Olen turhautunut.:-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Kun joka päivä tekee asiakkaan hyväksi asioita pienellä palkalla ja on vastuussa tärkeistä asioista, niin se harmittaa, että asiakas keskittyy pelkästään niihin virheisiin. Joka päivä haluan tehdä parhaani ja näytän ystävällistä naamaa ja puhun asiakkaille nätisti. Usein näen erityistä vaivaa selvittääkseni jonkun asian, jonka voisin työohjeen mukaan jättää aivan hyvin myös tekemättä.

Kukaan ei huomaa niitä kertoja, kun olen onnistunut (tietysti useimmiten kaikki sujuu) vaan vain ne kerrat, kun olen tehnyt virheen. En tarkoita, etteikö asiakaspalautetta voisi antaa. Sehän on oikeastaan palvelus minulle, kun joku laittaa palautetta ja kertoo, mitä virheitä on sattunut, jotta osaisin sitten jatkossa toimia vielä paremmin.

Mutta kun vihainen asiakas tulee huutamaan ja räyhäämään, niin se tuntuu jotenkin niin pahalta, että se pilaa koko päivän. Ei ole mitään motivaatiota tehdä asioita hyvin, koska hyvin tehdessäni en koskaan saa kuulla siitä, vaan vain silloin minulle tullaan sanomaan, kun teen virheen. :( Ja jos se edes sanottaisiin, sen sijaan, että minulle huudetaan naama punaisena ja kohdellaan kuin jotain sakkaa, se loukkaa.

Kuka muka tekisi tahallaan virheitä töissä oman työpaikkansa menettämisen uhalla? Olen tosi hirveä, tiedän, mutta joskus toivon vain tälläiselle asiakkaalle synkkiä asioita. :ashamed:

(Eli siis tänään asiakas tuli minulle huutamaan. Yritin vastata ystävällisesti, mutta ei tälle ämmälle riittänyt mikään.)

Tuo on todella ikävää, asiakaspalvelutyön varjopuolia.
Onko sinulla oma yritys vai?
Tiedät kuitenkin itsekin, että olet hyvä työntekijä ja ystävällinen asiakkaille, koita saada siitä voimaa.

Olen itsekkin asiakspalveluammatissa ja törmännyt samanlaisiin tilanteisiin ja tunteisiin. Monesti haukut tulee asiasta joka ei ole minun päätettävissäni... ja se turhauttaa. Välillä tekisi mieli huutaa takaisin asiakkaalle, mutta eihän sellainen käy päinsä. Kerran sain eräälä lapsiperheeltä hirvittävän huudon ja valituiksen kun noudatin elintarvike- ja anniskelulakeja.

Toivotavasti asiakkaat joskus miettisivät onko huutaminen asiakaspalvelijalle oikeutettua.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Tiedät kuitenkin itsekin, että olet hyvä työntekijä ja ystävällinen asiakkaille, koita saada siitä voimaa.

Olen töissä postissa. Ja teen virheitä, kaikki siellä tekevät. Osasyynä on se, että palkka on vastuuseen nähden aika pieni, eli Itella ei loppujenlopuksi arvosta asiakkaan kirjesalaisuutta siinämäärin, että se näkyisi henkilökunnan palkoissa.

Totta kai yritän olla tarkka, inhoan tehdä virheitä, mutta valitettavasti niitä kuitenkin sattuu, kun ihmisiä vaan ollaan.

tervetuloa työelämään! :) äkkiseltään ei tule yhtään ammattikuntaa mieleen, jossa saisi enemmän positiivista kuin negatiivista palautetta. niin se vain on, että kun asiat rullaa niin kommentoitavaa ei ole, mutta kun joku tökkii niin se huomataan.

arvaapas kuinka monesti oma ammattikuntani on haukuttu mm. tällä palstalla alimpaan helvettiin... ;)

En edes ole sen toimipaikan virheharava. :| Ahdistaa tollanen, että huudetaan, toi oli eka kerta, ku alko itkettämään, enkä oikein osannut vastailla mitään. Lopuksi nainen sanoi "KIITOS VAAN SITTEN TIEDOISTA!!" ja pamautti oven kiinni. Voi että mä toivon et sen jalka katkee. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Olen töissä postissa. Ja teen virheitä, kaikki siellä tekevät. Osasyynä on se, että palkka on vastuuseen nähden aika pieni, eli Itella ei loppujenlopuksi arvosta asiakkaan kirjesalaisuutta siinämäärin, että se näkyisi henkilökunnan palkoissa.

Totta kai yritän olla tarkka, inhoan tehdä virheitä, mutta valitettavasti niitä kuitenkin sattuu, kun ihmisiä vaan ollaan.

Siis postin henkilökunnan virheisiin on osasyynä pieni palkka?
Eli päivähoitohenkilökunta ja sairaanhoitohenkilökuntakin saavat/saisivat tehdä virheitä sillä varjolla että heillä on työhön nähden liian pieni palkka?
Ei taida toimia ihan noin.

