Olenko ainoa äiti, joka ei oikeastaan ulkoile lapsensa kanssa, muuta kuin kaupassa käyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Minua ei yhtään huvita istuskella tuolla ulkona heikkalaatikon reunalla, mieluummin istun sisällä lämpimässä. Meillä poitsu ulkoilee tänäänkin vanhempieni luona, jossa se tällä hetkellä ja itsekin menen sinne tunnin päästä. Joskus mies ulkoilee poitsun kanssa ja kohta kun vanhempani lähtevät pariksi kuukaudeksi ulkomaille, niin tätini varmaan ulkoilee paljon pojan kanssa.

Itse siis käyn kyllä useamman kerran viikossa rattaiden kanssa kaupassa, että se on meidän ulkoilua.

Mulla on kyllä syytkin miksi en tuolla ulkona vapaa-ajalla viihdy, sillä minä teen työni tuolla ulkona ja saan töiden puolesta olla päivittäin useamman tunnin ulkona, joten kun pääsen kotiin, niin ei yksinkertaisesti tee mieli mennä ulos, ainakaan pidemmäksi aikaa.

Jos mun mies ulkoilis joskus lasten kanssa, niin en mäkään varmaan lasten kanssa ulkoilis ollenkaan... Mutta lapset ulkoilevat kyllä päiväkodissa kahdesti päivässä.

Ai sen takia mä oon aina yksin hiekkalaatikolla??? Oon ihmetellly ku taloyhtiö täynnä pikkulapsia ja silti niitä ei ikinä näy pihassa.... no voi hyvää päivää.Lastenhan pitää olla vähintään 2h pihalla joka päivä,mielellään enemmän.Päiväkodissa lapsi kyllä varmasti saa tarpeeksi ulkoilmaa mutta kyllä kotihoidos olevia pitää viedä pihalle muutenkin kuin kauppareissun aikana.Sillä ei tietysti oo väliä kuka vie kunhan joku vie.

Riippuu siis siitä, että onko lapsesi hoidossa ja ulkoilee siellä. Meillä koirat pitää huolen siitä, että lenkkeillään myös töiden jälkeen. Mutta kyllä lapsi tarvitsee ulkona myös liikuntaa eikä vain rattaissa istumista. Kiipeilyt, eri maastoissa liikkuminen, pallopelit, pyöräily ja muut ulkoleikit ovat välttämättömiä motoriikan kehittymiseksi. Hyvä motorinen kehitys myös vaikuttaa koulussa oppimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti -75:
Riippuu siis siitä, että onko lapsesi hoidossa ja ulkoilee siellä. Meillä koirat pitää huolen siitä, että lenkkeillään myös töiden jälkeen. Mutta kyllä lapsi tarvitsee ulkona myös liikuntaa eikä vain rattaissa istumista. Kiipeilyt, eri maastoissa liikkuminen, pallopelit, pyöräily ja muut ulkoleikit ovat välttämättömiä motoriikan kehittymiseksi. Hyvä motorinen kehitys myös vaikuttaa koulussa oppimiseen.

joka päivä metsään vain!!! B) me käydään paljon metsässä ja lapsilla on kyllä hyvä motoriikka :D

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Ai sen takia mä oon aina yksin hiekkalaatikolla??? Oon ihmetellly ku taloyhtiö täynnä pikkulapsia ja silti niitä ei ikinä näy pihassa.... no voi hyvää päivää.Lastenhan pitää olla vähintään 2h pihalla joka päivä,mielellään enemmän.Päiväkodissa lapsi kyllä varmasti saa tarpeeksi ulkoilmaa mutta kyllä kotihoidos olevia pitää viedä pihalle muutenkin kuin kauppareissun aikana.Sillä ei tietysti oo väliä kuka vie kunhan joku vie.

samoin,meijän piha on sitten sen takia tyhjä................

No lapsi on vasta 1v. ja osaa toki kävellä, mutta ei nyt vielä mitään pallolle pelaile ja tosiaan sen kanssa ulkoilee yleensä joku muu, mutta saattaa olla päiviä jolloin ei käydä ollenkaan ulkona, sillä sadepäivinä minua ei saa kirvelläkään ulos ellei ole pakko ja töissä se on pakonsanelemaa, joten vapaa-ajalle ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No lapsi on vasta 1v. ja osaa toki kävellä, mutta ei nyt vielä mitään pallolle pelaile ja tosiaan sen kanssa ulkoilee yleensä joku muu, mutta saattaa olla päiviä jolloin ei käydä ollenkaan ulkona, sillä sadepäivinä minua ei saa kirvelläkään ulos ellei ole pakko ja töissä se on pakonsanelemaa, joten vapaa-ajalle ei kiitos.

