Olen yh, eikä todellakaan olisi varaa muuttaa miesystäni kanssa yhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskeleva yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskeleva yh

Vieras
Laskeskelin että opiskeluaikana ei kannata miettiäkään avoliittoa miehen kanssa. Tulojen menetys olisi niin valtava.

- yh-lisät kolmesta lapsesta -140?
- asumistuki pois: nyt vuokra on 750?, josta maksan 200?. Jos maksaisin tuon vuokran puoliksi puolison kanssa, niin maksettavaa jäisi 375?. Eli miinusta 175?.
- lasten (kaksi alle kouluikäistä ) hoitomaksut: nyt maksan 0 ?, ja riippuen miehen tuloista maksettavaa voisi tulla esim. 300?.

Uusi puolisi joutuisi käytännössä siis elättämään lapsiani usealla sadalla eurolla kuukaudessa, joten yhteen muuttaminen ei tulisi kyseeseenkään. Kutsukaa vain tukien väärinkäyttäjäksi, mutta minusta uuden puolison ei tulisi joutua lasten elättäjäksi.

Ja juuri samasta syystä,tulot putoaisi niin paljon etten saisi enää kuin 200 lapsilisiä.Menis päivärahat,yh-korotukset lapsilisistä,asumistuki.Pitkälle yli tuhat euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskeleva yh:
Laskeskelin että opiskeluaikana ei kannata miettiäkään avoliittoa miehen kanssa. Tulojen menetys olisi niin valtava.

Uusi puolisi joutuisi käytännössä siis elättämään lapsiani usealla sadalla eurolla kuukaudessa, joten yhteen muuttaminen ei tulisi kyseeseenkään. Kutsukaa vain tukien väärinkäyttäjäksi,

mutta minusta uuden puolison ei tulisi joutua lasten elättäjäksi.

Mitä jos sä elättäisit ne lapses ihan itse? Onko liikaa pyydetty???

pitäähän sitä opiskella jotta saa sitä töitä... minä asun omassa asunnossa ja mies omassa. muutetaan yhteen sit ku opiskeluni on ohi. tuos nyt mitään väärää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskeleva yh:

Uusi puolisi joutuisi käytännössä siis elättämään lapsiani usealla sadalla eurolla kuukaudessa, joten yhteen muuttaminen ei tulisi kyseeseenkään. Kutsukaa vain tukien väärinkäyttäjäksi,

mutta minusta uuden puolison ei tulisi joutua lasten elättäjäksi.

Mitä jos sä elättäisit ne lapses ihan itse? Onko liikaa pyydetty???

Ap sanoi että tuilla elättää, ei siis ole töissä nyt!!
Hän ei nimenomaan halunnut että uusi mies joutuu elättämään hänen lapset!!

Eihän sitä virallisesti tarvitse yhdessä asua, vaikka saman katon alla notkuisikin. Mutta tuo on ihan totta, ei siinä ole mitään logiikkaa että uuden puolison katsottaisiin elättävän koko perhe sillä aikaa kun toinen opiskelee.

me muutettiin joka tapaukses yhteen, vaik hiukan tuli takkiin ja on nyt tiukkaa rahan suhteen, mut kyl se on sen arvosta. .asumistukea ei enää tipu, mut lapsia on sentäs vaa yks.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yksin:
Jos olisin YH, menisin töihin, eikä kukaan joutuisi elättäjäkseni.

Ai niin, mähän oon YH ja töissä!

Ehkäpä se ammatti ois hyvä hankkia ensin.

Samahan se on opiskeleeko ennen vai lasten jälkeen.

Siis tarkoitin kommentillani, että ap:n kannattaa kuitenkin se ammatti opiskella ensin, kun tuossa aiemmin joku sanoi, että mene töihin. En siis ap:lle kommentoinut.

Alkuperäinen kirjoittaja yksin:
Jos olisin YH, menisin töihin, eikä kukaan joutuisi elättäjäkseni.

Ai niin, mähän oon YH ja töissä!

Minusta on kuitenkin järkevämpää opiskella kunnon ammatti kuin jättää koulut kesken ja tehdä loppuelämä hanttihommia pelkällä lukiopohjalla.

Ja minä en tosiaan ole paneskellut miten sattuu, vaan kaikki lapset ovat yhden ja saman miehen kanssa tehty. Eroa vain en osannut ennakoida.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minusta on kuitenkin järkevämpää opiskella kunnon ammatti kuin jättää koulut kesken ja tehdä loppuelämä hanttihommia pelkällä lukiopohjalla.

Ja minä en tosiaan ole paneskellut miten sattuu, vaan kaikki lapset ovat yhden ja saman miehen kanssa tehty. Eroa vain en osannut ennakoida.

Valitse syyllisyyspoolista syy, miksi et ole valmistunut siihen "kunnon" ammattiisi jo aikaisemmin?

Toisaalta silloin vasta tiukalla olisitkin joutunut elämään. Opiskelija ilman lapsia kun ei juuri mitään tukia saa.

Alkuperäinen kirjoittaja YH+FM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Valitse syyllisyyspoolista syy, miksi et ole valmistunut siihen "kunnon" ammattiisi jo aikaisemmin?

Toisaalta silloin vasta tiukalla olisitkin joutunut elämään. Opiskelija ilman lapsia kun ei juuri mitään tukia saa.

Minä olen opiskellut myös ennen lapsia, mutta jättänyt opinnot kesken. Ja silloin tulin toimeen paljon paremmin kuin nyt, koska silloin minulla oli aikaa käydä töissä koulun ohessa. Nyt ei ole.

En tunne syyllisyyttä siitä että teimme lapset ennen tutkintoa. Nyt sen kyllä tiedän että tein ehkä vääriä valintoja, mutta valitettavasti mennyttä ei voi muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Pitäsköhän tehä lapsi jonkun random äijän kanssa, niin sais haalittu itelleen enemmän töissä käyvien maksamia verorahoja! :)

Töissäkäyvien. Toisekseen samat tuet ne on lapsettomilla ja lapsellisilla opiskelijoilla. Ne ylimääräiset on LAPSEN tukia, ei äidin. Että siitä vaan tekemään lapsia, jos kuvittelet, että niillä rahoiksi lyö :)

Yhteistyössä