Olen uupunut. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tätäkö se on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tätäkö se on

Vieras
Ei ole apua lähellä. Ja olen aivan uupunut. Ukkoni kanssa on väsynyt.
Meillä on kolme pientä lasta enkä tiedä mitä teen kun kaikki perushommat odottaa tekijäänsä. Pyykit seisoo, lattia rojua täynnä kun en jaksa.
Töihin en voi lähteä kun pienimmäinen on 7kk ikäinen ja imetän.
Paha olla.

Perhetyöntekijä? MLL:n lastenhoitaja silloin tällöin että saat omaa aikaa? Kerro neuvolassa, meillä ainakisn sieltä suorastaan tyrkytetään apua.

:hug: Tiedän tunteen, mulla kans 3 pientä ja välillä oon aika uupunut, mut mies onneksi on satasella mukana illat ja viikonloput. :heart:

Perhetyöntekijää en ota koska siitä ei kuulemma ole kuin keskusteluapua. Neuvolassa olen puhunut niin antoi pari numeroa mistä voisi saada apua. Ja ne maksaa, kun ei meillä ole varaa sellaiseen ;(
Mies ei ole täällä ainakaan täysillä mukana kun on niin uupunut myös. Jos hän tekee jotain hommia niin hutaisee vain.

KAnnattaa pyytää lähete terapeutille. Joskus se pelkkä ajatusten purku vieraalle saattaa auttaa.

Ota pieniä askeleita. Aamulla päätät että tänään pesen pyykkiä koneellisen. Huomenna sauraavan.... Pikku hiljaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Perhetyöntekijää en ota koska siitä ei kuulemma ole kuin keskusteluapua. Neuvolassa olen puhunut niin antoi pari numeroa mistä voisi saada apua. Ja ne maksaa, kun ei meillä ole varaa sellaiseen ;(
Mies ei ole täällä ainakaan täysillä mukana kun on niin uupunut myös. Jos hän tekee jotain hommia niin hutaisee vain.

Eikö sitä ole maksutontakin apua mahdollista saada, jos on se tilanne ettei ole varaa. Meille olen joutunut silloin tällöin kysymään kunnasta kodinhoitajan, kun itsellä on ollut jokin lääkäri tms. jonne en ole voinut lapsia ottaa mukaan. Viimeksi kun kodinhoitaja täytti niitä lomakkeita lähtiessään, hän kysyi että onko teille se maksuton? Itse olin ihan "öönä", että Mikä? Aina meille lasku on tullut. Mies on töissä ja tulot ovat paperilla ainakin suht hyvät, joten eipä se sellainen palvelu sitten meille kuulu. Kannattaa siis rohkeasti kysyä ja selvittää siinä samalla se että onko mahdollisuus saada tukea/apua kotiin, joka ei ole maksullista.

Jaksuja :hug:

Yhteistyössä