Ja niin ikävää kun se onkin, virheistään joutuu maksamaan ja niistä joutuu kuulemaan, ihan kuka vaan meistä. Ehkä asiakaspalvelu ja posti ei ole oikea työpaikka jos palaute on negatiivista ja tuntuu noin pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
tervetuloa työelämään! :) äkkiseltään ei tule yhtään ammattikuntaa mieleen, jossa saisi enemmän positiivista kuin negatiivista palautetta. niin se vain on, että kun asiat rullaa niin kommentoitavaa ei ole, mutta kun joku tökkii niin se huomataan.

arvaapas kuinka monesti oma ammattikuntani on haukuttu mm. tällä palstalla alimpaan helvettiin... ;)

Niin, kun ei itse sitä tee, niin ei edes tiedä, mitä kaikkea siihen kuuluu. näin äkkiseltään haukutuista ammateista tulee mieleen sairaanhoitajat, varsinkin terveyskeskuksissa. Kun menee vastaanotolle, kuulee asiakkaiden usein puhuvan siitä, kuinka hoitajat vain kahvittelevat. Mun sisko on hoitajana terveyskeskuksessa. se sanoi, ettei uskalla mennä ruokatunnille ilman, että ottaa kasan papereita käsiinsä, ettei asiakkaat rupea huutamaan, että "olet kahville menossa" :D

En edes ole sen toimipaikan virheharava. :| Ahdistaa tollanen, että huudetaan, toi oli eka kerta, ku alko itkettämään, enkä oikein osannut vastailla mitään. Lopuksi nainen sanoi "KIITOS VAAN SITTEN TIEDOISTA!!" ja pamautti oven kiinni. Voi että mä toivon et sen jalka katkee. :(

Toivot että sen jalka katkeaa? :o
Sinä teet virheen ja toivot että asiakas saa fyysisen vamman sen takia? :o
Kannattaisko vaihtaa alaa tjtn? :/

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:

Eli päivähoitohenkilökunta ja sairaanhoitohenkilökuntakin saavat/saisivat tehdä virheitä sillä varjolla että heillä on työhön nähden liian pieni palkka?

Ja niin ikävää kun se onkin, virheistään joutuu maksamaan ja niistä joutuu kuulemaan, ihan kuka vaan meistä. Ehkä asiakaspalvelu ja posti ei ole oikea työpaikka jos palaute on negatiivista ja tuntuu noin pahalta.

Esim. sairaanhoitajathan tässä vähän aikaa sitten teki kyllä oikein urakalla melkoisen virheen ja pahimman mitä työelämässä voi tehdä, varsinkin siinä ammatissa.

me sairaanhoitajat kun ei muuta tehdäkään kuin virheitä (ainakin jos on palstaan uskominen) kukaan ei näe niitä tuhansia ihmisiä jotka parantuvat vuosittain meidän ja lääkäreiden ansiosta ja jotka selviävät hengissä Auta armias jos teet yhdenkin virheen niin olet oikeudessa!

Oi kiitos. Siinä on todella suuri vastuu ihmisten postien menemisestä oikeaan luukkuun. Ja palkka ei ole kovin suuri. Silti odotetaan, että postinjakaja tekee työtä sydänverellään eikä koskaan satu AINUTTAKAAN virhettä.

Jos haluan tehdä työni työajan puitteissa, minun täytyy olla paisti tarkka, myös nopea. Jos palkka olisi isompi, voisin samalla palkalla tehdä vähemmän töitä, eli hitaammin ja varmasti myös tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:

Esim. sairaanhoitajathan tässä vähän aikaa sitten teki kyllä oikein urakalla melkoisen virheen ja pahimman mitä työelämässä voi tehdä, varsinkin siinä ammatissa.

TAAS yleistys: TEHYLÄISET teki ei me kaikki sairaanhoitajat sitä lakkoa haluttu tai siihen osallistuttu!!! pientä rajaa!

Toivot että sen jalka katkeaa? :o
Sinä teet virheen ja toivot että asiakas saa fyysisen vamman sen takia? :o
Kannattaisko vaihtaa alaa tjtn? :/

Ei, oikeastaan toivon, että tää täti tekis itse virheen, josta saisi kuulla huudon kera. minulle annetaan kyllä palautetta ja otan sen vastaan jopa mielelläni, kunhan se on asiallista, eikä huutoa. Teen tietysti kaiken voitavan, jotta virheitä ei tulisi. Kovinkaan paljoa motivaatiopta vaan se huuto ei lisää.

