olen todella tietämätön, mutta kertokaa tamponista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2831283217
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2831283217

Vieras
että voiko tosiaan uida uimahallissa jos on tamponi sisällään, jotenkin en ole ikinä kehdannut mennä uimaan menkka-aikaan, mutta nyt on kylpyläreissu varattuna ja saattaa olla menstruaatio just sillon, hoituuko kylpyhomma tamponin kanssa?

Voit mennä uimaan, mutta aivan runsaimipna vuotopäivinä sitä ei suositella.

Heti kun nouset vedestä, käy vaihtamassa tamponi, koska tulehdusriski on olemassa. Tämä koskeen varisinkin meressä ja järvessä uimista, mutta myös altaita.

Hauskaa kylpylöintiä!

Kaikessa rauhassa vaan uimaan. Vaihdat tampoonin, kun olet lopettanut uimisen ja saunomisen. Todennäköisempää on saada kylpylästä virtsatietulehdus kuin jokin emätintulehdus.

uimaan tampoonin kans. Kaikkialla väitetään, että niin voi tehdä ja minä tietenkin tein, joskus vuosia sitten, kouluaikana. No tampooni veti vettä sisäänsä, luontonsa mukaisesti. Ja sitten kun nousi vedestä lihakset puristivat sitä erilailla kuin vedessä ollessa ja, ihan sairaan noloa, punaista, veristä vettä valui pitkin jalkoja. En mennyt vähään aikaan uimahalliin, enkä ikinä enää uimaan tampoonin kanssa.

Nyt olen hankkinut ihan vastikään sellaisen kuukautiskupin ja toivon, että se toimii paremmin. En ole vielä vesielementissä testannut, kun en todellakaan uimahalliin mene sen kanssa, ennen kuin tiedän että toimii.

Lähinnä haluaisin tietää mikä meni vikaan, kun kuitenkin yleensä kaikki sanoo että tamponin kanssa voi uida.

Oliko tamponi ollut tuolloin jo pitkään paikallaan / oletko runsasvuotoinen? Kuulostaa nimittäin tosi oudolle. Ainoa selitys minkä keksin, on että tamponi olisi ollut jo uimaan mennessä tosi täynnä vuotoa.

Tamponi on varmaan ollut liian alhaalla, jos se on imenyt vettä. Eihän uidessa normaalistikaan emättimeen mene vettä, ei ainakaan pitäisi. Muuten olisi varmasti joka uintikerran jälkeen joku tulehdus.

No kyllä menee emättimeen vettä uidessa aina, eikä se nyt sentään niin vähästä tulehdu. Testatkaa vaikka kylvyssä. Jos sitä ei erikseen jännitä, niin menee. Siis minulla ainakin, enhän minä muista tiedä. Mutta vaikea kuvitella, että niin simppeli laite olisi kovin erilainen muillakaan.

Ei ollut tamponi täynnä, vuoto oli varmaan melko runsasta ja saattoi olla liian alhaalla, jos sitä silloin yläasteikäisenä ei osannut vielä niin hyvin plaseerata, kuitenkaan usko, olihan niitä tamponeja kuitenkin jo useamman vuoden käyttänyt (olettaen, että se oli 9. luokka, en muista).

No sulla oli sen verran timmit lihakset, että ne tosiaan puristi tampoonin kuivaksi. Mulla samasta syystä super-tamponit ei pääse laajenemaan tarpeeksi ja suuri imukyky on yhtä tyhjän kanssa.

että emättimen lihakset estävät tamponin laajentumisen. Mahtuuhan lapsikin syntymään emeättimen kautta ja on eri kokoisia peniksiäkin ja tuskin timmilihaksisella ei keskikokoa suurempi mahtuisi sisään. Onhan lihas joustavaa eli supistuu ja laajenee tarpeen mukaan.

Voi ihan hyvin mennä uimaan. Itse olin kylpylässä ja lioin altaassa noin 3h ja ihan hyvin kesti super plus tampooni minun normaalisti todella todella runsaat vuodot ja sammakot :D Eli kyllä runsaimpinakin aikoina voi mennä nauttimaan :D

että voiko tosiaan uida uimahallissa jos on tamponi sisällään, jotenkin en ole ikinä kehdannut mennä uimaan menkka-aikaan, mutta nyt on kylpyläreissu varattuna ja saattaa olla menstruaatio just sillon, hoituuko kylpyhomma tamponin kanssa?

En uskalla luvata, etteikö voisi veret tulla läpi. Mutta jos ei ole kovin runsas vaihe silloin niin luulisi tamponin toimivan.

Sellainen niksi minulla olisi kertoa, että jos valelet tamponin narun ja ihan vähän sitä tamponia narupäästä vaselinilla, niin se naru ei ime vettä eikä sen kautta siis imeydy vesi tamponiin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä