etsiinkään sillein kätevästi sokkona jos jossain myytäis jotain.
Entä ne, jotka tarvii lapsilleen korviketta? Tai kuten mun tyttö(vajaa 3v), ettei suostu juomaan mehua ja kalkkia on saatava joten turetta maitoa ON oltava. Ei auta sanoa et noo, kaupassa ei oo mitään ja äiti ei ny varautunu, et otappa vaikka vettä ja mustaa kahvia :kieh:

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
? siis oikeasti. Aina sitä jotain keksii ja pakastinkin on ihan hyvä syödä välillä tyhjäksi. Ravintoloitakin riittää.... Eikä suomesta ruoka lopu yhden lakon takia. Järki käteen!
No jos pakastin pitäis syödä tyhjäksi, niin syötäisiin hieman leipää, julmetusti marjoja ja vielä enemmän pakastettuja yrttejä :D

vieras
No ei huolestuta. En tänään ehtinyt kauppaan, kun olin iltavuorossa. Huomenna menen illansuussa. Kaapissa ei yhtään leipää, vihanneksia, hedelmiä tai maitoa, mutta eiköhän niitä huomenna saa kaupasta.

Jos ei, niin sitten syödään riisiä, pastaa, soijarouhetta, kuskusia, kvinoaa ja itse tehtyä leipää. Eipä tuo älyttömän epäterveellistä noinkaan olisi.

viluinen
no ei huolestuta.. hirvenlihaa pakastimessa riittää ja hanasta ei vesi lopu. tuskin suomesta ruoka yhden lakon takia loppuu. pakastimesta tulikin mieleen et vois tehdä vaikka mustikkapiirakkaa.

mie

En mä täällä paniikissa kyl olekaan mutta hanstrasin hiukan kamaa, esim pakkaseen ruokaa. Jos en ois ostanu niin pakkasessa EI olis ollu syötävää! Syö siinä sitten pakastinta tyhjäksi kun siellä on vain marjoja :LOL: . Toinen: ravintolat. luuletko että kaikilla on varaa juosta rafloissa syömässä kun ruokaa ei oo kotona ja kaupassa? Aina sitä jotain keksii? Jaa mitä? Meilläkään ei oo autoa eli ei vois huristella etsiinkään sillein kätevästi sokkona jos jossain myytäis jotain.
Entä ne, jotka tarvii lapsilleen korviketta? Tai kuten mun tyttö(vajaa 3v), ettei suostu juomaan mehua ja kalkkia on saatava joten turetta maitoa ON oltava. Ei auta sanoa et noo, kaupassa ei oo mitään ja äiti ei ny varautunu, et otappa vaikka vettä ja mustaa kahvia :kieh: [/quote]

kalkki ja vitamiini pillereitä apteekista!

Meillä on pakastimessa sen verran että pärjätään ainakin kuukausi terveellisesti. Sitten löytyy jauhot yms ja niit on paljon :D Maitoo vaan tarttis, mut tos naapuris on maitotila ni sitäki sais sieltä. Ei tässä paniikkia ole, eikä tule :)

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan sama, on meillä safkaa kaapissa. Ei me kuukautta pärjättäisi mutta jonkin aikaa kyllä.
mä saattaisin ärjätä kuukkaudenkin, tosin tuoreita vihanneksia ja hedelmiä ja maitoo oltais ilman, mutta vedelläkin elää.
Mulla o pakstin täynnä ruokaa ja kuivakaapitkin.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Entä ne, jotka tarvii lapsilleen korviketta? Tai kuten mun tyttö(vajaa 3v), ettei suostu juomaan mehua ja kalkkia on saatava joten turetta maitoa ON oltava. Ei auta sanoa et noo, kaupassa ei oo mitään ja äiti ei ny varautunu, et otappa vaikka vettä ja mustaa kahvia :kieh:
kalkki ja vitamiini pillereitä apteekista!

ilman maitoa pärjäää hätätilanteessa kyllä ja maitojauhe on myös kätevä.
korvikkeita voi tilipävänä muutenki hamstrata. mä käyn yleensäkin rahapäivinä kaupassa hamstraamassa, ostan 4-6 pussia ruokaa pakastimiin ja kuivakaappiin. En vaan tään lakon takia. maanantaina kyllä tuli ostettua 10 pussia, ku oli mUka niin tyhjät kaapit :whistle:
[/quote]

Keittiönoita
Minkähän takia kuvitellaan, että tämä AKT:n lakko olisi jotenkin erilainen kuin aikaisemmat AKT:n lakot? Tarkoitan, että ei aiemminkaan ole kaupoista ruoka loppunut, vaikka AKT on ollut lakossa.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minkähän takia kuvitellaan, että tämä AKT:n lakko olisi jotenkin erilainen kuin aikaisemmat AKT:n lakot? Tarkoitan, että ei aiemminkaan ole kaupoista ruoka loppunut, vaikka AKT on ollut lakossa.
en tiiä, muttaviime lakosta muistan vaan sen ku telkkarissa haastateltiin yhtä tyttöä, nin sanoi ettei mee kouluun lainkaan koska ei mee bussia. sillä oli kilsa kouluun. :whistle:

Yhteistyössä