Koska en ole robotti, enkä osaa elää ilman virheitä, täytyy minun varmaan jäädä työttömäksi.

mä olen ollut asiakaspalvelussa ja palvellut tosi hankalia asiakkaita. just semmoisia, joille ei mikään kelpaa. ei siinä auta kuin olla nöyrä vaan, vaikka sisällä kiehuu. otin sillon yleensä semmosen jäykistyneen kestohymyn ja yliystävällisen puhetavan käyttöön ja kiroilin vaan sisään päin. minusta tehtiin aiheettomia valituksia ylemmälle taholle ja sain jopa tappouhkauksia. jatkoin kuitenkin töitä hyvillä mielin, koska itse sisimmässäni tiesin toimineeni oikein ja yrittäneeni viimeiseen asti toimia korrektisti ja asiallisesti.

Sinä rakas harmaa huomio, anteeksi yleistys. En tarkoittanut sitä ihan noin miten sanoin mut pistää vieläkin karvat nostamaan pystyyn kun muistelee sitä hommaa. Hattua nostan heille jotka uskalsivat olla vastaan sitä hommaa silloin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mikäs:
sen naisen tarkalleen ottaen sai tulistumaan? Kirje väärässä lootassa vai mikä? Vai voitko kertoa?

Kirje oli mennyt väärään luukkuun, josta naapuri oli sen laittanut hänen luukkuunsa.

Tälläisistä voisi soittaa myös postille esimiehelle, jolloin esimies, jakeluryhmänvetäjä sekä minä saamme sitä tiedon.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-asiakaspalvelija:

mä olen ollut asiakaspalvelussa ja palvellut tosi hankalia asiakkaita. just semmoisia, joille ei mikään kelpaa. ei siinä auta kuin olla nöyrä vaan, vaikka sisällä kiehuu. otin sillon yleensä semmosen jäykistyneen kestohymyn ja yliystävällisen puhetavan käyttöön ja kiroilin vaan sisään päin. minusta tehtiin aiheettomia valituksia ylemmälle taholle ja sain jopa tappouhkauksia. jatkoin kuitenkin töitä hyvillä mielin, koska itse sisimmässäni tiesin toimineeni oikein ja yrittäneeni viimeiseen asti toimia korrektisti ja asiallisesti.

Mä vaan kuuntelin sen huutoa ja sanoin, että olen tehnyt virheen ja että yritän kyllä tehdä oikein, mutta joskus minulle silti sattuu virheitä.

Oi kiitos. Siinä on todella suuri vastuu ihmisten postien menemisestä oikeaan luukkuun. Ja palkka ei ole kovin suuri. Silti odotetaan, että postinjakaja tekee työtä sydänverellään eikä koskaan satu AINUTTAKAAN virhettä.

noh, vastuuta ja vastuuta. kukaan ei kuitenkaan kuole siihen, että postit menee vikaan. onneksi, sen verran usein ne nimittäin ainakin meillä päin menevät vikaan. :D

sitten oikeasti vastuullisissa tehtävissä ne pienetkin virheet voi maksaa jo ihmishenkiä tai aiheuttaa mittavia vahinkoja.

ei kukaan oikeasti odota, että joku postinkantaja tekee työtään sydänverellä. :D kyllä mä ainakin olen tottunut siihen, että postissa asiakaspalvelijat on aina kyrpä ottassa eikä niitä todellakaan kiinnosta yhtään mikään. olen ajatellut että johtuu pienestä palkasta ja olemattomasta koulutustasosta ja jätän omaan arvoonsa.

Kyllä meillekin tullee aina välillä naapurin postia mutta eipä ole kertaakaan tullut mieleen alkaa siitä postivirkailijalle huutamaan/valittamaan.
Ei se niin suuri vaiva ole sitä väärin tulluttu postia naapurin luukusta tipauttaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:

noh, vastuuta ja vastuuta. kukaan ei kuitenkaan kuole siihen, että postit menee vikaan. onneksi, sen verran usein ne nimittäin ainakin meillä päin menevät vikaan. :D

sitten oikeasti vastuullisissa tehtävissä ne pienetkin virheet voi maksaa jo ihmishenkiä tai aiheuttaa mittavia vahinkoja.

ei kukaan oikeasti odota, että joku postinkantaja tekee työtään sydänverellä. :D kyllä mä ainakin olen tottunut siihen, että postissa asiakaspalvelijat on aina kyrpä ottassa eikä niitä todellakaan kiinnosta yhtään mikään. olen ajatellut että johtuu pienestä palkasta ja olemattomasta koulutustasosta ja jätän omaan arvoonsa.

Ei ole mitään koulutusta. On viikon perehdytys. tai minulla ei ollut edes viikon, koska siihen ei ollut varaa, kun ihmisiä sairastui.

Mulla ei itsellä ole kokemusta postin asiakaspalvelusta, paitsi tästä meidän lähipostista, mistä haettiin kerran pakettia. muuten ihan hyvä, mutta eivät ollenkaan hymyilleet ja liikkuivat tosi hitaasti.

Jokuhan siellä postissa mättää kun ei paketit tule perille :kieh:
Ja mulle tulee välillä siskon postit vaikka asutaan eri puolilla kaupunkia, taitaa olla enemmänkin hällä väliä tyyppejä siellä töissä :whistle:

Yhteistyössä