Olen työnarkomaani ja nyt jouduin työttömäksi. ja työttömyyspäiväraha mielestäni suuri !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Irma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Irma"

Vieras
valmistuin uuteen ammattiin joulukuussa. Ilmoittauduin työkkäriin, koska minulla ei ole tiedossa. Olin ihmeissäni, kun liitolta tuli ilmoitus, että päivärahaa saan 63€ päivä. eli noin 1300e kuussa. Olen ihmeissäni. Todella. Työnteko ei kannata. Jos ja kun saan töitä mulle jää verojen jälkeen 1500e käteen! minus kulut autosta. eli lähes +-0

Sehän nyt on vain vähän aikaa noin iso, ja siksi että työttömäksi jäädessäkin selviäisi menettämättä heti asuntoa ym. omaisuuttaan. Kyllä se siitä pienenee nopeesti, älä huoli.

Oon mä itekin laskenut että ei montaa satasta plussalle jää työtä tekemällä kun on lastenhoidot ja työmatkakulut ja työn takia vaatteet ym. kampaajakäynnit oltava, mutta mua ei siitä huolimatta sais jäämään kotiin makailemaan. Mulla kiva työ ja työnteko elämän ilo ja suola.

• Tykkää
Reactions: jassåå
Mun mies lomautettiin useammaksi kuukaudeksi ja päiväraha lapsikorotusten ja ylläpitokorvauksen (opiskeli lomautuksen aikana) kanssa, verot vähennettynä oli suurempi kuin käteenjäävä palkka!! Jopa 200€/kk tuli enemmän rahaa näppeihin. Onneksi työt jatkui lomautuksen jälkeen kuitenkin normaalisti, ansiosidonnainen kun on kuitenkin vain sen 2v.

[QUOTE="vieras";27798896]Minua jäi häiritsemään tuossa se, että kaikki, jotka olen koskaan kuullut kutsuvan itseään työnarkomaaneiksi ovat pienipalkkaisia. En ymmärrä![/QUOTE]

Hoitoalalla 3vuorotyö + lisätyöt päälle.

[QUOTE="Irma";27798898]No ei makseta ikuisuutta juu..enkä ole jäämässä kotio. Haen työtä ahkerasti. Kummastelen vain tätä työttömyysrahan suuruutta[/QUOTE]

Ei siinä mun mielestä oo mitään kummallista, sitä vartenhan sinne kassaan on vuosia maksettu jemmaan rahaa, toiset joutuu sitä käyttään ja toiset onneks selviää käyttämättä(eihän sitä kaikille riittäiskään). Paha ois sellanen Amerikan malli, jossa heti jos työ menee, oltas kodittomana, jos ei oo ollut laittaa sivuun monen kuukauden/vuoden tuloja työssäollessa.

Oletko huomionut sen, että alkuun maksetaan korotettua päivärahaa? Muistaakseni se on 3 kk ja sitten summa putoaa. Minun miehelläni pudotus oli jotain 300 euroa, mutta hänen päivärahansa onkin suurempi.

Mihin ammattiin oikein valmistuit? Joka tapauksessa ansiosidonnainen ei kestä pitkään ja pitkä työttömyys heikentää työllistymismahdollisuuksia. Luin jostain että vain joka viides työpaikan saaja on työtön.

Yhteistyössä