Olen tullut siihen johtopäätökseen, että täällä ei ostoksistaan tmv. saa puhua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inka

Vieras
Siis jos vaikka erehdyt ostamaan lapsellesi joitain niin johan siitä tulee hirveä tappelu. esim. tuossa lahjaketjussa. Jos ostat hiukankin kalliimpaa, niin opetat lapsesi vähintään vaatimaan miljoonien lahjoja vanhempana! iHan uskomatonta. Eilenkin oli ketju jossa äiti kertoi ostaneensa 1000 euron sängyt lapsillee. Johan siitäkin tuli kauhea huuto, että olisit saanut halvemmallakin ja tyhmäksikin taidettiin haukkua!!!! Apua! Onko se keneltäkään kateelliselta pois jos joku haluaa ostaa sängyn lapselleen ja kertoo sen täällä tai vaikka 1000 eurolla lahjoja ainoalle lapselleen tai vaikka afrikan lapsille. Ottaa päähän!

Ei se oo kateellisuutta, jos joku vaikka vastustaa materialismia ja joulun kulutushysteriaa. Mutta ei silti tarvis ketään tyhmmäksi haukkua, sillä ei taida olla rahan kanssa mitään yhteyttä.

Joo en kanssa ymmärrä tota mistä ap kirjotti,voihan joku ostaa vaikka lapselleen 1000? tietokoneen.Tarkottaako se aina jos laittaa lapsen lahjoihin esim 1000? että ostaa kaupat tyhjiksi?
Jos lapsi tarvii sängyn ja siitä maksetaan se 1000e ni so what?keltä se on pois tällä palstalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Ei se oo kateellisuutta, jos joku vaikka vastustaa materialismia ja joulun kulutushysteriaa. Mutta ei silti tarvis ketään tyhmmäksi haukkua, sillä ei taida olla rahan kanssa mitään yhteyttä.

Miten se on kulutushysteriaa jos joku ostaa kalliin, kestävän sängyn lapselleen? Eikö se ole ekologisempaa kuin halpa sänky. Kestää ehkä jopa useammalla lapsella, tehty järkevistä, luontoa säästävistä materiaaleista. Miten se on kulutushysteriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mannapuuro:
Täällä on niin paljon kateellisia ihmisiä! Ei täällä saa puhua kuin sossussa käymisestä ja siitä onko rahaa makaronipussiin.
Mua joskus huvittaa kun tuo kateus vedetään aina mukaan. En tiedä, mutta mä en jaksa tajuta miksi pitäis olla kateellinen jollekin kasvottomalle palstalaiselle. Ehkä joku voi ollakin, en tiedä. Mä luulen että monet vastustaa materialismia ja kaikenlaista turhaa kuluttamista. Se on sitten toinen asia mikä on kenenkin mielestä turhaa. :)

Mutta enivei, mun puolesta kukin tuhlaa rahansa kuin tykkää, se ei ole minulta pois. :) Enkä jaksa alkaa kommentoimaan kenenkään ostamisia.

Niin ja lisättäköön. Mä en kommentoi tässä mitään sängyn yms ostoja, vaan yleensäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja inka:

Miten se on kulutushysteriaa jos joku ostaa kalliin, kestävän sängyn lapselleen? Eikö se ole ekologisempaa kuin halpa sänky. Kestää ehkä jopa useammalla lapsella, tehty järkevistä, luontoa säästävistä materiaaleista. Miten se on kulutushysteriaa.

kallis ei ole aina yhtä kuin kestävä. Halpa ei ole aina yhtä kuin pilipali.

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Joo en kanssa ymmärrä tota mistä ap kirjotti,voihan joku ostaa vaikka lapselleen 1000? tietokoneen.Tarkottaako se aina jos laittaa lapsen lahjoihin esim 1000? että ostaa kaupat tyhjiksi?
Jos lapsi tarvii sängyn ja siitä maksetaan se 1000e ni so what?keltä se on pois tällä palstalla?

Niin on hiukan eri asia jos joku ostaa 100 pakettia kaikkea rojua lapselleen, mutta jos satsaa esim. tuohon yhteen kalliiseen leluun, niin ei se todellakaan ole kulutushysteriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

Mutta halpa on usein tehty vähemmän järkevissä puitteissa esim. väriaineet luontoa kuormittavia, lapsityövoimaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
oon sun kanssas samaa mieltä.. :wave:

Niin mäkin..naurettavin tappelun aihe tälläpalstalla..siksi en koskaan jaksa vastata tollasiin kyselyihin..mitä väliä sillä on montako esim lahjaa ja saatikka minkähintaista ostat lapsellesi..ei juma...

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

näinhän sitä yleensä yritetään väittää!

Yhteistyössä