Olen varmasti "maailman saamattomin äiti",

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
tässä jotain elämästäni lapsen kanssa.

Jo reilut 2,5v olemme jo ok-talossamme asustaneet, vaan en ole vieläkään saanut aikaiseksi sisustaa lapsenhuonetta mitenkään kummoisemmin ja kohta jo pitäisi alkaa huonetta laittamaan koulumaisemmaksi, lapsi kun menee jo syksyllä eskariin. Olihan sitä vaikka mitä ideoita pienen lapsen huoneeksi, vaan niin ne kaikki jäivät. En ole vain saanut mitään aikaiseksi. Onneksi sentään viime kesänä hain entisestä mummolasta vanhoja huonekaluja, ne ovat nyt lapsen huoneessa. Eipähän siellä enää kaiu, mitä ennen kaikui, kun ei pahemmin huonekaluja ollut.

Toinen mistä edelleen kannan kanssa syyllisyyttä on se, etten ole saanut aikaiseksi pestä lapselle tarkoitettuja isompia vaatekokoja, vaan hän on jo 2 talvea kulkenut vanhoissa vaatteissaan. Onneksi ne eivät sentään ihan nysiltä näytä. Oikein nolottaa, kun katson lapsen uusien vaatteiden pinoa ja mietin, että milloin nuokin pesisin kuntoon? Osa vaatteista alkaa olla pieniä, ovat kokoa 110cm. Ja nyt jouluna saimme taas lapselle uusia vaatteita, milloin nekin pesisi?

Tiedän että kuulostaa oudolta. En vain jaksa aina kaikkea. Olen vähän laiskamato. Koen, että ei uusia vaatteita voi vanhojen sekaankaan heittää - nehän värjääntyvät piloille. En ole aikeissa myydä vaatteita pois.

No miten sä voit antaa lapsen kulkea liian pienissä vaatteissa? Siis ymmärsinkö oikein? Etkä ole viitsinyt laittaa lapselle mukavaa leikkitilaa vaikka iso talo on?

Kuulostat aika laiskalta kyllä, minusta tuollaiset hommat olis ihan mukavia tehtäviä. Ei ehkä vaatteiden lajittelu, mutta kyllä sekin pitää muutaman kerran vuodessa tehdä. Ei ole ollenkaan kiva kulkea tiukissa vaatteissa, tiedät sen varmaan itsekin.

Ei ne lapsen vaatteet tiukkoja ole, mutta en ole vain saanut aikaiseksi uusiakaan pestä.

Eikä lapsen huone ole nyt ollenkaan hullumman oloinen, vaikka siellä ovatkin nuo vanhat huonekalut. Hyvä siellä on lapsen leikkiä, mutta pääasiassa hän haluaa leikkiä olohuoneessa. Sitä hän pitää mieluummin leikkihuoneenaan.

Höp höp ap, älä turhaan pode syyllisyyttä noin pienistä asioista. Maailmassaon varmasti kuule paljon aikaansaamattomimpiakin, eikä äitiyttä mitata tuollaisilla asioilla. Ajattele joitain huumehörhöjä, juoppoja yms. Ne jotka on huonoja äitejä oikeasti, ne ees tunne syyllisyyttä. Pieni syyllisyys on silti aina tervettä. Oletko uupunut? masentunut? onko sulla miestä? pääsistkö neuvolan kautta ammattiauttajalle juttelemaan? En mä pese koskaa uusia vaatteita, senkus ottaa käyttöön. Voisitko ostaa suklaalevyn, ja antaa ittelles luvan syödä sen sit ku pyykkikone on pyöriny ja oot ripustanut pyykit kuivumaan? Tai jotain tuollasia pieniä "porkkanoita" voisit itelles hommata/miettiä. Voisitko laittaa pyykit koneeseen ja pyytää sit tyttöäsi auttamaan. Tekisitte homman yhdessä. Mun 5 vuotias ainakin tykkää kovasti pyykin ripustamisesta ym helpoista kotihommista. Palkkaa ei tarvi lapselle siitä maksaa. On kiva joskus tehä yhdessä kotihommia. Jaksamista kovasti sulle ap! Ja jos et jaksa laittaa pyykkiä koneeseen, mieti olisiko entisajan malliin helpompi lähteä pesemään rannalle käsin niitä. Lämmittää vesi nuotiolla padassa, kantaa vesi kaivosta tai järvestä jne..... :) kummasti tuntuu helpolta napata napista kone päälle :)

no huhhuh sääliks käy lasta ku joutuu pienissä vaatteissa kulkemaan.. jaen oikein ymmärrä mitä värejä niistä lähtis?????kyl mä pesen aina uudet vaatteet vanhojen kaa tummat samassa vaalemmat samassa ja punaset erikseen.. ¨ja mikäs sen ihanampaa ku lasten huoneen sisustaminen!!!!!!!!!!

olet kyllä todella outo täytynee myöntää!

Alkuperäinen kirjoittaja irene:
Höp höp ap, älä turhaan pode syyllisyyttä noin pienistä asioista. Maailmassaon varmasti kuule paljon aikaansaamattomimpiakin, eikä äitiyttä mitata tuollaisilla asioilla. Ajattele joitain huumehörhöjä, juoppoja yms. Ne jotka on huonoja äitejä oikeasti, ne ees tunne syyllisyyttä. Pieni syyllisyys on silti aina tervettä. Oletko uupunut? masentunut? onko sulla miestä? pääsistkö neuvolan kautta ammattiauttajalle juttelemaan? En mä pese koskaa uusia vaatteita, senkus ottaa käyttöön. Voisitko ostaa suklaalevyn, ja antaa ittelles luvan syödä sen sit ku pyykkikone on pyöriny ja oot ripustanut pyykit kuivumaan? Tai jotain tuollasia pieniä "porkkanoita" voisit itelles hommata/miettiä. Voisitko laittaa pyykit koneeseen ja pyytää sit tyttöäsi auttamaan. Tekisitte homman yhdessä. Mun 5 vuotias ainakin tykkää kovasti pyykin ripustamisesta ym helpoista kotihommista. Palkkaa ei tarvi lapselle siitä maksaa. On kiva joskus tehä yhdessä kotihommia. Jaksamista kovasti sulle ap! Ja jos et jaksa laittaa pyykkiä koneeseen, mieti olisiko entisajan malliin helpompi lähteä pesemään rannalle käsin niitä. Lämmittää vesi nuotiolla padassa, kantaa vesi kaivosta tai järvestä jne..... :) kummasti tuntuu helpolta napata napista kone päälle :)

kylläpäs täytyy sanoa että irene pisti aivan ihanan viestin aapeelle!!! olen samaa mieltä!!

jos saat uusia vaatteita niin miksi ne pitää pestä? meillä lpaset auttaa ilman pyytämistäkin pyykeissä/tiskeissä/siivouksessa kun saavat siitä paljon kehuja osakseen.

Yhteistyössä