Mä tulisin hulluks jos en kerran päivässä pääsis pihalle! meitä ei oo onneks tehty sokerista, sade säällä ulkoillaan myös.
Joka päivä ollaan 10.00 puistossa ja kotiin tullaa kahentoista jälkeen.
Iltapäivällä istutaan vielä tunti pihalla..
Niin ja kotona ollaan lasten kanssa, en siis käy töissä..

sitte sun pitää järkätä joku toinen viemää ulos,ellei lapsi oo päivähoidossa(onko)???Jos lapsi on päiväkodissa niin saa tarpeeksi ulkoilmaa vaikka et ite veisikään häntä.Mutta jos kotona niin pitäis kyllä jonkun viedä tai edes että nukkuis päiväunet pihalla.

Mä taas mieluummin puuhailen lapsen kanssa ulkona kuin sisällä. KÄydään heittelemässä kiviä jokeen, leikitään taloyhtiön hiekkalaatikolla, käydään pienillä metsälenkeillä, lapsi ajelee polkumopolla tai isolla kuormurilla pihassa--- Mutta jos sulla tosiaan ulkotyö, niin ymmärrän hyvin, ettei innosta enää työpäivän päätteeksi ulkoilla.

Mie olen kyllä niin onnellinen, kun on oma piha! Kun lapset oli ihan pieniä, asuttiin kerrostalossa ja minnuukin ärsytti se hiekkiksellä istuminen. Nyt vaan heivaan lapset ulos ja menen itse perässä tai sitten en.

Mä tulisin kans ihan hulluksi jos olisin koko päivän lapsen kanssa sisällä. Sisällä en saa hetken rauhaa kun pitäis koko ajan leikkiä lapsen kanssa mutta kun ulos mennään niin siellä saan jopa hetken miettiä omia juttuja kun lapsi keinuu tai häärää hiekkiksellä tai muuten vaan tutkii maastoa. Aika kuluu paljon nopeemmin ulkona! Tietty sit on vähän mälsää jos on huono keli.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

sitte sun pitää järkätä joku toinen viemää ulos,ellei lapsi oo päivähoidossa(onko)???Jos lapsi on päiväkodissa niin saa tarpeeksi ulkoilmaa vaikka et ite veisikään häntä.Mutta jos kotona niin pitäis kyllä jonkun viedä tai edes että nukkuis päiväunet pihalla.

Enkös mä tossa alotuksessa sano, että mun vanhempien luona kyllä ulkoilee ja siellä se on nytkin ja kohta mun täti hoitaa lasta osan päivästä ja he varmaankin kyllä ulkoilevat.
Nukkuu ajoittain ulkona päiväunet, etenkin silloin kun käydään kaupassa ja nukahtaa rattaisiin, niin silloin jätän sen tuohon pihalle nukkumaan, mutta ei ihan joka päivä.

Niin ja meillä on ihan oma aidattu piha, että kunhan tuo poitsu tuosta kasvaa, niin saa mennä pihalle ja sisään ihan niin paljon kuin haluaa, vielä sitä ei oikein voi valvomatta sinne jättää.

Se ei kuulu kenellekään muulle kuinka paljon olet lapsesi kanssa ulkona, eikä yksikään lapsi vaurioidu ulkoilun puutteesta. Enemmän haitallista se lapsillesi on jos menet pihalle harmistuneena ja vihaisena ja karjut lapselle että leiki nyt kun tänne tultiin, näitäkin on nähty :whistle: Onnellinen äiti on aina parempi vaihtoehto kuin äiti joka joutuu olemaan ulkona siksi että joku muu niin sanoo.

Minä en tykkää yhtään ulkoilusta, olen armoton sisäkissa. Kyllä me ulkoillaan, mutta ei kahta tuntia päivässä, eli ihan liian vähän... :/

Enkä todellakaan ihmettele, jos ap ei halua enää ulkotyön jälkeen töröttää ulkona :)

Yhteistyössä