Olenko ainoa äiti, joka ei muista lapsiensa nimipäiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt tietysti nolottaa, mutta meillä ei erityisemmin juhlita nimipäiviä. Mummu sitten soitti yks päivä, ja onnitteli lasta nimipäivänään. Joo, enpä ollut itse tiennyt/muistanut koko asiaa.

Muistan, että se on heinäkuussa tai ainakin kesällä, mutta en tarkemmin. Meillä ei ole ollut perinteenä nimipäivien juhliminen enkä ole muistanut erityisesti lahjoa häntä ko päivänä, eikä minusta tarvitsekaan. Ei kaikkia kissanristiäisiä tarvitse juhlia ja lapseni saa muutoinkin leluja ym. muulloinkin kuin merkkipäivinä.

Juu, täältä löytyy toinen. Joskus saattavat saada Akun taskarin "lahjaa". Rasittavinta on appivanhemmat jotka rrrrrrakastavat kaikkia perhanan kissanristiäisiä ja ovat edelleen (15.v) mulle nokka solmussa kun ei meillä juhlita kaikkien (5 hlö perhe) etu ja toka nimipäiviä! Siitä tulis 10 juhlat/vuosi + synttärit päälle!!!! Halooooo!!

No meidän lasten nipparit pitäs olla helppo muistaa. Toinen on samana päivänä kuin mun äidin. Ja toinen sillon kun mun pappavainaan. En vaan muista millon näillä on nimpparit... Anoppi sitten aina soittelee ja kyselee nimpparikahveja (rasittavaa :( ) ni siitä tiedän :/

en todella muista enkä tiedä lasteni nimipäiviä,eikä hävetä yhtään!
aikoinaan työelämässä ollessani,tuntui aina niin kummalliselta,kun vähän vanhempi naishenkilö,meni aina lastenlastensa nimipäiville,ja ne oli kuin suuret synttärit,joissa oli koko pieni suku suurinpiirtein.

Mitä helkutin väliä on nimipäivällä? Maailman typerin syy juhlistaa yhtään mitään.

Voisin pitää lapselle vaikka viikoittain 'olet maailman ihanin' -juhlan ja siinäkin olisi enemmän järkeä kuin nimipäivässä.. :)

Pojan nimpparit mä muistan, ne on itsenäisyyspäivänä :)

Tytön nimppareita vietetään (tai siis ollaan viettämättä :D ) hänen kolmannen nimensä nimipäivänä, ja tiiän että ne on kesällä, mutta en oo varma milloin.

Yhteistyössä