Olen vihainen mies

• Viestiketjun aloittaja Mies _ 1970
  • Ensimmäinen viesti
Mies _ 1970
Miksi naiset kääntävät päänsä äkisti pois ja katsovat yleensä kohti maata kun kohtaavat kanssani lenkkipolulla, kaupungilla ym. ?

Myöskin miehet selvästikin välttelevät katsettani. Vaikuttaakin siltä että minulla on ylempi asema kun teillä muilla, minua siis ikään kuin pelätään ja kunnioitetaan.

Kukaan näistä päänsä kääntäjistä ei tunne minua. Ulkoiselta olemukseltani olen 186 pitkä ja painan 95 kiloa, sporttinen olemus. Katse intensiivinen ja kasvojen ilme tiukka/vihainen. En tee tätä ilmettä tietoisesti vaan se on perusolemukseni.

Miten sinä suhtautuisit minuun näillä tiedoilla?

mhgf
Kuvittelin tilannetta ja en katsoisi pois siksi koska olet niin kova jätkä vaan siksi että en halua sinun ottavan minuun kontaktia, haluaisin olla sulta rauhassa. Tulisi jotenkin epämääräisellä tavalla uhattu olo, jotekin että ns. hyppisit reviirillä.

Onko sulla huonoitsetunto vai mitä kompensoit?

"Digi"
Ihan kuin mun naapurin mies! Hän on kyllä varmaan itse ujo, kun kääntää päänsä pois ja selvästi ei halua hirveästi kontaktia ottaa, mutta muuten vastaa antamaasi kuvausta. Sanon että tiukka ilme on se pahin, asiaa auttaa jos hymyilee (ei tarvii mitään Stubb -hymyjä, jos edes suunpielet sais ylös), niin mäkin teen ja mun mielestä se tekee ihmisestä heti paljon kiinnostavamman ja helposti lähestyttävämmän oloisen.

En usko että sinua kunnioitetaan tai että muut ajattelisivat sinun olevan ylempänä. Ihmiset yleensä väistävät katseensa jos et hymyile heille. Jopa hymyillessä ihmiset eivät tahdo katsoa päin tai ottaa kontaktia tuntemattomiin. Vihainen ilme vielä tehostaa tuota ellei kyseessä ole ihminen joka etsii tappelua.

en tuijota
Käännän aina katseeni, kun huomaan jonkun tuntemattoman tuijottavan. Sitä siis vaistomaisesti katsoo ensin, kun joku tuijottaa. Toisaalta, jos vastaan tulija ei tuijota, niin harvemmin edes katson enempää, kuin sen verran, että onko tuttu, jos ei niin en toista kertaa katso paitsi, jos joku herkkupala, niin sitten saatan vielä vilkaista lähempänä. Vihaisesti tuijottavasta käänän katseeni pois ja vielä siirryn kauemmaksi, jos sen voi huomaamatta tehdä. Ihan itsesuojeluvaiston vuoksi, että ei ala reuhomaan.

Omalla kylällä lenkkeilessä tervehdin niitä harvoja vastaantulijoita, jos joskus joku vastaan tulee. Muualla lenkkeillessä käännän vieraille pään. Suomalaiseen tapaan ei kuulu tuijottaa vieraita ihmisiä.

hohhoijaa taas
Tuijottelet intensiivisesti ja vihaisen näköisenä tuntemattomia ihmisiä lenkkipolulla ja mietit sitten miksi ihmiset välttävät katsomasta takaisin? Hmm, mietitäänpä. Vain friikit ja kummajaiset tuijottelee muita. Normaalit välttelevät kontakteja friikkeihin. Pitkä katsominen on niin kuin kutsu kontaktiin. Selkiskö?

nainen111
Aivan hyvin voisin ohikulkiessa tervehtiä ja sanoa vaikkapa päivää. Niinkuin tervehdin lähes kaikkia, paitsi sellaisia jotka näyttävät kiireisiltä tai keskittyneiltä johonkin muuhun, esim. puhelimeen.

"diu"
Tuijottelet intensiivisesti ja vihaisen näköisenä tuntemattomia ihmisiä lenkkipolulla ja mietit sitten miksi ihmiset välttävät katsomasta takaisin? Hmm, mietitäänpä. Vain friikit ja kummajaiset tuijottelee muita. Normaalit välttelevät kontakteja friikkeihin. Pitkä katsominen on niin kuin kutsu kontaktiin. Selkiskö?
Tässä ap:lle totuus. Btw, millainen mies tulee kyselemään tällasia kaksplussalle...?

Tulee muuten mieleen kun joku nainen kirjoitti tänne palstalle että kun lapsensa esim. kaatuu leikkipuistossa niin nainen alkaa tuijottaa lähellä oleviä ihmisiä suoraan silmiin :D

yrrgh
Jaa, miten suhtautuisin noilla tiedoilla... Välttelisin kaikkea kontaktia, niin katse- kuin muutakin. Vihaisesti tuntemattomia ihmisiä tuijotteleva tyyppi on melko varmasti aggressiivinen ja nykyään myös avopotilas. Ei kiinnosta yhtään saada joku kilahtanut kimppuun - etenkin kun juuri äskettäin se yksi mielipuoli puukotti Kouvolassa naisen joka oli ollut ihan vain omalla kotipihallaan. Pyrkisin poistumaan paikalta mahdollisimman nopeasti, ja varmistaisin vielä, että et lähde seuraamaan.

vierasss
Ei tuntematonta ihmistä josta et tiedä yhtään mitään voi kukaan kunnioittaa. Että laitat nyt heti sen ajatuksen pois päästä. Se että sellainen edes tuli sulle mieleen kertoo jo aika paljon, mahtaako hymyily tai muu "pehmoilu" olla susta heikkouden merkki?
Naiset todennäköisesti pelkää sua, vihainen tuntematon mies joka tuijottaa lenkkipolulla takuulla tekee olon turvattomaksi. Äläkä nyt nyt mies sekoita tässä kohdassa taas pelkoa ja kunnioitusta! Jos sä kunnioitat jotain ihmistä sä voit yleensä pyriä sen seuraan, jos sä taas pelkää jotain ihmistä, sä välttelet sen seuraa.
Miehet todennäköisesti ei pelkää eikä kunnioita mutta vaistomaisesti pysyvät kauempana koska sä vaikutat juuri sellaiselta arvaamattomalta jonka kanssa voi tulla ongelmia melkein mistä vaan. Ja kuka nyt lenkkipolulla haluaa ylimääräisiä ongelmia.

peljästynyt
onko se niin, että jos pelotat muita, et pelkää itse niin paljoa tai koet vihdoin saavasi valtaa...
käytytkö väkivaltaa...
jos joku pelkää, niin itse kasvat...
voi raukkaa.

Yhteistyössä